توضیح کلاهبرداری متحد بازپرداخت | Trend Micro News

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلاهبرداران اخیراً به عنوان نمایندگان شرکتی به نام United/United Refund ظاهر شده اند. آنها با بیان اینکه واجد شرایط بازپرداخت مربوط به W2 هستند و سپس تلاش برای دستکاری آنها برای افشای اطلاعات شخصی و مالی خود، سعی در فریب دادن مردم داشتند.

اگرچه در جاهای دیگر آنلاین گزارش شده است، اما هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه کلاهبرداران عمداً جعل هویت هواپیمایی یونایتد هستند وجود ندارد. این یک تصادف تاسف بار است که کلاهبرداران یک نام تجاری جعلی مشابه با نام شرکت هواپیمایی انتخاب کردند.

تماس کلاهبرداری بازپرداخت یونایتد

همانطور که توسط ScamAdviser گزارش شده است، کلاهبرداران از شماره ای با افراد با شناسه تماس گیرنده تماس می گیرند. 855-977-1975، بیان می کند که آنها از شرکتی به نام بازپرداخت United/United هستند و به قربانیان احتمالی اطلاع می دهند که حق دارند بازپرداخت مربوط به W2 را مطالبه کنند.

در زیر یک اسکرین شات مشاهده می شود که رونویسی از یک پست صوتی به جا مانده از یکی از عاملان این کلاهبرداری را نشان می دهد که اخیراً صاحبان مشاغل را هدف قرار داده است.

کلاهبرداری بازپرداخت یونایتد
کلاهبرداری بازپرداخت یونایتد منبع: ScamAdviser

اهداف کلاهبرداران

اگرچه به نظر می رسد که کلاهبرداران از ایالات متحده تماس می گیرند، به نظر می رسد که ممکن است در جای دیگری مستقر باشند، همانطور که در این توییت نشان می دهد:

گزارش تماس کلاهبرداری بازپرداخت یونایتد در توییتر
گزارش کلاهبرداری تماس بازپرداخت یونایتد در

کلاهبرداران ممکن است سعی کرده باشند کاربر توییتر را فریب دهند تا از برنامه انتقال پول قانونی WorldRemit برای انتقال مستقیم پول به حساب خود استفاده کند – اگر هیچ چیز دیگری نباشد، یک کلاهبرداری وقیحانه.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آگراوال، مدیرعامل سابق توییتر، سایر مدیران اجرایی به دلیل صورت‌حساب‌های حقوقی پرداخت نشده از شرکت شکایت کردند

با این حال، کلاهبرداران احتمالاً هدف دیگری نیز دارند: وادار کردن افراد به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و مالی خود، که احتمالاً قصد دارند آنها را به مجرمان سایبری/هکرها در وب تاریک بفروشند و/یا از آنها برای ارتکاب جرایم بیشتر استفاده کنند.

حتما مراقب تماس های کلاهبرداری مانند این باشید. همچنین، به این واقعیت توجه داشته باشید که اگرچه کلاهبرداران اخیراً در بسیاری از موارد این کلاهبرداری، شماره 855-977-1975 را جعل کردند، اما این بدان معنا نیست که آنها به استفاده از شماره تلفن دیگری یا حتی نام شرکت جعلی دیگر تغییر نخواهند داد. مثل همیشه هوشیار باشید.

کلاهبرداران چگونه شماره تلفن من را دریافت کردند؟

اگر تماس یا پست صوتی مشابهی دریافت کرده‌اید و از خود می‌پرسید که چگونه کلاهبرداران حتی توانستند شماره تلفن شما را در وهله اول دریافت کنند، تنها نیستید. آنها اغلب اطلاعات شخصی افراد را از تالارهای اینترنتی زیرزمینی یا وب تاریک دریافت می‌کنند – دو مکان که بستری برای داده‌های به سرقت رفته/درز شده هستند.

اگر شما می خواهید ببینید آیا شماره تلفن شما فاش شده است یا خیر، حتما از ID Protection دیدن کنید. همچنین، مطمئن شوید که تمام ویژگی‌های دیگر آن را کاوش کرده‌اید، زیرا مملو از بسیاری از آنها، از جمله نظارت بر هویت شخصی و نظارت بر حساب رسانه‌های اجتماعی است. اگر به حفظ هویت و حریم خصوصی آنلاین خود اهمیت می دهید، قطعاً می خواهید روی دکمه زیر کلیک کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  میلیون‌ها کاربر توییتر اطلاعاتشان را به صورت آنلاین درز کرده‌اند

اگر این مقاله را خواندنی جالب و/یا مفید یافتید، لطفاً آن را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید تا به امنیت و محافظت از جامعه آنلاین کمک کنید. همچنین، لطفا روی دکمه LIKE زیر کلیک کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WIcXpK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *