مرسدس بنز وارد مسابقه ChatGPT می شود و تویوتا هم بازی می کند

زمان مطالعه: 8 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم مرسدس بنز وارد مسابقه ChatGPT می شود و تویوتا هم می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ایستگاه یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص دارد. اینجا ثبت نام کنید – فقط روی ایستگاه کلیک کنید – تا نسخه کامل خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به ایستگاه، مرکز مرکزی شما برای همه ابزارهای گذشته، حال و آینده برای انتقال افراد و بسته ها از نقطه A به نقطه B خوش آمدید.

آیا ChatGPT به اوج تبلیغات رسیده است؟ وقتی یک خودروساز معمولی محتاط وارد معرکه می شود، خوب این یک سیگنال است که ممکن است نزدیک باشیم.

البته در مورد مرسدس صحبت می‌کنم و اعلامیه‌اش مبنی بر اینکه در 16 ژوئن نسخه بتا نرم‌افزاری را برای حدود 900000 وسیله نقلیه عرضه می‌کند که اضافه می‌کند عامل هوش مصنوعی مکالمه OpenAI ChatGPT را به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX خود اضافه می‌کند. ویرایشگر هوش مصنوعی و علمی داخلی ما، دوین کولدیوی، به این داستان پرداخت و او این سوال را مطرح کرد که چرا یک ماشین محیط مناسبی برای چنین ابزاری است.


در نهایت، می‌خواستم یک قطعه تحلیل بازار جالب توسط خبرنگار Haje Van Kamps در مورد روند بزرگ شدن خودروهای الکتریکی در ایالات متحده به اشتراک بگذارم. Tl;dr: این حرکت درستی نیست.

بسیار خوب، بیایید به بقیه اخبار هفته بپریم!


می خواهید با یک نکته، نظر یا شکایت تماس بگیرید؟ به Kirsten در kirsten.korosec@techcrunch.com بزنید. شما همچنین می توانید یک پیام مستقیم به @kirstenkorosec.

یادآوری کنید که می‌توانید یادداشتی را در tips@techcrunch.com برای ما ارسال کنید. اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، برای تماس با ما اینجا کلیک کنیدکه شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مختلف.

Micromobbin’

اسکوتر ایستگاه 1a

اتوبوس های دوچرخه سواری در حال تبدیل شدن به هنجار جدید در ایالات متحده، شما می‌پرسید که چیست؟ این یک موضوع ایمنی در اعداد است که گروه‌هایی از خانواده‌ها را می‌بیند که بچه‌هایشان را با دوچرخه به مدرسه می‌برند.

به نظر می رسد خدمات اشتراک دوچرخه دوچرخه سواران مشتاق بیشتری ایجاد کنید. حداقل، این چیزی است که این مطالعه در بریتانیا نشان داد – 66٪ از کاربران اشتراک دوچرخه پس از استفاده از این سرویس، بیشتر دوچرخه سواری کردند.

کلیپ، یک استارت آپ مستقر در بروکلین که یک دستگاه قابل حمل برای تبدیل هر دوچرخه به دوچرخه الکترونیکی فوری و بدون ابزار می سازد، برنده مسابقه استارت آپی Micromobility Europe شد.

کابوی این شرکت در Micromobility Europe اعلام کرد که یکپارچه از این پس دارای ناوبری از Google Maps خواهد بود. ظاهرا این تنها یکی از چندین همکاری آینده گوگل است.

موتورهای DAB و موتورسیکلت پژو در حال کار با یکدیگر برای ایجاد یک موتور سیکلت الکترونیکی، Concept-E و راه اندازی تولید سری هستند. به عنوان بخشی از این همکاری، پژو سرمایه گذاری قابل توجهی در DAB انجام داده است و اکنون مالک اکثریت سهام این شرکت است.

کارگران تحویل در نیویورک حداقل دستمزد تضمینی 18 دلار در ساعت دریافت کردند که یک پیروزی تاریخی برای فعالان حقوق کارگری بود. با این حال، مردم در هر دو طرف دستمزد ناامید شدند. بدیهی است که شرکت های اپلیکیشن از این ایده متنفرند. و بسیاری از تحویل‌دهنده‌ها گفتند که انتظار ۲۴ دلار در ساعت دارند و پس از هزینه‌ها، باز هم دستمزد زندگی نخواهند داشت.

جوکو، با همکاری گرابهاب، مرکز تحویل سوار خود را به طور رسمی افتتاح کرد. نام آن Joco Concierge است و مشارکت بین دو شرکت شامل یک برنامه آزمایشی است که حداقل 500 کارگر گیگ دسترسی رایگان به بیش از 1000 دوچرخه الکترونیکی را فراهم می کند.

لیت کلاه ایمنی 3.0 جدید از صورت، سر و گوش شما محافظت می کند.

هارلی دیویدسون شرکت تابعه LiveWire در حال آماده شدن برای شروع عرضه موتورسیکلت الکترونیکی جدید S2 Del Mar خود در تابستان است. برد آن 100 مایل و قیمت آن 15499 دلار خواهد بود.

عشق ماشین های کوچک? اتحاد جدید خودروسازان کوچک، معروف به Microcars Coalition را بررسی کنید. این گروه می‌خواهد قوانین سازگار با خودروهای کوچک را تشویق کند و تولیدکنندگان بیشتری را جذب کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اخبار فناوری امروز به صورت زنده: توضیح نام تجاری عجیب X توییتر و موارد دیگر

Micromobility.com چندین بازار بی‌سود را ترک می‌کند تا بتواند بر «خودپایداری» تمرکز کند. این شرکت هیچ گونه اطلاعات دقیقی در مورد اینکه کدام بازارها را ترک خواهد کرد یا چگونه دوباره جمع می شود ارائه نکرد و سرسختانه از پاسخ دادن به ایمیل های من خودداری کرده است.

نیویورک خلبان اسکوتر الکترونیکی خود را فراتر از برانکس گسترش داده است. حالا کوئینز هم می تواند بازی کند. این شهر با پرنده، لیم و وئو به عنوان اپراتورهای خود چسبیده است.

ترن نسخه 2023 دوچرخه باری تاشو HSD خود را منتشر کرده است و من یکی می خواهم. نسخه جدید ظرفیت حمل بار بیشتری در قفسه چمدان عقب دارد، اما هنوز به راحتی به یک بسته کوچک فشرده فلز و لاستیک تبدیل می شود. قیمت اولیه 5065 دلار است، اما برای موتور جدید بوش، ارزش آن را دارد.

یک بازیگر جهانی میکروموبیلت جدید ظهور کرده است. امروز اخیراً با ادغام شش برند – Frog، Leap، Ottr، Element، Mixte و White Fox – شکل گرفت و متعلق به صندوق VC EFO Ventures است. ناوگان تجاری امروزی دارای 8000 وسیله نقلیه است که از اسکوترهای الکترونیکی، دوچرخه‌های الکترونیکی، دوچرخه‌های بار الکترونیکی و موتورسیکلت‌های الکترونیکی تشکیل شده است.

برای حرکت اسکوتر تام واقعا زیباست. این یک وسیله نقلیه نشسته با سرعت 20 مایل در ساعت با بدنه بامبو است که می تواند در کمتر از 10 ثانیه تا شود و حمل شود.

آیا حوصله AF را ندارید؟ دوچرخه های راد پاور می خواهد سرگرمی را به زندگی شما بازگرداند. برای برنده شدن پول، جوایز، سفر و/یا دوچرخه راد، در رقابت خسته‌ترین افراد شرکت شرکت کنید.

XYZ ها کیت مدولار به شما امکان می دهد وسیله حمل بار کاملی را برای طیف وسیعی از مشاغل طراحی کنید و ظرفیت 300 پوندی را ارائه می دهد.

آره Dixie، ایستگاه شارژ جهانی ارائه دهنده MaaS را فاش کرد. این سیستم از هوش مصنوعی برای شارژ مجموعه ای از خودروهای الکتریکی کوچک استفاده می کند و داده هایی را در مورد استفاده از پارکینگ و ردپای کربن در مسیر جمع آوری می کند.

– ربکا بلان

معامله هفته

پول ایستگاه

چه کسی گفته SPAC ها مرده اند؟ LeddarTechتوسعه‌دهنده نرم‌افزار حسگر و ادراک خودرو، گفت که از طریق ادغام با شرکت سهامی خاص Prospector Capital Corp وارد بازار عمومی خواهد شد. نکته جالب: Prospector Capital توسط رئیس سابق Qualcomm درک Aberle تشکیل شد.

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

انرژی محوریک استارت‌آپ مستقر در لندن که نرم‌افزاری را توسعه داده است که خودروهای برقی و سایر دستگاه‌های انرژی خانگی را به بازارهای انرژی متصل می‌کند، ۱.۶ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری اولیه به رهبری Picus Capital جمع‌آوری کرد. Eka Ventures نیز شرکت کرد.

فرنرایداستارت‌آپی که کامیون‌های حیاطی خودران و الکتریکی را توسعه می‌دهد، 31 میلیون دلار در دور سری A از 10x Founders، Promus Ventures، Fly Ventures، Speedinvest و Push Ventures، همراه با سرمایه‌گذاران شرکتی HHLA Next، DB Schenker از طریق Schenker Ventures و Krone جمع‌آوری کرد.

تحرک سنگریزهیک استارت‌آپ کالیفرنیایی که در حال توسعه یک تریلر مسافرتی برقی قابل یدک‌کشیدن است، 13.6 میلیون دلار از Lightspeed، Vision+ و UpHonest Capital در یک سری و سری A جمع‌آوری کرد.

عربستان سعودی قراردادی 5.6 میلیارد دلاری با Human Horizons سازنده خودروهای برقی چینی برای همکاری در توسعه، ساخت و فروش وسایل نقلیه امضا کرد.

ناوگان استانداردیک استارتاپ نرم افزار مدیریت ناوگان خودروهای برقی، 7 میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری شرکت UP2398 بنیانگذار eBay پیر امیدیار و Canvas Ventures جمع آوری کرد.

استلانتیس از سال 2022 که بازوی سرمایه گذاری شرکتی خود راه اندازی شد، حدود یک سوم از سرمایه 300 میلیون یورویی خود (324 میلیون دلار) را در 10 استارت آپ (به علاوه یک صندوق تحرک ناشناس) سرمایه گذاری کرده است. اولین بخش از استارت آپ ها همه چیز را از فناوری باتری و واقعیت افزوده هولوگرافیک گرفته تا تولید پایدار و حتی دوچرخه های الکترونیکی را پوشش می دهد. چند نام که ممکن است بشناسید: Envisics، Lyten و Nauto.

تلویک استارت آپ جالب خودروهای برقی که هری وبر گزارشگر درباره آن نوشت، 1.4 میلیون دلار از ارزش گذاری 10 میلیون دلاری پس از پول جمع آوری کرده است.

اوبر منجر به یک دور 20 میلیون دلاری شد ناوگان اورست، یک شرکت مدیریت ناوگان مستقر در بمبئی که دارای بیش از 10000 وسیله نقلیه است که بر روی پلتفرم‌های اشتراک سواری Uber و Ola در سراسر هند کار می‌کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین بازوهای بوم برای Shure MV7 و SM7B

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

Xpeng شهر NGP خود را که مشابه FSD تسلا است به پکن گسترش داد. علاوه بر پایتخت، مالکان خودرو در گوانگژو، شنژن و شانگهای می‌توانند به City NGP دسترسی داشته باشند و ده‌ها شهر دیگر امسال آنلاین خواهند شد.

وسایل نقلیه خودران

الون ماسک گفت که ارزش بازار تسلا مستقیماً با توانایی آن در “حل رانندگی خودران” مرتبط است. ماسک این اظهارات را در جریان گفتگو با آنتوان آرنو از LVMH در کنفرانس نوآوری VivaTech در پاریس بیان کرد. این اولین بار نیست که او چنین اظهار نظری می کند. ماسک بارها در مورد این پیوند صحبت کرده است، در حالی که همچنین قول داده است که به زودی خودمختاری را “حل” خواهد کرد.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

BrightDrop، زیرمجموعه ون تحویل الکتریکی جنرال موتورز، اولین تحویل خود را در خارج از ایالات متحده انجام داد. این شرکت 50 ون برقی BrightDrop Zevo 600 را به عنوان بخشی از سفارش بزرگتر 2500 خودروی برقی Zevo به FedEx Express Canada تحویل داد.

اینراید با PostNord در نروژ برای استقرار 35 کامیون برقی متصل تا ژوئن 2024 همکاری می کند.

جنرال موتورز و شریک سرمایه گذاری مشترک سامسونگ SDI ایندیانا را برای محل کارخانه 3 میلیارد دلاری سلول باتری انتخاب کرد که قرار است در سال 2026 شروع به کار کند.

ژاپن به تویوتا 841 میلیون دلار یارانه برای تولید داخلی باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی می دهد.

شادی وارد گفتگوی NACS-CCS شد و از هر دو استاندارد و همچنین خودروسازان خواست تا قابلیت‌های V2G را نیز فعال کنند.

ریویان Claire McDonough اظهارات جالبی را در کنفرانس دویچه بانک بیان کرد، از جمله اینکه تولید شاسی بلند R1S آن از کامیون برقی آن پیشی گرفته است. CFO همچنین برنامه خود را برای تولید 50000 وسیله نقلیه در سال 2023 تکرار کرد که دو برابر تولید سال گذشته است.

تسلا از زمانی که فورد و جنرال موتورز وارد کشتی شدند، درگاه شارژ و کانکتور EV (معروف به استاندارد شارژ آمریکای شمالی) پشتیبانی می‌شود. لیست بلندبالایی از شرکت‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار شارژ، برنامه‌هایی برای اضافه کردن NACS به سیستم‌های خود از جمله ABB، Autel Energy، Blink Charging، Chargepoint، EVPassport، Freewire، Tritium و Wallbox اعلام کرده‌اند. حتی CharIN، انجمن جهانی که برای ترویج پذیرش کانکتورهای سیستم شارژ ترکیبی (CCS) تأسیس شده است که در هر خودروی الکتریکی فروخته شده در ایالات متحده به غیر از تسلا استفاده می شود، حمایت آزمایشی خود را اعلام کرده است.

تویوتا بخشی از نقشه راه فناوری جدید این خودروساز که پیش از مجمع سالانه سهامداران فاش شد، قصد دارد تا سال 2026 یک باتری لیتیوم یونی با عملکرد بالا را به خودروهای الکتریکی نسل بعدی خود معرفی کند. باتری‌ها شارژ سریع‌تری را ارائه می‌کنند و حدود 620 مایل (1000 کیلومتر) برد دارند. تویوتا همچنین گفت که در فناوری باتری های حالت جامد خود پیشرفت کرده و قصد دارد این فناوری را بین سال های 2027 تا 2028 تجاری کند.

اقتصاد گیگ

لوگان گرین، بنیانگذار و مدیر عامل سابق پلت فرم سواری لیفت، بر اساس نتایج اولیه مجمع سالانه سهامداران، علیرغم مخالفت برخی سهامداران در هیئت مدیره این شرکت باقی خواهد ماند.

این هیئت ملی روابط کار ایالات متحده استاندارد طبقه بندی کارگران را که توسط دولت ترامپ اتخاذ شده بود، رد کرد، که طبقه بندی کارگران گیگ را به عنوان پیمانکاران مستقل آسان تر می کرد. بازگشت به آزمایش دوران اوباما، رفتار شرکت‌هایی مانند Uber، Lyft و DoorDash را دشوارتر می‌کند تا با کارگران به‌عنوان پیمانکاران مستقل رفتار کنند تا کارمندان. همچنین ممکن است تشکیل اتحادیه‌ها را برای کارگران شرکت‌کننده آسان‌تر کند.

مردم

بیلی نولن، سرپرست سابق FAA، پیوست آرچر هوانوردی به عنوان افسر ارشد ایمنی آن

نیکولا شرکت 270 کارمند یا حدود 23 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند و تلاش های کامیون برقی خود را به آمریکای شمالی محدود می کند زیرا به دنبال حفظ پول نقد است.

TrueCar 24 درصد از کارکنان خود را به دلیل تغییر ساختار اخراج می کند. حدود 102 نفر تحت تأثیر این اخراج قرار خواهند گرفت.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vkp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *