نحوه نمایش فایل ها و پوشه های مخفی در ویندوز 11

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6نحوه نمایش فایل ها و پوشه های مخفی در می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که در هنگام اشتراک گذاری فایل ها با دوستان یا خانواده، برخی از فایل ها را در دستگاه ویندوز خود مخفی کنید و بعداً نتوانید آنها را پیدا کنید؟ نگران نباشید. در این مقاله، مراحل نمایش فایل‌ها و پوشه‌های مخفی در ویندوز 11 را راهنمایی می‌کنیم.

نحوه نمایش فایل ها و پوشه های مخفی در ویندوز 11

پنهان کردن فایل‌ها می‌تواند مفید باشد، اما دانستن نحوه نمایش دوباره آنها به همان اندازه مهم است. خبر خوب این است که می توانید فایل ها و پوشه های مخفی در ویندوز را با استفاده از روش های مختلف مشاهده کنید. بنابراین، جستجوی دیوانه وار را کنار بگذارید و روش های مختلف زیر را برای باز کردن فایل ها و پوشه ها در ویندوز بررسی کنید.

روش 1: مشاهده فایل ها و پوشه های مخفی با استفاده از تنظیمات ویندوز

برنامه تنظیمات ویندوز، فروشگاه یکپارچه شما برای سفارشی کردن تجربه دستگاه شما است. از مدیریت حساب‌ها و حریم خصوصی گرفته تا تنظیم تنظیمات صفحه نمایش و شبکه، می‌توانید تمام جنبه‌های رایانه خود را به‌خوبی تنظیم کنید. علاوه بر این، به شما امکان می دهد فایل ها و پوشه های مخفی را در ویندوز مشاهده کنید. برای این کار دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: برنامه تنظیمات ویندوز را با فشار دادن + I روی صفحه کلید خود اجرا کنید.

گام 2: در سمت چپ پنجره، روی Privacy & Security کلیک کنید. در سمت راست روی Searching Windows کلیک کنید.

روی Privacy Security کلیک کنید و به جستجوی ویندوز برویدروی Privacy Security کلیک کنید و به جستجوی ویندوز بروید

مرحله 3: در بخش «حذف پوشه‌ها از جستجوی پیشرفته»، فایل یا پوشه‌ای را که می‌خواهید در جستجوی سریع نشان دهید پیدا کنید. نماد سه نقطه را فشار دهید و حذف را انتخاب کنید.

فایل یا پوشه‌ای را که می‌خواهید در جستجوی سریع نشان دهید پیدا کنید، نماد سه نقطه را فشار دهید و حذف را انتخاب کنیدفایل یا پوشه‌ای را که می‌خواهید در جستجوی سریع نشان دهید پیدا کنید، نماد سه نقطه را فشار دهید و حذف را انتخاب کنید

همچنین بخوانید: نحوه باز کردن برنامه Setting در ویندوز

روش 2: از میانبرهای صفحه کلید برای نمایش فایل های مخفی استفاده کنید

همچنین می توانید از میانبرهای صفحه کلید برای نمایش فایل ها و پوشه های مخفی در ویندوز 11 استفاده کنید. آنها نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کنند، بلکه تلاش چند کلیک را نیز کاهش می دهند.

  • نمایش/پنهان کردن فایل های مخفی: Ctrl + Shift + H را در هر پنجره File Explorer فشار دهید. این به سرعت دید را بدون نیاز به رفتن از طریق منوها تغییر می دهد.
  • نمایش همه فایل ها: در نوار جستجوی File Explorer، *.* را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. این همه فایل ها، از جمله فایل های مخفی را بر اساس پسوند آنها نمایش می دهد.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  TestCard Elmer Monster را به عنوان مدیر اجرایی منصوب می کند

روش 3: از طریق گزینه های Explorer فایل ها و پوشه ها را در ویندوز باز کنید

یکی دیگر از راه‌های سریع برای دسترسی و باز کردن فایل‌ها و پوشه‌ها در ویندوز، استفاده از گزینه‌های Explorer است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

مرحله 1: روی نماد ویندوز کلیک کنید. در کادر جستجو تایپ کنید این و Open را انتخاب کنید.

Windows S را تایپ کنید This PC و Open را بزنیدWindows S را تایپ کنید This PC و Open را بزنید

گام 2: به جایی که می خواهید فایل ها یا پوشه های مخفی را ببینید بروید. نماد سه نقطه را در نوار ابزار انتخاب کنید و گزینه ها را انتخاب کنید.

روی نماد سه نقطه در نوار ابزار کلیک کنید و گزینه ها را انتخاب کنیدروی نماد سه نقطه در نوار ابزار کلیک کنید و گزینه ها را انتخاب کنید

مرحله 3: به تب View رفته و «نمایش فایل‌ها، پوشه‌ها و درایوهای مخفی» را انتخاب کنید. اکنون Apply و سپس OK را فشار دهید.

به تب View بروید، Show hidden files folders and drives را فشار دهید Apply را فشار دهید و OK کنیدبه تب View بروید، Show hidden files folders and drives را فشار دهید Apply را فشار دهید و OK کنید

روش 4: نمایش فایل های مخفی محافظت شده از سیستم

در حالی که ویندوز فایل‌ها و پوشه‌های خاصی را برای سازماندهی و محافظت مخفی نگه می‌دارد، ممکن است برای عیب‌یابی، مدیریت تنظیمات سیستم یا بازیابی داده‌های خاص، لازم باشد به آنها دسترسی داشته باشید. خوشبختانه، با دنبال کردن مراحل زیر می توانید به راحتی به آن فایل های مخفی محافظت شده توسط سیستم دسترسی پیدا کنید:

مرحله 1: کلید Windows + S را روی صفحه کلید خود فشار دهید، تایپ کنید این کامپیوتر در کادر جستجو، و روی Open کلیک کنید.

Windows S را تایپ کنید This PC و Open را بزنیدWindows S را تایپ کنید This PC و Open را بزنید

گام 2: به محلی که می‌خواهید فایل‌ها و پوشه‌های مخفی را ببینید، بروید. روی نماد سه نقطه در نوار ابزار کلیک کنید و گزینه ها را انتخاب کنید.

روی نماد سه نقطه در نوار ابزار کلیک کنید و گزینه ها را انتخاب کنیدروی نماد سه نقطه در نوار ابزار کلیک کنید و گزینه ها را انتخاب کنید

مرحله 3: به برگه View بروید و علامت کادر “پنهان کردن فایل های سیستم عامل محافظت شده” (توصیه می شود) را بردارید.

مرحله 4: وقتی از شما خواسته شد روی Yes کلیک کنید. در آخر Apply را انتخاب کنید و سپس OK را انتخاب کنید.

به تب View بروید، علامت کادر کنار Hide protected system operation files را بردارید، Apply را انتخاب کنید و OK را کلیک کنیدبه تب View بروید، علامت کادر کنار Hide protected system operation files را بردارید، Apply را انتخاب کنید و OK را کلیک کنید

همچنین بخوانید: نحوه محافظت از پوشه در ویندوز با رمز عبور

نوار منوی Explorer در بالای پنجره File Explorer مسیری مناسب برای مشاهده فایل‌ها و پوشه‌های مخفی در ویندوز ارائه می‌دهد. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

مرحله 1: روی نماد Start کلیک کنید، تایپ کنید این کامپیوتر در کادر جستجو، و Open را انتخاب کنید. با فشار دادن Yes در پنجره پاپ آپ مجوز اعطا کنید.

Windows S را تایپ کنید This PC و Open را بزنیدWindows S را تایپ کنید This PC و Open را بزنید

گام 2: به محلی که می‌خواهید فایل‌ها یا پوشه‌های مخفی را ببینید، بروید. دکمه کشویی کنار View را در نوار منو فشار دهید.

مرحله 3: نمایش > موارد پنهان را انتخاب کنید.

برای نمایش گزینه View head را فشار دهید و گزینه Hidden items را انتخاب کنیدبرای نمایش گزینه View head را فشار دهید و گزینه Hidden items را انتخاب کنید

همچنین بخوانید: چگونه فایل اکسپلورر را در ویندوز 11 رفع کنیم؟

روش 6: نمایش فایل های مخفی با استفاده از خط فرمان

اگر با استفاده از ابزارهای خط فرمان راحت هستید، Command Prompt یکی از ساده‌ترین راه‌ها را برای پنهان کردن فایل‌ها و پوشه‌ها در ویندوز ارائه می‌دهد. برای انجام این کار مراحل ذکر شده در زیر را رعایت کنید:

مرحله 1: Windows + S را روی صفحه کلید خود فشار دهید. در کادر جستجو بنویسید خط فرمان و روی Run as administrator کلیک کنید. در پنجره پاپ آپ گزینه Yes را انتخاب کنید.

روی دکمه Start برای Command Prompt جستجو کنید و Run as administrator را انتخاب کنیدروی دکمه Start برای Command Prompt جستجو کنید و Run as administrator را انتخاب کنید

گام 2: به پوشه حاوی فایل ها یا پوشه ها بروید. دستور زیر را تایپ کرده و اینتر را بزنید:

cd [folder/file path]

توجه داشته باشید: جایگزین کردن [folder/file path] با مقصد اصلی کالا می توانید پوشه یا مسیر فایل را از نوار آدرس کپی کرده و در پنجره CMD پیست کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Daily Crunch: ویژگی جدید توییتر آبی ظاهراً 50٪ از تبلیغات را برای اعضای پولی حذف می کند
به محل فایل یا پوشه برویدبه محل فایل یا پوشه بروید

مرحله 3: برای نمایش فایل، دستور زیر را تایپ کرده و Enter را بزنید:

attrib -h -s ""

توجه داشته باشید: را با نام فایلی که می خواهید ببینید جایگزین کنید.

نمایش فایل هانمایش فایل ها

مرحله 4: برای نمایش یک پوشه، دستور زیر را وارد کرده و Enter را فشار دهید.

attrib -h ""

توجه داشته باشید: <نام پوشه> را با نام پوشه ای که می خواهید نشان دهید جایگزین کنید.

نمایش پوشه هانمایش پوشه ها

مرحله 5: برای نمایش همزمان همه زیرپوشه ها و زیر فایل ها، با استفاده از دستور cd در داخل پوشه ای که می خواهید نمایش دهید حرکت کنید.

مرحله 6: دستور زیر را بنویسید و Enter را فشار دهید:

attrib -h -r -s /s /d *.
نمایش همه زیر فایل ها و زیر پوشه هانمایش همه زیر فایل ها و زیر پوشه ها

توضیح دستورات

  • ویژگی -h فایل ها را قابل مشاهده می کند.
  • دستور -r وضعیت فقط خواندنی را حذف می کند.
  • ویژگی -s ویژگی سیستم را حذف می کند.
  • سوئیچ های /s و /d تغییرات را در همه زیر شاخه ها و فایل های درون آنها اعمال می کنند.

روش 7: استفاده از PowerShell برای نمایش فایل های مخفی

PowerShell یک راه ساده و کارآمد برای آشکار کردن فایل های مخفی در سیستم ویندوز شما ارائه می دهد. برای پیدا کردن این فایل های مخفی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: روی نماد ویندوز کلیک کنید، تایپ کنید پاورشلو Run as administrator را انتخاب کنید. وقتی از شما خواسته شد، بله را انتخاب کنید.

روی جستجوی نماد Windows برای Windows PowerShell کلیک کنید و آن را به عنوان مدیر اجرا کنیدروی جستجوی نماد Windows برای Windows PowerShell کلیک کنید و آن را به عنوان مدیر اجرا کنید

گام 2: به پوشه ای که می خواهید فایل ها یا پوشه های مخفی را در آن نشان دهید، بروید. دستور زیر را بنویسید و Enter را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا این کار را انجام دهید.

cd "[file/folder path]"

توجه داشته باشید: جایگزین کردن [file/folder path] با مسیر اصلی می توانید مسیر فایل/پوشه را از نوار آدرس در File Explorer کپی کرده و در پنجره PowerShell قرار دهید.

به محل مورد نظر در PowerShell برویدبه محل مورد نظر در PowerShell بروید

مرحله 3: اکنون دستور زیر را تایپ کرده و Enter را بزنید تا فایل ها و پوشه های مخفی ظاهر شوند.

dir -force
نمایش فایل ها و پوشه های مخفی در PowerShellنمایش فایل ها و پوشه های مخفی در PowerShell

مرحله 4: اگر مطمئن نیستید چه پوشه ای حاوی فایل های مخفی است، دستور زیر را بنویسید و Enter را فشار دهید.

dir -recurse -force

توجه داشته باشید: اجرای این دستور بدون رفتن به یک پوشه، تمام فایل ها یا پوشه های مخفی دستگاه را نشان می دهد.

نمایش تمام فایل ها و پوشه های مخفی در Powershellنمایش تمام فایل ها و پوشه های مخفی در Powershell

اکنون می توانید تمام فایل ها و پوشه های مخفی پوشه انتخاب شده و زیر پوشه های آن را مشاهده کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که این روش فقط به شما امکان می‌دهد فایل‌های مخفی را در پنجره PowerShell ببینید و باعث نمی‌شود این موارد پنهان در File Explorer ظاهر شوند، جایی که معمولاً به فایل‌ها و پوشه‌ها نگاه می‌کنید.

سوالات متداول در مورد مشاهده فایل ها و پوشه های مخفی

1. آیا می توانم فایل ها و پوشه های مخفی را برای همیشه قابل مشاهده کنم؟

بله، کلیدهای خاصی را در رجیستری تغییر دهید تا فایل‌ها و پوشه‌های مخفی برای همیشه قابل مشاهده باشند. با این حال، به دلیل خطر به هم ریختن تنظیمات سیستم، این روش برای کاربران با تجربه توصیه می شود.

دسترسی به فایل ها و پوشه های مخفی

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که فایل‌ها و پوشه‌های مخفی را در ویندوز 11 نشان دهید. آیا روش خاصی برای شما بهترین کار را داشت؟ یا راه دیگری را کشف کردید؟ نکات و ترفندهای خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

امیدواریم از این مقاله نحوه نمایش فایل ها و پوشه های مخفی در ویندوز 11 مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/AajVJd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *