مقایسه مک بوک ایر با سرفیس: انتخاب شما کدام است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

وقتی که پای تکنولوژی در میان باشد، همیشه و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ به ویژه اگر قرار باشد درباره لپ تاپ صحبت کنیم. سرفیس و مک بوک ایر به عنوان دو غول اصلی بازار لپ تاپ این روزها رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و بخش عمده‌ای از کاربران، به سمت یکی از این دو دستگاه متمایل می‌شوند. با این‌حال سوال اینجاست که سرفیس یا مک بوک ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مقایسه مک بوک ایر با سرفیس بپردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

مقایسه مک بوک ایر با سرفیس

یا آی او اس؟

وقتی صحبت از رقابت مایکروسافت و اپل باشد، بدون شک اولین تفاوت، به سیستم عامل مربوط می‌شود. جایی که ما سال‌هاست مایکروسافت را با سیستم عامل معروفش یعنی ویندوز می‌شناسیم و از طرفی دیگر، اپل این روزها با سیستم عامل محبوب خود یعنی آی او اس جولان می‌دهد. وقتی که قرار باشد به تفاوت مک بوک ایر با سرفیس هم بپردازیم، باید در همان قدم اول، این دو سیستم عامل را در نظر داشته باشیم.

سیستم عامل آی او اس به اختصاصی بودن شهرت دارد؛ به این معنی که ممکن است اجرای برخی از نرم افزارهای جانبی معروف روی آن، مقدور نباشد. این در حالیست که تقریبا تمام نرم افزارهای ارائه شده به بازار، از ویندوز پشتیبانی می‌کنند. البته در سال‌های اخیر و با افزایش محبوبیت آی او اس، توسعه دهندگان نرم افزار ناچار شده‌اند برنامه‌های خود را با این سیستم عامل هم سازگار نمایند.

مورد دیگر شاید به برنامه‌های اختصاصی هر کدام از این دو سیستم عامل مربوط باشد. به عنوان مثال، خانواده آفیس به صورت انحصاری متعلق به شرکت مایکروسافت بوده و ممکن است اجرای آن‌ها روی آی او اس کار آسانی نباشد. همین قضیه درباره برنامه‌های اختصاصی اپل نیز کاملا صادق است.

سرفیس یا مک بوک

به طور کلی نمی‌توان حکم به برتری هر کدام از این سیستم عامل‌ها نسبت به دیگری داد. هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند و انتخاب ویندوز یا آی او اس، در نهایت به سلیقه و علاقه کاربران بستگی دارد. با این حال اگر از کاربران قدیمی کامپیوتر هستید و سال‌ها با ویندوز کار کرده‌اید، شاید سر و کله زدن با آی او اس در ابتدا کمی برایتان سخت باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  CodeSee هوش مصنوعی مولد را برای بررسی پایه های کد با جستارهای زبان طبیعی اضافه می کند

تفاوت مک بوک ایر با سرفیس از نظر امنیت

اگر امنیت برای شما یک فاکتور مهم و کلیدی است، به سراغ مک بوک ایر بروید؛ چرا که اپل قطعا به لحاظ امنیت، یک سر و گردن از مایکروسافت بالاتر است. جالب است بدانید که بر اساس تحلیل‌های شرکت‌های مخابراتی امنیتی مختلف از جمله شرکت Vide، تاکنون به هیچ شرکتی به اندازه مایکروسافت، حملات سایبری انجام نشده است. این در حالیست که macos دسترسی برنامه‌های داخلی به سیستم عامل را محدود می‌کند و به این ترتیب، امنیت مک بوک ایر را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

شاید یکی از دلایل اصلی بالاتر بودن قیمت مک بوک ایر نسبت به سرفیس، همین بالا بودن سطح امنیت آن باشد. البته نباید از این موضوع هم غافل شویم که مایکروسافت در سال‌های گذشته روی بالا بردن سطح امنیتی لپ تاپ‌های خود، تاکید زیادی داشته است.

سرفیس یا مک بوک ؟ مقایسه از نظر وزن و ابعاد

اگر در سر دو راهی سرفیس یا مک بوک ایر قرار دارید، بهتر است به ابعاد و وزن هر کدام از این دو لپ تاپ توجه کنید. البته در این حوزه، این دو غول فناوری تا حد زیادی مشابه یکدیگر عمل کرده‌اند. به عنوان مثال، لپ تاپ مک بوک ایر M1 دارای وزنی معادل 1.29 کیلوگرم است؛ در حالی که سرفیس 4 نیز 1.28 کیلوگرم وزن دارد. بنابراین از لحاظ وزن سرفیس یا مک بوک ایر تفاوتی با همدیگر ندارند.

مقایسه مک بوک ایر با سرفیس از نظر باتری و گرافیک

یکی دیگر از موارد تعیین کننده برای مقایسه مک بوک ایر بسا سرفیس به میزان شارژدهی باتری مربوط می‌شود. در یک مقایسه که میان سرفیس 3 و مک بوک ایر پرو انجام شد، مشخص شد که باتری سرفیس چیزی در حدود 3 ساعت ماندگاری بیشتری نسبت به مک بوک دارد (15 ساعت به 12 ساعت). بنابراین اینجا باید برتری را به مایکروسافت اختصاص دهیم.

سرفیس بهتره یا مک بوک

از نظر گرافیک هم لپ تاپ‌های سرفیس همگی از گرافیک یکپارچه اینتل استفاده می‌کنند که در مجموع و برای اجرای برنامه‌های محبوب و البته بازی‌های ویدیویی، مناسب است. از طرفی دیگر، پرچمدارهای مک بوک از گرافیک بسیار قدرتمندی برخوردار هستند که معمولا سبب افزایش قیمت آن‌ها می‌شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 بهترین راه حل برای سافاری دانلود نکردن فایل ها در مک

مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2

در این بخش قصد داریم به بررسی دو مدل محبوب از سرفیس و مک بوک ایر، یعنی اپل مک بوک ایر M2 و سرفیس پرو 9 بپردازیم. در اولین نگاه متوجه می‌شوید که سرفیس پرو 9 از ضخامت، قیمت و البته وزن کمتری نسبت به اپل مک بوک ایر M2 برخوردار است. البته هر دو دستگاه دارای پورت Thunderbolt 4 هستند و سرفیس پرو برخلاف مک بوک ایر M2 از جک هدست 3.5 پشتیبانی نمی‌کند.

شاید برتری اصلی سرفیس پرو 9 نسبت به اپل مک بوک ایر M2 در بخش صفحه نمایش باشد؛ جایی که غول مایکروسافت برای لپ تاپ خود، یک صفحه نمایش لمسی تعبیه کرده است. این در حالیست که در مک بوک ایر M2 خبری از صفحه نمایش لمسی نیست. البته اپل در بخش حافظه این کمبود را به خوبی جبران کرده است؛ مک بوک ایر M2 با حافظه 2 ترابایتی SSD به بازار عرضه می‌شود؛ در حالی که این حافظه در سرفیس پرو 9 تنها 1 ترابایت است.

مقایسه لپ تاپ مک بوک ایر M1 با سرفیس پرو 4

دو مدل محبوب دیگر از غول‌های اپل و مایکروسافت، به ترتیب لپ تاپ مک بوک ایر M1 و سرفیس پرو 4 هستند. اگرچه وزن این دو محصول کاملا برابر است، اما در صفحه نمایش، کفه ترازو به نفع سرفیس 4 سنگینی می‌کند؛ زیرا صفحه نمایش این مدل 0.2 اینچ از لپ تاپ مک بوک ایر M1 بزرگتر است. با این وجود، باز هم در حافظه برتری با لپ تاپ مک بوک ایر M1 است (به دلیل داشتن حافظه داخلی 2 ترابایتی SSD)

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم با بررسی جزئیات مختلف، به مقایسه مک بوک ایر با سرفیس بپردازیم. اکنون تصمیم با شما عزیزان خواهد بود که بر اساس نیازهای خود و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید، یکی از این دو لپ تاپ حرفه‌ای و خوش‌ساخت را انتخاب نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GQUNzr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *