اعلان های حساس به زمان در آیفون چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از اعلان های حساس به زمان در آیفون چیست؟ با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

گاهی اوقات، ما خیلی مشغول انجام کاری هستیم و یک به روز رسانی مهم را از دست می دهیم. این یکی از دلایلی است که اعلان های خود را به دسته های مختلف تقسیم کرده است. یکی از این اعلان‌های حساس به زمان در آیفون است.

 

اعلان های حساس به زمان در آیفون چیست؟

برخلاف اعلان‌های غیرفعال و فعال، همانطور که از نام آن پیداست، اعلان‌های حساس به زمان اولویت بیشتری دارند. تنها دسته بالاتر از این، بحرانی است که عمدتاً برای اعلان‌های دور زدن اضطراری استفاده می‌شود. بنابراین، اجازه دهید بررسی کنیم که اعلان‌های حساس به زمان در آیفون شما چیست و چگونه آنها را فعال یا غیرفعال کنیم.

توجه: برای دسترسی به این ویژگی، دستگاه شما باید دارای iOS 15 یا بالاتر باشد.

اعلان های حساس به زمان در آیفون چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، اعلان‌هایی که به‌عنوان حساس به زمان علامت‌گذاری شده‌اند و نیاز به تحویل فوری دارند، به عنوان اعلان‌های حساس به زمان دسته‌بندی می‌شوند. وقتی فعال باشد، این اعلان‌ها در بالای صفحه قفل دستگاه شما و مرکز اعلان ظاهر می‌شوند و به‌طور خاص به‌عنوان حساس به زمان علامت‌گذاری می‌شوند. این اعلان‌ها قبل از ناپدید شدن ۱ ساعت در آنجا باقی می‌مانند.

وقتی اعلان‌های حساس به زمان را در آیفون فعال یا غیرفعال می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد

قبل از شروع، اجازه دهید به طور خلاصه بررسی کنیم که وقتی اعلان‌های حساس به زمان را در آیفون خود روشن یا خاموش می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد.

  • وقتی فعال باشد، این اعلان‌ها اولویت‌بندی می‌شوند و بلافاصله تحویل داده می‌شوند و قبل از همه اعلان‌های معمولی ظاهر می‌شوند. ممکن است هنگام تحویل اعلان، صفحه دستگاه شما بیدار شود.
  • این اعلان‌ها برای متمایز کردن آن‌ها از سایر اعلان‌ها، به زمان حساس خواهند بود.
  • در حال حاضر، اعلان‌های حساس به زمان فقط به مدت ۱ ساعت قابل مشاهده خواهند بود. این را پست کنید، این اعلان ها از صفحه قفل ناپدید می شوند و دیگر ظاهر نمی شوند.
اعلان ها در آیفون
  • می‌توانید اعلان‌های حساس به زمان را برای حالت‌های فوکوس جداگانه فعال کنید و به این اعلان‌ها اجازه دهید از طریق DND آیفون شما عبور کنند.
  • برنامه‌های جداگانه نیز مقرراتی برای فعال کردن اعلان‌های حساس به زمان دارند. این ممکن است برای همه برنامه‌ها در دسترس نباشد.
  • اگر اعلان‌های حساس به زمان را در حالت فوکوس غیرفعال کرده‌اید، این اعلان‌ها بدون در نظر گرفتن تنظیمات برنامه به‌صورت جداگانه از بین نمی‌روند.
  • پس از غیرفعال شدن، همه اعلان‌های برنامه عادی ظاهر می‌شوند و هیچ برنامه‌ای اولویت ندارد. این اعلان‌ها نیز قابل مشاهده خواهند بود مگر اینکه به صورت دستی رد شوند.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین هدفون USB-C برای سری آیفون 15

اعلان‌های حساس به زمان را با استفاده از تنظیمات فوکوس فعال یا غیرفعال کنید

اکنون که درباره اعلان‌های حساس به زمان اطلاعات بیشتری داریم، اجازه دهید نحوه فعال یا غیرفعال کردن آنها را با استفاده از تنظیمات حالت فوکوس در آیفون خود بدانیم. این به اعلان‌های حساس اجازه می‌دهد حتی زمانی که دستگاه شما روی DND است، نفوذ کنند. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

توجه: اگر از چند حالت فوکوس استفاده می‌کنید، باید اعلان‌های حساس به زمان را جداگانه فعال کنید تا مطمئن شوید این اعلان‌ها قابل مشاهده هستند.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در iPhone خود باز کنید. به پایین بروید و روی Focus ضربه بزنید.

مرحله 2: در اینجا، روی حالت فوکوس که می‌خواهید ویرایش کنید ضربه بزنید.

نکته: همچنین می‌توانید یک حالت فوکوس سفارشی ایجاد کنید و با استفاده از مراحل زیر آن را ویرایش کنید.

تنظیمات حالت فوکوس را باز کنید

مرحله 3: روی Apps ضربه بزنید.

مرحله 4: کلید «اعلان‌های حساس به زمان» را روشن کنید.

تنظیمات حساس به زمان را روشن کنید

این تضمین می‌کند که اعلان‌های به موقع از برنامه‌های انتخابی دریافت می‌کنید، حتی زمانی که حالت فوکوس در آیفون شما فعال است. اگر می‌خواهید، برنامه‌های بیشتری را به این لیست اضافه کنید تا مطمئن شوید که هیچ اعلان مهمی را از دست نمی‌دهید. در اینجا نحوه

افزودن برنامه ها

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در iPhone خود باز کنید.

مرحله 2: در اینجا، روی Focus ضربه بزنید. سپس، روی حالت فوکوس مربوطه ضربه بزنید.

تنظیمات حالت فوکوس را باز کنید

مرحله 3: برای ویرایش لیست برنامه‌های اضافه شده فعلی، روی Apps ضربه بزنید.

مرحله 4: سپس، روی نماد + ضربه بزنید.

برنامه ها را به حالت فوکوس اضافه کنید

مرحله 5: اکنون، برنامه مربوطه را از لیست برنامه‌های پیشنهادی انتخاب کنید یا در همه برنامه‌ها پیمایش کنید و برنامه‌های مورد نیاز را انتخاب کنید. سپس، روی Done ضربه بزنید.

مرحله 6: انتخاب خود را تأیید کنید و علامت برنامه‌هایی که دیگر مورد نیاز نیستند را بردارید.

مرحله 7: برای تأیید روی Done ضربه بزنید.

برنامه ها را برای حالت فوکوس انتخاب کنید

این برنامه را به لیست برنامه‌هایی که اجازه ارسال اعلان‌های حساس به زمان را دارند اضافه یا حذف می‌کند، زمانی که حالت فوکوس انتخابی در آیفون شما فعال است.

با استفاده از تنظیمات دور زدن اضطراری، اعلان‌های حساس به زمان را روشن یا خاموش کنید

به طور پیش‌فرض، اعلان‌های دور زدن اضطراری به عنوان اعلان‌های با بالاترین اولویت دسته‌بندی می‌شوند. این بدان معنی است که تا زمانی که یک مخاطب روی Emergency Bypass تنظیم شده باشد، حتی اگر دستگاه شما در حالت خاموش یا DND باشد، می توانند با شما تماس بگیرند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  TikTok برای iPhone در حال دریافت کلیدهای عبور است

علاوه بر این، این اعلان‌ها اولویت بیشتری نسبت به اعلان‌های حساس به زمان خواهند داشت. پس از حذف مخاطب، آنها به دسته اعلان‌های عادی منتقل می‌شوند.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد مدیریت بای پس اضطراری در آیفون را بررسی کنید.

اعلان‌های حساس به زمان را برای برنامه‌های جداگانه مدیریت کنید

به غیر از فعال کردن اعلان‌های حساس به زمان از تنظیمات حالت فوکوس، می‌توانید آن‌ها را به صورت جداگانه برای برنامه‌های انتخابی نیز فعال کنید. تا زمانی که DND غیرفعال باشد، این اعلان‌ها با اولویت در صفحه قفل دستگاه شما ظاهر می‌شوند. لطفاً توجه داشته باشید که این تنظیم ممکن است برای همه برنامه‌های آیفون شما در دسترس نباشد. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در iPhone خود باز کنید.

مرحله 2: به پایین بروید و روی برنامه‌ای که می‌خواهید تنظیمات اعلان‌های آن را تغییر دهید ضربه بزنید. ما از برای اهداف نمایشی استفاده می‌کنیم.

روی اسنپ چت ضربه بزنید

مرحله 3: سپس روی اعلان‌ها ضربه بزنید.

مرحله ۴: در اینجا، کلید «اعلان‌های حساس به زمان» را روشن کنید.

ضامن را روشن کنید

این اطمینان حاصل می کند که اسنپ اعلان های فوری را در صفحه قفل دستگاه شما ارائه می دهد. اگر می‌خواهید دریافت آنها را متوقف کنید، این کلید را خاموش کنید. همچنین می‌توانید مراحل ذکر شده در بالا را برای شروع یا توقف اعلان‌های حساس به زمان برای سایر برنامه‌ها دنبال کنید.

سوالات متداول برای اعلان های حساس به زمان در آیفون

1. آیا می توانید اعلان های حساس به زمان آیفون را برای مدت معینی غیرفعال کنید؟

روشن کردن DND بدون تعیین استثنا برای اعلان‌های حساس به زمان باعث می‌شود که آیفون شما تمام اعلان‌ها (غیر حیاتی) را متوقف کند. سپس، هنگامی که DND را غیرفعال کردید، اعلان‌های حساس به زمان به طور معمول کار خواهند کرد. این به شما امکان می‌دهد بدون تغییر تنظیمات برنامه، اعلان‌های حساس به زمان را موقتاً متوقف کنید.

2. آیا می توانید اعلان های حساس به زمان را در همه آیفون ها فعال کنید؟ 

برای دسترسی به ویژگی Time Sensitive Notifications، دستگاه شما باید iOS 15 را اجرا کند. پس از برآورده شدن این شرط، Time Sensitive Notifications را در آیفون خود فعال کنید.

سفارشی کردن اعلان ها

با توجه به اینکه بیشتر زندگی ما توسط برنامه ها و دستگاه ها اجرا می شود، به راحتی می توانیم به طور تصادفی یک اعلان را از دست دهیم. بنابراین، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهتر متوجه شوید که اعلان‌های حساس به زمان در آیفون شما چیست و چگونه آن‌ها را در صورت لزوم فعال یا غیرفعال کنید.

امیدواریم از این مقاله اعلان های حساس به زمان در آیفون چیست؟ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UDDsOb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *