ربات انسان نمای جدید Sanctuary AI 5’7 اینچی است و 55 پوند وزن را بلند می کند.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ربات انسان نمای جدید Sanctuary AI 5'7 اینچی است و 55 پوند وزن را بلند می کند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مطمئن نیستم که آن را عصر طلایی ربات‌های انسان‌نما بنامم، اما مطمئناً از زمانی که تسلا قصد خود برای ساخت ربات‌های انسان‌نما را اعلام کرد، از کارهای چوبی بیرون آمده‌اند. مقایسه پیشرفت ربات‌های مختلف دشوار است. سیستم‌ها در حال حاضر (همه آنها نسبتاً در مراحل اولیه هستند)، اما Sanctuary Cognitive Systems Corporate (یا Sanctuary AI بسیار قدرتمندتر) به یک نقطه عطف مهم رسیده است.

شرکت ونکوور، بریتیش کلمبیا، به تازگی Phoenix را رونمایی کرده است، که نقش مهمی در شکل خود دارد. ربات دوپا 5'7 اینچ و وزن آن 155 پوند است – شباهتی به انسان هایی که قصد دارد آن را تقویت کند (یا جایگزین کند، بسته به اینکه از چه کسی بخواهید) ندارد. این سیستم قادر است محموله هایی را تا وزن 55 پوند بلند کند و تا سه مایل در ساعت را طی کند.

این سیستم با 20 درجه آزادی، دست‌های پیچیده‌اش را به کار می‌گیرد، «که رقیب مهارت و دستکاری دست انسان با فناوری لمسی اختصاصی است که حس لامسه را تقلید می‌کند».

اعتبار تصویر: Sanctuary AI

در ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که سلف فینیکس را در یک فروشگاه خرده فروشی مارک در خارج از ونکوور اصلی خود مستقر کرده است. این یک هفته گذشته آزمایشی محدودی بود که در آن سیستم نسل پنجم «110 مربوط به خرده فروشی» را تکمیل کرد. [tasks]از جمله فعالیت‌های جلو و پشت فروشگاه مانند چیدن و بسته‌بندی کالا، تمیز کردن، برچسب‌گذاری، برچسب‌گذاری، تا کردن و غیره.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Clearview دوباره در فرانسه به دلیل عدم رعایت دستورات حفظ حریم خصوصی جریمه شد

جنبه کلیدی دیگر این نوع ربات های انسان نما، بیت «هدف عمومی» است. از برخی جهات ایجاد یک سیستم می تواند به طور فرضی هر کاری را که همکاران انسانی آن می توانند در یک محل کار انجام دهند، یک چالش سخت تر از ساختن خود سخت افزار است.

جوردی رز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، می‌گوید: «ما فینیکس را به‌عنوان غنی‌ترین انسان‌نمای دارای حسگر و توانمندترین انسان‌نما طراحی کرده‌ایم که تا کنون ساخته شده است و هوش رو به رشد کربن را قادر می‌سازد تا گسترده‌ترین مجموعه‌ای از وظایف کاری ممکن را انجام دهد. ما آینده‌ای را می‌بینیم که در آن ربات‌های همه‌منظوره مانند ماشین‌ها در همه جا حضور دارند و به مردم کمک می‌کنند تا کارهایی را انجام دهند که نیاز به انجام دارند، در مواردی که افراد کافی برای انجام آن کار وجود ندارند.

اعتبار تصویر: Sanctuary AI

پلت فرم کربن Sanctuary در قلب بیت همه منظوره قرار دارد.

رز می‌افزاید: «برای همه‌منظوره بودن، یک ربات باید بتواند تقریباً هر کار کاری را انجام دهد، همانطور که از یک فرد انتظار دارید، در محیطی که کار در آن است.» گرچه تثبیت جنبه‌های فیزیکی یک ربات آسان است، اما دیدگاه ما این است که ربات فقط ابزاری برای ستاره واقعی نمایش است، که در مورد ما سیستم کنترل اختصاصی ما، مبتنی بر کربن ربات است. ذهن.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خدمات هوش مصنوعی و مقررات دیجیتال راه اندازی شد

ماه مارس گذشته، Sanctuary یک سری A را با 60 میلیون دلار اعلام کرد. هشت ماه بعد، فاش شد که دولت کانادا 30 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است که مجموع بودجه خود را به 100 میلیون دلار رسانده است.

با نگاهی به تمام رندرها، Sanctuary نگاه خوبی به جایگاه رقابت برای ساخت ربات انسان‌نما ایده‌آل ارائه می‌کند. فونیکس از انواع سیستم‌های براقی که در رندرها دیده‌ایم فاصله زیادی دارد (این شرکت عمداً همه تصاویر را در کیت مطبوعاتی خود برچسب «نه رندر» می‌زند)، اما این باعث نمی‌شود که موفقیت‌های این شرکت کمتر معتبر باشد. به خاطر داشته باشید، ما هنوز در مراحل اولیه چیزی بالقوه بسیار بزرگ هستیم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oJMEFp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *