حالت هواپیما در گوشی شما چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از حالت هواپیما در گوشی شما چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اگرچه ایجاد تداخل در سیستم در یک هواپیمای مدرن غیرممکن به نظر می رسد، این درست است که حتی باید از کوچکترین احتمال وقوع آن جلوگیری کرد. بنابراین، برای حذف عامل خطر احتمالی، می توانید حالت هواپیما را در تلفن خود در پرواز خاموش یا روشن کنید.

 

حالت هواپیما در گوشی شما چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم

در حالی که روشن کردن حالت هواپیما در تلفن شما می تواند مانع از برقراری تماس یا استفاده از سایر عملکردهای رادیویی شود، می توانید به صورت دستی Wi-Fi یا بلوتوث را حتی زمانی که حالت هواپیما فعال است فعال کنید. اگر می خواهید از Wi-Fi در هواپیما استفاده کنید یا به بی سیم متصل شوید، این کار مفید است. اما حالت هواپیما دقیقاً در مورد چیست؟ بیایید دریابیم.

حالت هواپیما چیست؟

حالت هواپیما تمام ارتباطات رادیویی را به و از Android یا شما مسدود می کند. این بدان معناست که نمی‌توانید تماس‌های معمولی برقرار کنید، پیام‌های متنی ارسال کنید، از خدمات داده استفاده کنید، و غیره. و در حالی که می توانید Wi-Fi و بلوتوث را به صورت دستی فعال کنید، تشویق نمی شود.

حالت هواپیما در تلفن های همراه چه می کند

در حالی که حالت هواپیما هنگام پرواز ضروری است، می توانید از آن برای موقعیت های دیگر مانند رانندگی یا کار بر روی یک کار مهم نیز استفاده کنید. این به شما کمک می کند حواس پرتی را کاهش دهید و تمرکز خود را حفظ کنید. اما حالت هواپیما روی گوشی شما چه کارهای دیگری انجام می دهد؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

حالت هواپیما در تلفن

آیا حالت هواپیما باعث صرفه جویی در باتری می شود؟

از آنجایی که فعال کردن حالت هواپیما اساساً تمام ارتباطات رادیویی را خاموش می‌کند، می‌تواند به دستگاه شما کمک کند تا با کاهش مصرف برق برای سایر عملکردها، در مصرف برق صرفه‌جویی کند. این همچنین به کاهش زمان شارژ دستگاه شما کمک می کند، اگرچه عوامل دیگری نیز می توانند بر این موضوع تأثیر بگذارند.

آیا می توانید از حالت هواپیما برای تعمیر گوشی خود استفاده کنید

اگر هنگام استفاده از Wi-Fi، برقراری تماس، اتصال دستگاه بلوتوث و غیره با مشکلاتی مواجه شده اید، راه حل آسان این است که حالت هواپیما را در اندروید یا خود فعال و غیرفعال کنید. راه‌اندازی مجدد خدمات ارتباط رادیویی می‌تواند به حل مشکلات موقتی که ممکن است مانع از این عملیات شده باشد کمک کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه افزودن یا تغییر داده تکمیل خودکار در Google Chrome

چگونه یک گوشی اندرویدی گم شده را در حالت هواپیما پیدا کنم؟

اساساً، در حالی که حالت هواپیما دسترسی دستگاه به اینترنت، خدمات تلفن همراه و غیره را محدود می‌کند، در اکثر موارد خدمات اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را غیرفعال نمی‌کند. این به این معنی است که کاربران می توانند به طور بالقوه از Find My Device Google یا برای کاربران سامسونگ از سرویس Find My Mobile برای مکان یابی دستگاه Android خود حتی زمانی که حالت هواپیما فعال است استفاده کنند.

جستجوی دقیق برای Find My Friends با استفاده از نسل دوم تراشه Ultra Wideband جدیدتر

با این حال، این موضوع بستگی به این دارد که آیا تمام مجوزهای لازم اعطا شده و همه شرایط مورد نیاز برآورده شده است یا خیر. کاربران آیفون می توانند از Find My برای اهداف مشابه استفاده کنند.

نحوه فعال یا غیرفعال کردن حالت هواپیما در اندروید

اگر می خواهید حالت هواپیما را در دستگاه اندرویدی خود فعال یا غیرفعال کنید، می توانید به راحتی با استفاده از منوی تنظیمات سریع این کار را انجام دهید. یا می توانید از منوی تنظیمات اندروید استفاده کنید. علاوه بر این، قابلیت مدیریت حالت هواپیما نیز در منوی پاور برای دستگاه‌های خاص موجود است. برای جزئیات بیشتر، در اینجا یک فرآیند گام به گام آورده شده است.

1. استفاده از تنظیمات سریع

مرحله 1: از بالای صفحه به پایین بکشید تا پانل تنظیمات سریع باز شود.

نکته: در اینجا نحوه سفارشی کردن منوی تنظیمات سریع در دستگاه Android خود آورده شده است.

مرحله 2: در اینجا، روی کاشی حالت هواپیما ضربه بزنید. منتظر بمانید تا نماد هواپیما در گزینه های منو نمایان شود.

توجه: برای غیرفعال کردن حالت هواپیما، روی نماد هواپیمای برجسته ضربه بزنید. با این کار آن را خاموش می کند.

بررسی حالت پرواز فعال است

این به فعال یا غیرفعال کردن حالت هواپیما در دستگاه اندرویدی شما کمک می کند.

توجه: ما از یک دستگاه شیائومی برای نمایش استفاده می کنیم. گزینه فعال کردن حالت هواپیما ممکن است در دستگاه شما متفاوت باشد.

مرحله 1: دکمه پاور را به مدت طولانی فشار دهید.

مرحله 2: هنگامی که گزینه ها در دسترس هستند، روی نماد هواپیما ضربه بزنید.

روی هواپیما ضربه بزنید

با این کار منوی پاور بسته می شود و حالت هواپیما در دستگاه شما روشن می شود. برای خاموش کردن آن، دوباره از منوی پاور استفاده کنید و روی نماد مربوط به حالت هواپیما ضربه بزنید.

مرحله 1: منوی تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید.

مرحله 2: در اینجا، روی Connections ضربه بزنید.

مرحله 3: کلید حالت پرواز را روشن کنید.

توجه: اگر می‌خواهید حالت پرواز را غیرفعال کنید، کلید را خاموش کنید.

حالت پرواز را فعال کنید

با این کار حالت هواپیما در اندروید روشن یا خاموش می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین شارژر سریع برای آیفون 15 سری

نحوه روشن یا خاموش کردن حالت هواپیما در آیفون

اگر کاربر آیفون هستید، می توانید از Control Center برای روشن یا خاموش کردن سریع حالت هواپیما استفاده کنید. یا اگر می‌خواهید مسیر سنتی‌تری را امتحان کنید یا اگر این گزینه در دسترس نیست، می‌توانید از منوی تنظیمات نیز برای رسیدن به همان شاهکار استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

1. با استفاده از مرکز کنترل

مرحله 1: انگشت خود را از پایین به بالا بکشید تا Control Center باز شود. یا اگر دستگاه شما دکمه Home ندارد، از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید.

نکته: نحوه سفارشی سازی Control Center در آیفون خود را بررسی کنید.

مرحله 2: روی نماد هواپیما ضربه بزنید تا حالت هواپیما فعال شود.

نکته: اگر نماد هواپیما انتخاب شده است، دوباره روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود.

روی نماد هواپیما ضربه بزنید

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

مرحله 2: در اینجا، کلید حالت هواپیما را روشن کنید.

توجه: برای غیرفعال کردن حالت هواپیما، کلید را خاموش کنید.

ضامن را روشن کنید

هنگامی که نماد هواپیما در گزینه های منو قابل مشاهده است، حالت هواپیما برای آیفون شما فعال می شود. یا اگر آن را غیرفعال کرده اید، صبر کنید تا نماد هواپیما خاکستری شود.

همچنین بخوانید: نحوه روشن یا خاموش کردن خودکار حالت هواپیما در دستگاه های iOS

سوالات متداول برای استفاده از حالت هواپیما در تلفن شما

1. آیا می توانید بلوتوث را فعال کنید یا حتی زمانی که دستگاه شما در حالت هواپیما است، تماس برقرار کنید؟

در حالی که می‌توانید بلوتوث را به‌صورت دستی فعال کنید، وقتی دستگاهتان در حالت هواپیما قرار دارد، نمی‌توانید تماس بگیرید یا دریافت کنید.

2. آیا حالت هواپیما هشدارهای اضطراری را متوقف می کند؟ 

از آنجایی که حالت هواپیما تمام ارسال های رادیویی دستگاه شما را متوقف می کند، به طور بالقوه می تواند از نمایش هشدارهای اضطراری در دستگاه شما جلوگیری کند. با این حال، برخی از هشدارها ممکن است همچنان زنگ بخورند.

3. آیا زمانی که گوشی شما در حالت هواپیما قرار دارد، تماس ها به طور خودکار رد می شوند؟

بله، هنگامی که حالت هواپیما در دستگاه شما فعال شود، تماس‌ها به‌طور خودکار رد می‌شوند. ممکن است شخصی در سمت دیگر پیامی دریافت کند که کاربر در دسترس نیست یا به پست صوتی هدایت شود.

4. آیا می توانید در حالت هواپیما با Wi-Fi در اندروید پیامک ارسال کنید؟

بله، می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، مانند Google Messages، در دستگاه Android خود، حتی زمانی که حالت هواپیما فعال است، از طریق Wi-Fi متن ارسال کنید. با این حال، هنگامی که دستگاه شما در حالت هواپیما قرار گرفت، باید Wi-Fi را به صورت دستی روشن کنید تا از این ویژگی استفاده کنید.

همه ارتباطات رادیویی را غیرفعال کنید

در حالی که حالت هواپیما بیشتر با پرواز مرتبط است، می تواند برای موقعیت های دیگر نیز مفید باشد. بنابراین، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهتر بفهمید حالت هواپیما چیست و چگونه می توانید حالت هواپیما را در تلفن خود فعال یا غیرفعال کنید.

امیدواریم از این مقاله حالت هواپیما در گوشی شما چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jzVbAE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *