استارت آپ های اروپایی هنوز راه درازی برای دستیابی به برابری جنسیتی در پیش دارند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت آپ های اروپایی هنوز راه درازی برای دستیابی به برابری جنسیتی در پیش دارند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

بر اساس مطالعه جدید سیستا و گروه مشاوره بوستون، زنان هنوز در اکوسیستم فناوری اروپا کمتر حضور دارند. تنها 22 درصد از استارت آپ های ایجاد شده در سال 2022 شامل یک زن در تیم موسس بودند. و وقتی به تیم موسس فقط زنان نگاه می کنید، این تعداد به 10 درصد کاهش می یابد. این بدان معناست که، بله، 78 درصد از استارت‌آپ‌های اروپایی که در سال 2022 تأسیس شده‌اند، فقط بنیانگذاران مرد دارند.

به بیان دیگر، از هر دو زن، یک زن با مردان برای ایجاد یک استارتاپ شریک می شود، اما تنها یک مرد از هر ده مرد، زمانی که زمان راه اندازی استارت آپ فرا می رسد، با زنان شریک می شود.

مطالعه امسال به طور خاص بر پنج کشور اروپایی متمرکز بود – فرانسه، بریتانیا، آلمان، اسپانیا و سوئد. در حالی که زنان هنوز در فرانسه، بریتانیا، آلمان و اسپانیا بسیار کمتر حضور دارند، استارت آپ های سوئدی وضعیت بهتری دارند – حداقل اندکی. در سوئد، تقریباً از هر سه استارت‌آپ، یکی حداقل یک زن در تیم موسس دارد.

این چیزی است که به نظر می رسد:

اعتبار تصویر: سیستا، BCG

در ایالات متحده، استارت‌آپ‌هایی با تیم‌های مؤسس کاملاً زنانه، 1.9 درصد از سرمایه‌های VC را که در سال 2022 سرمایه‌گذاری شده بود، دریافت کردند. در اروپا، تیم‌های زنانه 7 درصد از سرمایه‌گذاری فرشته‌ها و سرمایه‌گذاری اولیه را در اختیار دارند. اما با نگاهی به استارت‌آپ‌های مرحله آخر، این عدد به شدت کاهش می‌یابد. تنها 2 درصد از دورهای سری D (یا بعد از آن) توسط استارت آپ هایی که فقط توسط زنان تأسیس شده بودند، ایجاد شد.

این بدان معناست که با بالغ شدن استارت آپ ها، شکاف مالی افزایش می یابد. این همچنین به این معنی است که الگوهای کمتری وجود دارد، اگرچه الگوهای نقش نقش مهمی در الهام بخشیدن به تازه واردان برای راه اندازی یک استارتاپ دارند.

استارت‌آپ‌هایی که حداقل یک مؤسس زن دارند، وضعیت بهتری دارند. در سال 2022، تیم های مختلط به طور متوسط ​​12.1 میلیون یورو جذب کردند در حالی که تیم های مردانه 17 میلیون یورو جمع آوری کردند. در مورد تیم‌های فقط زنان، سرمایه‌گذاران تنها به طور متوسط ​​4.2 میلیون یورو روی آن شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کردند.

اعتبار تصویر: سیستا، BCG

این تناقضات مالی را می‌توان با موضوع اصلی و اصلی در اکوسیستم فناوری اروپا توضیح داد – زنان در سراسر هیئت مدیره، از بنیانگذاران استارت‌آپ گرفته تا سرمایه‌گذاران و مدیران فناوری، کمتر حضور دارند.

به همین دلیل است که سیستا منشوری برای سرمایه گذاران و شرکت های VC دارد تا برابری جنسیتی را افزایش دهد. تا سال 2025، سیستا امیدوار است که 25 درصد از استارت‌آپ‌هایی که توسط «همپیمانان سرمایه‌گذار» تأمین مالی می‌شوند، حداقل یک زن هم بنیانگذار داشته باشند. و این رقم باید تا سال 2030 به 30 درصد برسد تا تا سال 2050 به 50 درصد برسد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CBGlkP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *