تراشه‌های M3 اپل – و مدل‌های جدید مک‌بوک و آی‌مک – می‌توانند بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی باشند که فکر می‌کردیم.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از ماه ها نشت ظاهراً آهنی نشان می دهد که تراشه های M3 اپل در سال 2023 عرضه نمی شوند، ما یک چهره ناگهانی داریم: پردازنده‌های نسل بعدی اپل ممکن است امسال در مدل‌های جدید و آی‌مک از بین بروند.

این خبر از بلومبرگ منتشر شده است مارک گورمنیک افشاگر معتبر اپل، که در آخرین خبرنامه Power On خود ادعا کرد که اپل برای «پاییز امسال» (بنابراین سپتامبر تا نوامبر) برنامه‌های بزرگی دارد، از جمله مدل‌های جدید اپل واچ و آیفون که از قبل برای عرضه در سپتامبر برنامه ریزی شده‌اند. جالب‌تر از همه، منابع Gurman ادعا می‌کنند که یک محصول دیگر در ماه اکتبر عرضه خواهد شد – و Gurman معتقد است که این سخت‌افزار مجهز به M3 خواهد بود.

بر اساس راه اندازی های موجود در سال جاری، گورمن حدس می زند که محصولات جدیدی که خواهیم دید می توانند یک محصول باشند. آی مک جدید، به همراه مدل های جدید از مک بوک ایر 13 اینچی و مک بوک پرو 13 اینچی. برای پول من، اینها حدس های معقولی هستند – اگرچه من شخصاً هنوز کمی شک دارم که تا سال 2024 منتظر نمانیم تا سخت افزار M3 را به دست آوریم.

آیا واقعاً M3 را در سال 2023 خواهیم دید؟

در حال حاضر، شرط بندی علیه گورمان یک تجارت خطرناک است. او یک بارومتر دقیق است از آنچه اپل در آینده نزدیک قصد انجام آن را دارد، و من دوست دارم ثابت شود که اشتباه می کند. مال اپل تراشه M3 نوید ارائه یک جهش عملکرد نسلی بسیار چشمگیرتر از آنچه در M2 شاهد بودیم، ارائه خواهد کرد و رقابتی جدی برای بهترین پردازنده ها از اینتل و AMD.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه غیرفعال کردن پخش خودکار در توییتر

اما هنوز شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تا سال آینده شاهد تراشه های M3 نخواهیم بود. ادعاهای گورمن هیچ کاری برای کاهش نگرانی های ناشی از افشای اطلاعات قبلی مبنی بر تاخیر M3 به طور خاص به دلیل مشکلات بازدهی در شریک تولید اپل TSMC که ظاهراً به تعویق افتاد، نمی کند. نمی تواند سفارش 2023 اپل را برآورده کند برای پردازنده های جدید خود گورمان در خبرنامه قبلی اشاره کرد که سطح بالاتر تراشه های M3 Pro قطعا در سال 2023 وارد بازار نخواهند شد.

بیشتر ببین

مشکلات تولید TSMC در این مرحله یک راز آشکار است کمبود تراشه جهانی به آرامی بهبود می یابد، اما همچنان مشکلاتی را برای تولید کنندگان سیلیکون ایجاد می کند. گمانه زنی های صنعت حاکی از آن است که کمبودها می تواند تا سال 2024 ادامه داشته باشد، بنابراین غیر منطقی نیست که فرض کنیم اپل و TSMC واقعاً در تامین تقاضای M3 در سال 2023 با مشکل مواجه خواهند شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پروژه ارز دیجیتال سام آلتمن Worldcoin در آخرین افزایش 115 میلیون دلاری، سکه بیشتری به دست آورد

گورمن درست است که می گوید سرعت انتشار اپل می تواند نشان دهد که محصولات مک در ماه اکتبر عرضه می شوند، اما هیچ تضمینی برای سخت افزار M3 نیست. احتمالاً اپل می خواست چنین محصولاتی را در خود معرفی کند رویداد WWDC 2023البته این امکان وجود دارد که قبل از تأخیرها مشخص کند که M3 Mac تا اواخر سال آماده نخواهد شد، این کار را می‌کرد.

همچنین این احتمال وجود دارد که راه اندازی سخت افزار ماه اکتبر همچنان AWOL M2 iMac باشد – اگرچه گورمن قبلاً ادعا کرده بود که خط کامپیوتر همه در یک اپل از تراشه M2 صرف نظر می کند. بنابراین من مطمئن نیستم که چه چیزی را باور کنم، اما امیدوارم قبل از پایان سال شاهد M3 Air باشیم – و این برای اپل ایده آل خواهد بود، زیرا پردازنده های لپ تاپ نسل بعدی اینتل تهدیدی جدی برای برتری مک بوک است.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Coxstk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *