تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی جدید “انقلابی” راه اندازی شد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یک فناوری جدید تشخیص سرطان سینه که می تواند از مرگ و میر جلوگیری کند و در هزینه سازمان هایی مانند NHS صرفه جویی کند، رونمایی شد.

این ابزار که توسط شرکت پزشکی Digistain در بریتانیا اختراع شده است، مطالعات بالینی و بررسی همتایان را پشت سر گذاشته و مجوز بازار را از آژانس تنظیم مقررات داروها و مراقبت های بهداشتی به دست آورده است. این ابزار به کاهش زمان انتظار، کاهش استفاده از شیمی درمانی و کاهش معوقه فعلی بیمارستان COVID-19 کمک می کند.

این مفهوم رادیکال در کالج امپریال لندن و آزمایشگاه‌های تحقیقات سرطان بریتانیا تحت هدایت پاتولوژیست آراسته سر نیکلاس رایت توسعه داده شد و با نظرات 1500 سرطان‌شناس طراحی شد. این آزمایش با بیمارانی از بیمارستان دانشگاه ناتینگهام و بیمارستان چارینگ کراس لندن انجام شده است.

آزمایش فعلی که توسط سازمان‌هایی مانند NHS استفاده می‌شود، کند و گران است، اما این فناوری سریع‌تر، ارزان‌تر است و بیمارانی را که می‌توانند با خیال راحت از شیمی‌درمانی اجتناب کنند – با دقت بیش از 99 درصد شناسایی می‌کند. این امر منجر به اتکای کمتر به شیمی درمانی می شود که می تواند عوارض جانبی کشنده داشته باشد و تشخیص را در ساعات و روز به جای هفته ها ارائه می دهد و در نتیجه باعث صرفه جویی بیش از 30 درصدی در بودجه ارائه دهندگان سلامت می شود.

سالانه حدود 50000 نفر در بریتانیا به سرطان سینه مبتلا می شوند که حدود 11500 نفر منجر به مرگ می شوند. این تقریباً برابر با 32 مورد در روز است و چهارمین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور است. تأثیر تأخیر در تشخیص منجر به مرگ بیش از 5000 مرگ ناشی از سرطان سینه برای دوره 2020-2030 خواهد شد.

این آزمایش ساده و مقرون به صرفه ارزیابی ریسک سریع و مقرون به صرفه بیمار را ارائه می دهد و پتانسیلی برای از بین بردن نابرابری مراقبت در درمان سرطان در سراسر جهان دارد. برخی از مؤسسات در هند قبلاً این ابزار را با تحقیقاتی که توسط مؤسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت (NIHR) تأمین می شود و با سرمایه گذاری Y Combinator و دانشگاه هاروارد در ایالات متحده پشتیبانی می شود، استفاده کرده اند. ماه های آینده

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین بند مقاوم برای Apple Watch Ultra

و این روش نوآورانه از حمایت برخی از صداهای پیشرو جهان در انکولوژی برخوردار است، از جمله پروفسور کارلو پالمیری BSc (Hons)، MB BS، PhD، FRCP (UK) – مشاور انکولوژی پزشکی و مدرس ارشد سابق در امپریال کالج و تولید شده کتاب ABC of Cancer Care. پروفسور داریوس فرانچسکاتی مستقر در ایالات متحده به او ملحق شده است. او روی تابلوی Digistain می نشیند.

دکتر همل امرانیا، مدیر عامل و دانشمند بالینی Digistain، که این فناوری را ایجاد کرد، گفت: “Digistain در خط مقدم تصمیم گیری سریع و مقرون به صرفه برای درمان سرطان شخصی است. این فناوری جدید سیستمی را که در حال حاضر بسیار کند است و زمان و اقدام سریع کالاهای گرانبهایی هستند، سرعت می بخشد.

«این ابزار در نهایت جان و پول را نجات خواهد داد. در بریتانیا، بیماران هفته‌ها منتظر نتایج با هزینه چند هزار دلاری برای هر گزارش آزمایش به ازای هر بیمار هستند و بیشتر نمونه‌ها به ایالات متحده ارسال می‌شوند. این رویکرد جدید همچنین ردپای کربن را تا 93 درصد کاهش می‌دهد، بنابراین سازمان‌هایی مانند NHS را قادر می‌سازد تا به تعهدات صفر خالص خود عمل کنند.

“چنین فناوری رادیکالی استفاده از شیمی درمانی سمی را در بسیاری از بیماران حذف می کند و نتیجه را بهبود می بخشد و در عین حال هزینه های قابل توجهی را برای پرداخت کنندگان سلامت کاهش می دهد. ما ماموریت داریم که بیماران سرطان سینه را از شیمی درمانی غیر ضروری جلوگیری کنیم و به سرعت تشخیص و برنامه درمانی را به آنها برسانیم و درد و اضطراب ناشی از انتظار برای نتیجه را کاهش دهیم. ما تیمی با بهترین کلاس را در اینجا جمع آوری کرده ایم که از برخی از صداهای پیشرو جهانی در درمان سرطان سینه استفاده می کند که به ایجاد بهترین محصول در کلاس کمک کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  انتظار نداشته باشید نتفلیکس برنامه های مکس و دیزنی پلاس برای فروش محتوا به پخش کننده های دیگر را دنبال کند.

این فناوری به ارزیابی ثابت آنالیز شیمیایی متکی نیست. در عوض، یک اسکن نوری اختصاصی را با یادگیری ماشین ترکیب می‌کند تا الگوهای نامرئی با رویکردهای الگوریتمی ثابت را شناسایی کند. این به گرفتن یک امضای منحصر به فرد از هر بیوپسی کمک می کند و تجزیه و تحلیلی را روی بیش از 10000 نقطه داده در هر نمونه انجام می دهد. با این اطلاعات، Digistain یک امتیاز ریسک بسیار شخصی شده را محاسبه می کند که در مطالعه ای که توسط Cancer Research UK مورد بررسی قرار گرفته است، روی بیش از 800 بیمار تأیید شده است.

نتایج آزمایشی بی سابقه در اوایل ماه جاری در کنفرانس انجمن اروپایی آنکولوژی پزشکی در پاریس به صنعت معرفی شد. و در ماه اکتبر، Digistain دعوت شد تا در مرکز صحنه قرار گیرد و یافته‌های خود را در سمپوزیوم معتبر Take the Lead in Breast Cancer در لاس‌وگاس، ایالات متحده آمریکا – یک کمیته تومور میحیط کاری (TME) به رهبری روسای سابق آمریکا انجمن جراحان پستان. این سمپوزیوم بر فناوری‌های معتبر تشخیصی و درمانی مراقبت از پستان تاکید می‌کند.

این تحقیق همچنین در صنعت با یک سری جوایز معتبر شناخته شده است. اینها شامل جایزه تحقیقات برجسته کالج امپریال، جایزه نوآوری انجمن سلطنتی و جایزه پیشگام تحقیقات سرطان است.

پروفسور فرانسیسکاتی گفت: “نگرانی و شواهد زیادی وجود دارد که سرطان سینه در مراحل اولیه اغلب به طور غیر ضروری با شیمی درمانی بیش از حد درمان می شود. این امر بیماران را در معرض افزایش خطر مرگ و میر ناشی از سمیت شیمی درمانی قرار می دهد.

این ابزار بسیار مقرون به صرفه است و منابع بیمارستانی را برای ارائه مراقبت های بهداشتی بهتر با کاهش نیاز به شیمی درمانی گران قیمت و بالقوه کشنده آزاد می کند. Digistain یک فناوری مخرب است و سرعت تحویل آن برای ارائه دهندگان سلامت متحول کننده است. این یک تغییر دهنده بازی است که باعث صرفه جویی در پول و زندگی می شود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HDTHrR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *