نحوه عملکرد هدفون های حذف نویز: راهنمای دقیق

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه عملکرد های حذف نویز: راهنمای دقیق
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

حذف نویز فعال قابلیتی است که هرگز ذهن ما را متحیر نمی کند. روزی که از Pro با حذف نویز فعال استفاده کردیم، بازگشت به چیز دیگری تقریبا غیرممکن بود. اما این ما را کنجکاو کرد – این ویژگی چگونه کار می کند و چگونه اینقدر موثر است؟ بنابراین، ما تصمیم گرفتیم بفهمیم هدفون های حذف نویز چگونه کار می کنند و در نهایت این یک جادو نبود.

اگر به همان اندازه کنجکاو و علاقه مند به دانستن نحوه عملکرد حذف نویز فعال هستید، در جای مناسبی هستید. ما توضیح خواهیم داد که چرا به این ویژگی و همه فرم های مختلف حذف نویز نیاز دارید.

حذف نویز ممکن است مفهومی سخت برای درک در سطح علمی باشد. از این رو، ما یک توضیح ساده نوشته‌ایم که برای هر کسی قابل درک باشد، حتی اگر برای اولین بار است که این اصطلاحات را می‌خوانید. شروع کنیم.

حذف نویز در هدفون و ایرفون چیست؟

همه ما عاشق گوش دادن به موسیقی در حال حرکت هستیم، اینطور نیست؟ و البته در مقطعی صداهای پس زمینه از خیابان های شلوغ همه ما را آزار می داد. بنابراین، وقتی همه این صداها با تجربه شنیداری ما تداخل پیدا می‌کنند، تا جایی که به سختی می‌توانیم از آهنگ لذت ببریم، برای خلاص شدن از شر این صداها دعا می‌کنیم.

به لطف قدرت تکنولوژی دعای دیگری مستجاب شد. در اینجا معنای لغو نویز چیست.

به عبارت ساده، فناوری حذف نویز، نویز خارجی محیط اطراف (که سر و صدای محیط نیز نامیده می شود) را از تداخل در تجربه شنیداری شما در هدفون حذف می کند. به این ترتیب می توانید کاملاً بدون مزاحمت از موسیقی خود لذت ببرید.

با این حال، حذف نویز در همه هدفون ها یکسان عمل نمی کند. در ایرفون های رده پایین تا میان رده، نویز خارجی فقط تا حدی حذف می شود. در حالی که در گوشی های رده بالا، نویز و مزاحمت خارجی تقریباً از بین می رود.

اکنون که متوجه شدیم این ویژگی دقیقاً چه کاری انجام می دهد، اجازه دهید نگاهی به نحوه عملکرد حذف نویز در هدفون و هدفون بیندازیم.

چگونه حذف نویز در هدفون و هدفون کار می کند؟

ابتدا باید مفهوم اصلی صدا را درک کنیم. صدا نوعی انرژی است که در اثر ارتعاشات ایجاد می شود. این ارتعاشات باعث ایجاد امواجی می شوند که از طریق محیطی مانند هوا از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین ساعت هوشمند با NFC برای پرداخت های بدون تماس

حال، اجازه دهید در نظر بگیریم که از یک جفت هدفون یا هدفون با قابلیت حذف نویز، همراه با برخی اختلالات در محیط اطراف استفاده می‌کنید. یک میکروفون وجود دارد که به مزاحمت ها و صداهای خارجی گوش می دهد و تشخیص می دهد.

هنگامی که این کار انجام شد، هدفون شما یک موج صوتی مخالف تولید می کند، که در جهت دیگر حرکت می کند و اساسا امواج صوتی ناشی از اختلالات خارجی را دور می کند.

اساسا، آنها یک “ضد نویز” ایجاد می کنند که به دور نگه داشتن عوامل خارجی و صداهای ناخواسته کمک می کند. بنابراین، نویز حذف می شود و امواج صوتی ناشی از موسیقی خود را بیشتر می شنوید.

منبع: ویکیپدیا

به زبان ساده، این ساده ترین توضیحی است که باید در مورد هدفون ها و هدفون های حذف نویز بدانید. با این حال، دستیابی به حذف صد در صد نویز واقعاً سخت است، و همانطور که قبلاً ذکر شد، این کار فقط تا حدی نویز را حذف می کند. بنابراین، انواع مختلفی از هدفون های حذف نویز وجود دارد. بیایید در بخش بعدی با جزئیات به آنها نگاه کنیم.

انواع مختلف حذف نویز: حذف نویز در مقابل مسدود کردن نویز

در اینجا برخی از انواع مختلف فناوری های حذف نویز آورده شده است. تفاوت اصلی که ما باید بدانیم بین حذف نویز و مسدود کردن نویز است و نه، شما نمی توانید آنها را به جای یکدیگر استفاده کنید. بیایید بیشتر بفهمیم.

  • حذف فعال نویز: این فناوری از میکروفون و بلندگو برای شناسایی و کاهش اختلالات و نویزهای خارجی استفاده می کند. این کارآمدترین شکل حذف نویز در نظر گرفته می‌شود، با قطعات و عناصر به اندازه‌ای کوچک که در اکثر هدفون‌های بی‌سیم واقعی استفاده می‌شود.
  • حذف غیرفعال نویز یا مسدود کردن نویز: این فناوری از گوشواره‌هایی با طراحی خاص برای جلوگیری از اختلالات و صداها استفاده می‌کند. هم در هدفون های داخل گوشی و هم در هدفون های داخل گوشی وجود دارد. این بیشتر شبیه به استفاده از انگشتان برای جلوگیری از صدا از کانال های گوش است.
  • حذف نویز فعال تطبیقی: ممکن است همیشه نیازی به هدفون یا هدفون نداشته باشید تا نویز را به بهترین شکل ممکن حذف کنید. اگر در محیطی با مزاحمت کمتر به موسیقی گوش می دهید، احتمالاً به حذف نویز کمتری نیاز خواهید داشت. بنابراین، هدفون‌های حذف نویز تطبیقی ​​برای چنین موقعیت‌هایی مناسب هستند، جایی که حذف نویز فعال با محیط اطراف سازگار است و بر اساس اختلالات اطراف شما کار می‌کند.
  • حذف نویز فعال قابل تنظیم: این در نام است – این فناوری به شما امکان می دهد سطوح حذف نویز را به صورت دستی تنظیم کنید تا از همه چیزهایی که در اطراف خود می گذرد نیز آگاه باشید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حالت محیطی یوتیوب چیست و چه کاربردی دارد

خوب است – امیدواریم در مورد نحوه عملکرد هدفون ها و هدفون های حذف نویز کاملاً آگاه باشید.

اما اگر به خاطر داشته باشید، قبلاً اشاره کردیم که حذف نویز در همه هدفون ها یکسان عمل نمی کند. بنابراین، ممکن است به این فکر کنید که آیا حذف نویز همیشه کار می کند. خوب، اجازه دهید ما بفهمیم.

آیا حذف نویز فعال همیشه کار می کند؟

تولیدکنندگان تنها تلاش می کنند تا حداکثر میزان صدا و اختلال ممکن را حذف کنند، اما نمی توانند صددرصد کاهش نویز را تضمین کنند. حذف نویز تنها زمانی بهترین کار را انجام می دهد که نویز اطراف شما ثابت باشد و فرکانس مشخصه پایینی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر در اتوبوس سفر می کنید، صدای اتوبوس در طول سفر ثابت است و از این رو، هدفون شما به راحتی لغو می شود. با این حال، چند صدا گاه به گاه و ناگهانی همچنان شنیده می شود.

با این حال، اگر یک جفت هدفون یا هدفون حذف نویز را از یک سازنده مشهور مانند Bose یا انتخاب کنید، نتایج مطمئناً شما را راضی می کند و نحوه گوش دادن به موسیقی را تغییر می دهد.

اما اگر در هدفون ها و هدفون های کم هزینه حذف نویز دریافت می کنید، ممکن است بهترین نتایج را نگیرید. آیا این فقط یک ترفند بازاریابی است؟ گفتن آن کمی سخت است زیرا آنها حذف نویز را هر چند در سطح کمی ارائه می دهند. می‌توانید آن را مقدمه‌ای بر ویژگی بنامید و اگر تفاوتی در تجربه شنیداری خود احساس می‌کنید، می‌توانید به یکی از موارد گران‌تر که حذف نویز بهتری ارائه می‌دهد تغییر دهید.

می‌توانید راهنمای خرید زیر را برای کمک به خرید یک جفت هدفون یا هدفون حذف نویز خوب بررسی کنید:

این همه چیزهایی است که باید در مورد هدفون ها و هدفون های حذف نویز بدانید. با این حال، اگر سؤال دیگری دارید، می توانید به بخش سؤالات متداول زیر نگاهی بیندازید.

سوالات متداول در مورد هدفون حذف نویز

1. آیا حذف غیرفعال نویز همان مسدود کردن صدا است؟

آره. حذف غیرفعال نویز بر اساس همان اصل مسدود کردن نویز عمل می کند.

2. اولین ایرفون با حذف نویز کدام بودند؟

Bose در سال 1989 سری 1 هدست هوانوردی را معرفی کرد که اولین هدفون کاهش نویز تجاری بود.

3. آیا حذف صدا برای گوش مضر است؟

خیر، حذف نویز برای گوش مضر نیست.

از موسیقی خود بدون مزاحمت لذت ببرید

امیدواریم این مقاله به شما در درک نحوه عملکرد هدفون های حذف نویز کمک کرده باشد. بنابراین، دفعه بعد که این عبارت را مشاهده کردید، درک بهتری از آن دارید و از این رو، می توانید تصمیم خرید بهتری بگیرید. با این حال، ما علاقه مندیم که چگونه این فناوری برای افزایش تجربه شنیداری ما تکامل یابد. بنابراین، بیایید منتظر بمانیم و تماشا کنیم!



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PoJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *