گوگل اندروید 15 بتا 2 را با ویژگی‌های جدید – دستگاه‌های پشتیبانی‌شده و موارد دیگر عرضه می‌کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6گوگل اندروید 15 بتا 2 را با ویژگی‌های جدید – دستگاه‌های پشتیبانی‌شده و موارد دیگر عرضه می‌کند می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

خوراکی های کلیدی
  • توسعه دهندگان اکنون می توانند به اندروید 15 بتا 2 در دستگاه های منتخب دسترسی داشته باشند.
  • Android 15 Beta 2 ویژگی‌های متعددی را با کیفیت زندگی، از جمله فضای خصوصی، معرفی می‌کند.
گوگل اندروید 15 بتا 2 را با ویژگی های جدید گوشی های پشتیبانی شده و موارد دیگر عرضه می کند

Android 15 Beta 2: ویژگی های برتر

گوگل دومین آپدیت نسخه بتای اندروید 15 خود را به نام اندروید 15 بتا 2 برای توسعه دهندگان عرضه کرده است. در اینجا بهترین ویژگی هایی است که می توانید در این به روز رسانی پیدا کنید:

1. فضای خصوصی

ما نمی خواهیم دیگران در اطراف دستگاه های ما جاسوسی کنند، اینطور نیست؟ گوگل این مشکل را با فضای خصوصی اندروید 15 برطرف می کند و یک منطقه امن و قابل دسترسی آسان را فراهم می کند. وقتی کاربران فضای خصوصی را قفل می‌کنند، برنامه‌های آن قفل می‌شوند و نیاز به احراز هویت بیومتریک دارند، حتی اگر قفل تلفن باز باشد.

در حالی که پوسته‌های OEM دارای ویژگی‌های مشابهی هستند، این اولین مورد برای اندروید وانیلی است که برای کاربران پیکسل و سایر دستگاه‌هایی که از تجربه اندروید موجود استفاده می‌کنند سود می‌برد. کاربران می‌توانند از سینی برنامه در راه‌انداز به فضای خصوصی دسترسی داشته باشند.

2. طراحی مجدد پانل حجم

Android 15 Beta 2 یک پنل ولوم بازطراحی شده با لغزنده های حجم بزرگتر و متضادتر ارائه می دهد. همچنین، اکنون شامل یک راه سریع برای تغییر خروجی صدای پیش‌فرض در بالای پانل صدا با یک گزینه جدید با عنوان «صدا پخش می‌شود» و سپس دستگاه خروجی (مانند های تلفن، ‌های هدفون) است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حروف الفبا در Google Docs در وب و موبایل

این تغییر تعداد مراحل مورد نیاز برای کنترل صدا را کاهش می‌دهد، به دستورالعمل‌های طراحی Material You پایبند است و مهم‌تر از همه، باعث می‌شود رابط کاربری کاربر پسندتر و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیرتر شود.

3. لرزش تطبیقی

ما هرگز نمی‌خواهیم نوتیفیکیشن‌های گوشی‌هایمان را از دست بدهیم، و بیایید واقعی باشیم، می‌خواهیم این کار را در حالی انجام دهیم که گوشی‌هایمان را در حالت بی‌صدا نگه داریم. این باعث می شود که بازخورد لمسی به عنوان تنها راه ملموس برای هشدار نسبت به اعلان ها باشد. با این حال، اندروید همیشه از یک فرمول یکسان پیروی کرده است، به این معنی که همه اعلان‌ها یکسان هستند – تا کنون.

با اندروید 15، ویژگی جدیدی به نام لرزش تطبیقی ​​(در حال حاضر در انحصار Pixels) وجود دارد که اولین بار توسط Android Authority کشف شد. این به تلفن شما اجازه می دهد تا به طور هوشمند محل قرارگیری خود را یاد بگیرد و بر اساس آن لرزش را تنظیم کند.

به عنوان مثال، تلفن شما وقتی روی یک سطح نرم مانند تخت قرار می‌گیرد در مقایسه با سطح سختی مانند میز چوبی، لرزش متفاوتی دارد. در تئوری، این امر باعث می‌شود از دست دادن اعلان‌ها سخت‌تر شود، زیرا لرزش در سطوح نرم قوی‌تر و در سطوح سخت کمی ملایم‌تر است.

همچنین بخوانید: نحوه انتقال پیامک (SMS) از اندروید به اندروید

4. راه اندازی فعالیت پس زمینه ایمن

برنامه های مخرب که از برنامه های واقعی در اندروید تقلید می کنند، تهدید امنیتی قابل توجهی برای کاربران به شمار می روند. به گفته گوگل، این زمانی اتفاق می‌افتد که یک برنامه مخرب فعالیت برنامه دیگری را راه‌اندازی می‌کند و سپس با فرض هویت نادرست، خود را روی آن قرار می‌دهد.

علاوه بر این، گوگل اشاره می‌کند که اندروید 15 دارای پرچم جدیدی است که برنامه‌هایی را که با UID بالای پشته مطابقت ندارند، از راه‌اندازی فعالیت‌ها مسدود می‌کند. این افزوده بسیاری از تهدیدات امنیتی بالقوه ای را که کاربران اندروید با آن مواجه می شوند کاهش می دهد و به توقف تقلید برنامه کمک می کند و در نتیجه از قربانی شدن بیشتر کاربران محافظت می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سریع! Sennheiser Momentum 4 Wireless 5 ستاره همچنان برای Cyber ​​Monday عرضه می شود

5. بهبود باتری Standby به لطف بهبود حالت Doze

اگرچه گوگل مستقیماً در مورد این ویژگی صحبت نکرده است، اما Dave Burke، معاون مهندسی، پلتفرم اندروید، و Sameer Samat، رئیس اکوسیستم اندروید، آن را در مصاحبه با Android Authority فاش کردند. این نشان می‌دهد که حالت Doze اندروید 15 50 درصد سریع‌تر از اندروید 14 فعال می‌شود و زمان آماده‌باش را تا 3 ساعت در هر بار شارژ بهبود می‌بخشد.

در نتیجه، این از نظر تئوری می‌تواند منجر به عمر باتری بهتر دستگاه‌های اندرویدی شود که نیاز به حداقل یا بدون نیاز به تغییراتی از سوی سازندگان گوشی‌های هوشمند دارد. در نهایت، این پلتفرم را کارآمدتر می‌کند و به همه گوشی‌های اندرویدی دارای Android 15 کمک می‌کند تا عملکرد باتری را بهبود بخشند.

Android 15 Beta 2: دستگاه های پشتیبانی شده

Android 15 Beta 2 برای دستگاه های منتخب در دسترس است. اگر هر یک از دستگاه‌های زیر را دارید، می‌توانید آخرین نسخه اندروید 15 بتا 2 را قبل از انتشار پایدار در اواخر امسال امتحان کنید:

  • OnePlus 12، OnePlus Open
  • Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel Tablet, Pixel Fold, Pixel 8, , Pixel 8a
  • HONOR Magic 6 Pro، HONOR Magic V2
  • VIVO X100
  • iQOO 12
  • تلفن چیزی نیست (2a)
  • OPPO Find N3
  • شیائومی 14، شیائومی 13 تی پرو، شیائومی پد 6 اس پرو 12.4
  • SHARP AQUOS sense8
  • TECNO CAMON 30 Pro 5G
  • Lenovo Tab Extreme

همچنین بخوانید: نحوه فعال کردن Notification Cooldown در اندروید 15

تاریخ انتشار نسخه پایدار اندروید 15

گوگل هنوز نسخه پایدار اندروید 15 را منتشر نکرده است، بنابراین کاربران در حال حاضر با نسخه بتا 2 گیر کرده اند. بر اساس نسخه‌های گذشته، می‌توانیم انتظار ساخت پایداری را در فاصله زمانی بین ماه‌های آگوست و اکتبر داشته باشیم. به عنوان مثال، گوگل اندروید 14 را در 4 اکتبر 2023 و اندروید 13 را در 15 آگوست 2022 منتشر کرد. با این حال، این فقط یک تخمین است. تاریخ انتشار واقعی ممکن است بسته به پیشرفت توسعه متفاوت باشد.

 

امیدواریم از این مقاله گوگل اندروید 15 بتا 2 را با ویژگی‌های جدید – دستگاه‌های پشتیبانی‌شده و موارد دیگر عرضه می‌کند مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oHkagj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *