نحوه باز کردن فایل های JSON در ویندوز و مک

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع نحوه باز کردن فایل های JSON در ویندوز و مک می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

مواجهه با فایل‌هایی با فرمت ناآشنا می‌تواند تجربه دلهره‌آوری در رایانه شما باشد. اگر می‌خواهید یک فایل JSON را در ویندوز یا مک خود باز کنید و هنوز تلاش موفقی نداشته‌اید – نگران نباشید. در این مقاله، می‌خواهیم نحوه دسترسی به فایل‌های JSON را در PC/Mac به شما نشان دهیم.

 

نحوه باز کردن فایل های JSON در ویندوز و مک

فایل های JSON (JavaScript Object Notation) روشی کاربرپسند برای ذخیره و تبادل داده ها هستند. مستقل از هر زبان برنامه نویسی خاصی است. مزیت اصلی آن در سادگی و سازگاری آن است که به آن اجازه می دهد تا ساختارهای داده پیچیده را به طور موثر مدیریت کند.

این باعث می شود JSON برای انتقال و ذخیره داده ها در پلتفرم های مختلف عالی باشد. خوانایی و توانایی آن برای کار با زبان های برنامه نویسی متنوع، آن را به گزینه ای ترجیحی برای ارتباط و انتقال داده بین چندین برنامه و سیستم تبدیل می کند.

ما امیدواریم که این به شما یک ایده اولیه از چیستی فایل‌های JSON بدهد. بیایید ببینیم چگونه آنها را در رایانه شخصی / مک خود با فرمت قابل خواندن باز کنید.

نحوه باز کردن فایل های JSON در مک

در اینجا دو روش برای باز کردن فایل‌های JSON در مک وجود دارد.

1. فایل JSON را با استفاده از TextEdit باز کنید

استفاده از TextEdit در مک برای باز کردن فایل‌های JSON امکان مشاهده اولیه و ویرایش دستی محتویات فایل را فراهم می‌کند. می توانید تغییراتی ایجاد کنید، جستجوی ساده انجام دهید و وظایف را جایگزین کنید، و تغییرات را ذخیره کنید.

مرحله 1: به پوشه ای که فایل JSON در Mac شما موجود است بروید.

مرحله 2: روی فایل کلیک راست کنید. باز کردن با -> TextEdit.app

با Textedit باز کنید

فایل JSON در TextEdit.app در مک شما باز می شود.

JSON در Textedit باز شد

2. فایل های JSON را در سافاری باز کنید

همچنین می‌توانید فایل‌های JSON را با فرمت قابل خواندن در Safari در مک خود باز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Safari را باز کنید و فایل JSON را در پنجره مرورگر بکشید و رها کنید. یا، می‌توانید آدرس مسیر فایل را کپی کنید (روی فایل کلیک راست کنید -> “Copy [filename] as Pathname.”) و آن را در نوار آدرس در Safari قرار دهید.

JSON در سافاری

نحوه باز کردن فایل های JSON در ویندوز

در اینجا نحوه باز کردن فایل‌های JSON در رایانه شخصی ویندوزی آمده است.

1. فایل .JSON را با استفاده از Notepad باز کنید

ساده ترین راه برای باز کردن فایل JSON در ویندوز، استفاده از برنامه Notepad است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه Notepad را در رایانه شخصی خود باز کنید.

مرحله 2: روی File -> باز کنید.

روی Notepad باز کنید

مرحله 3: فایلی را که می‌خواهید باز کنید، مرور و انتخاب کنید.

مرحله 4: فایل JSON در برنامه Notepad باز می شود.

دفترچه یادداشت باز شد

 

2. فایل های JSON را در یک مرورگر وب در ویندوز باز کنید

همچنین می‌توانید فایل‌های JSON را در محبوب‌ترین مرورگرهای وب ویندوز، خواه Google Chrome، Firefox، یا Microsoft Edge باز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل را بکشید و در پنجره مرورگر رایانه شخصی خود رها کنید.

همچنین می‌توانید آدرس مسیر را کپی کنید (روی فایل راست کلیک کنید – >؛ «Copy as Path» را انتخاب کنید)، و آن را در نوار URL جای‌گذاری کنید. با این حال، قبل از اینکه آن را بچسبانید، مطمئن شوید که نشانی را در ابتدا و انتهای آن حذف کرده اید.

آدرس را در MS Edge بچسبانید

فایل های JSON را به صورت آنلاین در ویندوز و مک مشاهده کنید

همچنین، می‌توانید فایل‌های JSON را در یک وب‌سایت در ویندوز و مک مشاهده کنید. JSON Editor Online یک برنامه ساده و رایگان در مرورگر وب شما است که به شما امکان می دهد فایل JSON را به سرعت مشاهده کنید.

مرحله 1: وب‌سایت آنلاین ویرایشگر JSON را باز کنید.

مرحله 2: روی نماد پوشه کلیک کنید. «باز کردن از دیسک» را انتخاب کنید.

از دیسک باز کنید

فایل JSON در مرورگر وب شما باز می شود.

نحوه ویرایش فایل های JSON در ویندوز و مک

استفاده از مرورگر وب، TextEdit (Mac) یا Notepad (ویندوز) برای باز کردن فایل‌های JSON امکان مشاهده اولیه و ویرایش دستی محتویات فایل را فراهم می‌کند. می توانید تغییراتی ایجاد کنید، جستجوی ساده انجام دهید و وظایف را جایگزین کنید، و تغییرات را ذخیره کنید. با این حال، ابزارهای فوق فاقد ویژگی‌های تخصصی برای مدیریت فایل‌های JSON هستند، مانند برجسته‌سازی نحو، قالب‌بندی خودکار یا اعتبارسنجی.

بنابراین، توصیه می کنیم از یک IDE (محیط توسعه یکپارچه) در ویندوز و مک خود برای کار و ویرایش فایل های JSON استفاده کنید. Sublime Text و Visual Studio Code و دو برنامه محبوب که بطور بومی از کار با فایل های JSON پشتیبانی می کنند.

اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاهی بیندازید.

سوالات متداول: فایل های JSON در ویندوز و مک

1. آیا می توانم فایل های JSON. را با استفاده از برنامه های پیش فرض مانند Notepad یا TextEdit ویرایش کنم؟

شما می توانید فایل را به صورت دستی ویرایش کنید، اما برای تایید کد و برای ویژگی های پیشرفته تر، باید یک ویرایشگر کد یا یک IDE را انتخاب کنید.

2. بهترین نمایشگر JSON برای مک چیست؟

JSON Viewer ابزاری است که به صورت رایگان در Mac موجود است که دارای ویژگی‌های اختصاصی است که به شما امکان می‌دهد با فایل‌های JSON کار کنید.

3. آیا می توانم فایل های JSON را با استفاده از اکسل باز کنم؟

اکسل را باز کنید و به تب “داده” بروید -> بر روی “Get Data” یا “Get & تبدیل داده ها» -> گزینه «از فایل» یا «از JSON» را انتخاب کنید، سپس فایل JSON خود را پیدا کرده و انتخاب کنید.

فایل های JSON. را به راحتی باز کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند فایل های JSON را در ویندوز و مک به راحتی باز کنید. اگر سؤال خاصی دارید، در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید – و ما در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت!

امیدواریم از این مقاله نحوه باز کردن فایل های JSON در ویندوز و مک مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zCTocl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *