نحوه انتقال برنامه ها به درایو دیگری در ویندوز و اگر نمی توانید چه کاری انجام دهید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع نحوه انتقال برنامه ها به درایو دیگری در ویندوز و اگر نمی توانید چه کاری انجام دهید می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

به طور پیش فرض، ویندوز همه برنامه های فروشگاه مایکروسافت را در درایو سیستم (معمولاً درایو C:) ذخیره می کند. همانطور که برنامه های بیشتری را نصب و استفاده می کنید، آنها می توانند مقدار قابل توجهی از فضای ذخیره سازی را اشغال کنند که منجر به محدودیت های ذخیره سازی احتمالی در درایو سیستم شما می شود. انتقال برخی از برنامه های خود به درایو دیگری در ویندوز ممکن است ضروری باشد.

 

نحوه انتقال برنامه ها به درایو دیگری در ویندوز و اگر نمی توانید چه کاری انجام دهید

این ویژگی به شما امکان می دهد فضای ارزشمندی را در درایو سیستم خود آزاد کنید. این راهنما شما را با مراحل انتقال برنامه ها به درایو دیگر در ویندوز آشنا می کند و در صورت بروز هرگونه مشکل چه کاری انجام دهید.

نحوه انتقال برنامه ها به درایو دیگر در ویندوز

ویندوز دارای گزینه ای برای انتقال برنامه های نصب شده از یک درایو به درایو دیگر در برنامه تنظیمات است. در اینجا نحوه دسترسی و استفاده از آن آمده است.

مرحله 1: میانبر + I را فشار دهید تا برنامه تنظیمات باز شود. به برگه برنامه ها بروید و روی برنامه های نصب شده کلیک کنید.

برنامه های نصب شده روی ویندوز 1

مرحله 2: در لیست پیمایش کنید تا برنامه‌ای را که می‌خواهید منتقل کنید پیدا کنید. روی نماد منوی سه نقطه افقی در کنار آن کلیک کنید و انتقال را انتخاب کنید.

یک برنامه را در ویندوز جابجا کنید

مرحله 3: از منوی کشویی برای انتخاب درایو دلخواه خود استفاده کنید و روی دکمه انتقال کلیک کنید.

یک برنامه را به درایو دیگری در ویندوز منتقل کنید

ویندوز برنامه را به درایو مشخص شده منتقل می کند. روش فوق حتی به شما امکان می دهد برنامه های Microsoft Store خود را به درایو USB یا کارت SD منتقل کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین چاپگر لیزری برای استفاده خانگی در سال 2023

اگر نمی‌خواهید بارها برنامه‌ها را به درایو دیگری منتقل کنید، می‌توانید محل نصب پیش‌فرض برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت را به درایو دلخواه تغییر دهید.

اگر نمی توانید برنامه ها را به درایو دیگری در ویندوز منتقل کنید، چه کاری باید انجام دهید

در حالی که ویندوز به شما اجازه می دهد تا برنامه های نصب شده را در مراحل ساده به درایو دیگری منتقل کنید، این روند ممکن است همیشه به آرامی پیش نرود. اگر نمی‌توانید برنامه‌ها را در ویندوز جابه‌جا کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است کمک کند.

1. برنامه ممکن است متحرک نباشد

ویندوز به شما اجازه نمی دهد که همه برنامه ها را روی خود جابجا کنید. برنامه هایی که از قبل نصب شده اند، عمیقاً با سیستم عامل یکپارچه شده اند و باید در درایو سیستم باقی بمانند. این به این دلیل است که برنامه‌ها به وابستگی‌ها یا اجزای خاصی که در درایو سیستم قرار دارند متکی هستند و جابجایی آنها می‌تواند این وابستگی‌ها را از بین ببرد. برای چنین برنامه هایی، دکمه Move در ویندوز خاکستری می شود.

دکمه Move در ویندوز خاکستری شده است

علاوه بر این، برنامه تنظیمات ویندوز نمی تواند برنامه های دسکتاپ سنتی را به درایو دیگری منتقل کند. اگر می‌خواهید آن‌ها را جابه‌جا کنید، بهترین گزینه این است که برنامه را حذف کنید و دوباره آن را روی درایو دیگر نصب کنید.

2. سرویس رمزگذاری فایل سیستم را پیکربندی کنید

سرویس Encrypting File System در ویندوز فایل‌ها و پوشه‌ها را در رایانه شخصی شما رمزگذاری می‌کند. این سرویس گاهی اوقات می تواند با توانایی ویندوز برای جابجایی برنامه ها تداخل داشته باشد و باعث ایجاد خطا شود. در اینجا چیزی است که می توانید برای رفع آن انجام دهید.

مرحله 1: میانبر صفحه کلید Windows + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run باز شود. services.msc را در کادر تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

سرویس ها را در ویندوز 11 باز کنید

مرحله 2: در پنجره Services، سرویس Encrypting File System (EFS) را پیدا کرده و دوبار کلیک کنید.

رمزگذاری سرویس فایل سیستم در ویندوز

مرحله 3: روی منوی کشویی کنار Startup type کلیک کنید تا Manual را انتخاب کنید و روی Apply و سپس OK کلیک کنید.

سرویس رمزگذاری فایل سیستم را در ویندوز پیکربندی کنید

پس از این کار رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره برنامه های خود را جابجا کنید.

3. ویژگی های درایو را اصلاح کنید

آیا برای انتقال برنامه ها به یک درایو خاص در ویندوز مشکل دارید؟ اگر درایو برای فشرده سازی فایل ها و پوشه ها برای صرفه جویی در فضای دیسک پیکربندی شده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. در اینجا نحوه تغییر آن آمده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Go1 برنامه خواندن سریع Blinkist را برای گسترش در یادگیری سازمانی ایجاد می کند

مرحله 1: میانبر صفحه کلید Windows + E را فشار دهید تا File Explorer باز شود. به This PC بروید، روی درایوی که می‌خواهید برنامه‌ها را به آن منتقل کنید کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

ویژگی های Drive را باز کنید

مرحله 2: در برگه عمومی، کادر انتخاب “فشرده کردن این درایو برای ذخیره فضای دیسک” را پاک کنید. سپس، Apply و سپس OK را فشار دهید.

ویژگی های درایو را در ویندوز تغییر دهید

پس از انجام مراحل بالا، سعی کنید برنامه های خود را به درایو منتقل کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر.

4. ثبت مجدد برنامه های فروشگاه

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای رفع مشکلات مربوط به برنامه های فروشگاه مایکروسافت انجام دهید، ثبت مجدد آنها در سیستم خود است. در اینجا مراحل برای همان است.

مرحله 1: روی نماد جستجو در نوار وظیفه کلیک کنید، Windows PowerShell را تایپ کنید و انتخاب کنید به عنوان Administrator اجرا شود.

Windows PowerShell را باز کنید

مرحله 2: وقتی فرمان کنترل حساب کاربری (UAC) ظاهر شد، بله را انتخاب کنید.

Windows PowerShell UAC Prompt را باز کنید

مرحله 3: دستور زیر را در پنجره PowerShell قرار دهید و Enter را بزنید.

Get-AppXPackage *Microsoft.WindowsStore* | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
مایکروسافت استور را مجدداً در ویندوز ثبت کنید

5. کش مایکروسافت استور را پاک کنید

حافظه پنهان فروشگاه مایکروسافت خراب یا قدیمی می تواند مانع از انتقال برنامه های نصب شده به درایو دیگر شود. برای رفع این مشکل، کش فروشگاه موجود را با استفاده از این مراحل پاک کنید.

مرحله 1: روی نماد Start کلیک راست کرده و از لیست Run را انتخاب کنید.

Run Command را باز کنید

مرحله 2: wsreset.exe را در کادر تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

کش مایکروسافت استور را بازنشانی کنید

یک پنجره Command Prompt ظاهر می شود و پس از پاک شدن کش به طور خودکار ناپدید می شود. پس از آن، باید بتوانید برنامه ها را جابجا کنید.

حرکت با هدف

انتقال برنامه های نصب شده به درایو دیگر یکی از راه های زیادی برای آزاد کردن فضای درایو سیستم شما است. علاوه بر این، می‌توانید Disk Cleanup را نیز اجرا کنید و فایل‌های بزرگ را از درایو سیستم خود به درایو دیگری منتقل کنید تا فضای ذخیره‌سازی را به طور موثر مدیریت کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه انتقال برنامه ها به درایو دیگری در ویندوز و اگر نمی توانید چه کاری انجام دهید مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HKmwLW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *