یک انفجار دیگر در استارشیپ خبر بدی برای مدیران پارک های اطراف خواهد بود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم یک انفجار دیگر در استارشیپ خبر بدی برای مدیران پارک های اطراف خواهد بود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

به گفته ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، آزمایش آتی استارشیپ احتمال موفقیت چندانی ندارد. ماه گذشته، او شانس موفقیت را در حدود 50 درصد اعلام کرد. در اوایل این هفته در اسپیس، به نظر می رسید که او این احتمال را حتی بیشتر کاهش داده است. «اگر پرتاب کنیم، هر چیزی را که منجر به تخریب خود پایه پرتاب، سکوی پرتاب نشود، در نظر خواهم گرفت. […] من آن را یک پیروزی می دانم.»

احتمال وجود یک ناهنجاری آزمایشی دیگر در Starbase احتمالاً خبر خوبی برای مدیران محیط زیست نیست، زیرا باید بر تلاش‌های SpaceX برای پاک‌سازی هر گونه زباله‌هایی که در زمین‌های تحت صلاحیت آنها مانند پارک‌های دولتی می‌افتد نظارت کنند.

انفجارهای گذشته در Starbase، مرکز آزمایش و پرتاب این شرکت در جنوب شرقی تگزاس، مزارع زباله ایجاد کرده است که پارک ایالتی جزیره برازوس و پارک ایالتی بوکا چیکا را تحت تاثیر قرار داده است. شیامال پاتل، مدیر ارشد عملیات استارشیپ اسپیس ایکس در ایمیلی در ژانویه 2022 به رگولاتورها گفت، آزمایش مرحله بالایی استارشیپ در مارس 2021، میدان زباله ای را ایجاد کرد که بر روی 700 هکتار از پارک های اطراف تأثیر می گذارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  متا برنامه درآمدزایی Ads on Reels خود را با یک مدل پرداخت مبتنی بر عملکرد جدید بازسازی می کند

پاتل افزود، این ناهنجاری بزرگترین میدان زباله را در بین تمام انفجارهای استارشیپ تا به امروز ایجاد کرد.

لئوناردو آلانیز، مدیر محیط زیست، سلامت و ایمنی اسپیس ایکس که در ژوئن 2021 به تنظیم‌کننده‌ها گزارش شد، قطعه نهایی SN11 یک قطعه محرک تقریباً 1500 پوندی بود. بیل مکانیکی Case 210، قبل از برداشتن آن از سایت، به خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده (FWS) و اداره پارک ها و حیات وحش تگزاس (TPWD).

ایمیل های بین اسپیس ایکس و مقامات دولتی، از جمله ایمیل های FWS، TPWD، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA)، به عنوان بخشی از درخواست قانون آزادی اطلاعات که توسط TechCrunch ثبت شده بود، بررسی شدند.

سانی پرز، مدیر پناهگاه حیات وحش FWS، در یک ایمیل در ژوئن 2021 به مقامات FAA گفت که هماهنگی ابی زباله به دلیل ناهنجاری SN11 “یک بار مهم” برای کارکنان FWS بود.

به نظر می رسد بخشی از منشأ این بار، زمان کوتاهی بود که SpaceX در رابطه با بسته شدن جاده ها به دلیل آزمایش خودروی Starship انجام داد. پرز در آوریل 2021 به Alaniz گفت که این بسته شدن باعث تاخیر یا جلوگیری از دسترسی تیم های واکنش به محل آوار برای نظارت بر تلاش های پاکسازی شده است.

در یک نمونه، پرز گفت که بسته شدن کوتاه مدت منجر به این شد که از دستیار مدیر پناهگاه، که برای نظارت بر تلاش‌های بازیابی زباله SN11 در محل بود، خواسته شد که زودتر محل را ترک کند. مدیر پناهگاه و یک زیست شناس حیات وحش به کلی از دسترسی به سایت محروم شدند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سردرگمی به وجود می‌آید که گردانندگان محتوای متا بدون پرداخت پول پیش می‌روند

پرز به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما سخنگوی FWS به TechCrunch گفت که یک “تیم پاسخ چند آژانس” با SpaceX برای پاسخگویی و ارزیابی زباله ها همکاری می کند.

ریگان فات، سرپرست پارک در TPWD، به TechCrunch گفت که آژانس مجبور شده است رویکرد خود را در ایجاد پروتکل‌ها با SPaceX پس از اینکه شرکت به آزمایش Starship در سال 2020 تغییر داد، تغییر دهد. مزاحمت بیشتر برای مناطق حساس جزر و مدی جلبکی، زیستگاه های لوما و زیستگاه لانه سازی در این منطقه.” ما فعالانه با اسپیس ایکس در مورد بهترین روش انجام این تلاش‌های بازیابی کار کرده‌ایم و به بهبود فرآیند بازیابی ادامه خواهیم داد.»

در بهترین حالت، آزمایش پرواز مداری استارشیپ فردا به هیچ وجه هیچ زباله ای تولید نخواهد کرد، با تقویت کننده سوپر سنگین و مرحله بالایی که هر دو پس از پرتاب، اقیانوس ها را به صورت جداگانه پرتاب می کنند. اما در مصاحبه توئیتر اسپیس، ماسک از مردم درخواست کرد که انتظارات خود را بر اساس آن تنظیم کنند و افزود که انتظار موفقیت «دیوانه‌کننده خواهد بود».

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/eDnydT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *