یک افشاگر در سال 2018 نگرانی های ایمنی را در مورد زیردریایی OceanGate مطرح کرد. سپس او اخراج شد.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم یک افشاگر در سال 2018 نگرانی های ایمنی را در مورد زیردریایی OceanGate مطرح کرد. سپس او اخراج شد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مدیر دریایی طبق گزارشات، عملیات در OceanGate، شرکتی که غوطه ور آن یکشنبه در سفری به کشتی تایتانیک در اقیانوس اطلس شمالی ناپدید شد، پس از ایجاد نگرانی در مورد اولین بدنه فیبر کربنی در نوع خود و سایر سیستم ها قبل از اولین سفر خود اخراج شد. یک پرونده قضایی در سال 2018 اولین بار توسط Insider و New Republic گزارش شد.

دیوید لاچریج در ژانویه 2018 پس از ارائه یک گزارش کنترل کیفیت کوبنده در مورد کشتی به مدیریت ارشد OceanGate، از جمله بنیانگذار و مدیر عامل شرکت استاکتون راش، که ظاهراً در کشتی گم شده است، خاتمه یافت.

بر اساس یک پرونده دادگاه توسط لاچریج، مقدمه گزارش او چنین بود: «اکنون زمان رسیدگی صحیح به مواردی است که ممکن است برای پرسنل خطری برای ایمنی ایجاد کند. ارتباط شفاهی موارد کلیدی که در سند ضمیمه‌ام به آن اشاره کرده‌ام در چندین نوبت رد شده است، بنابراین احساس می‌کنم اکنون باید این گزارش را تهیه کنم تا یک سابقه رسمی وجود داشته باشد.»

بر اساس این پرونده، این گزارش «مسائل متعددی را که نگرانی‌های ایمنی جدی ایجاد می‌کردند» را تشریح کرد. اینها شامل نگرانی لاچریج از این بود که “نقص های قابل مشاهده” در فیبر کربن عرضه شده به OceanGate خطر گسترش ایرادات کوچک را افزایش داده و در طول “چرخه فشار” به پارگی های بزرگتر تبدیل می شود. اینها تغییرات فشار عظیمی است که زیردریایی در مسیر خود و از کف اقیانوس تجربه خواهد کرد. او خاطرنشان کرد که یک مدل مقیاسی که قبلاً آزمایش شده بود از بدنه “نقایص رایج” داشت.

کامپوزیت‌های فیبر کربن می‌توانند قوی‌تر و سبک‌تر از فولاد باشند، که باعث می‌شود یک شناور به طور طبیعی شناور باشد. اما آنها همچنین می توانند تحت استرس مستعد شکست ناگهانی باشند. بدنه ای که لاچریج در مورد آن می نوشت توسط Spencer Composites ساخته شد، تنها شرکتی که قبلاً بدنه فیبر کربنی برای یک زیردریایی سرنشین دار ساخته بود. (این غوطه ور توسط کاوشگر استیو فوست برای یک غواصی رکوردشکنی سفارش داده شد، اما او قبل از استفاده از آن در یک سقوط هواپیمای سبک جان باخت.)

توصیه لاچریج این بود که آزمایش غیر مخرب بدنه تایتان برای اطمینان از “محصول محکم و ایمن” ضروری است. در این پرونده آمده است که به Lochridge گفته شده است که چنین آزمایشی غیرممکن است و OceanGate در عوض بر سیستم نظارت صوتی بسیار تبلیغ شده خود تکیه خواهد کرد.

این شرکت ادعا می کند که از این فناوری که در داخل توسعه یافته است، استفاده می شود حسگرهای آکوستیک برای گوش دادن به صداهای گویای فیبرهای کربن در بدنه در حال خراب شدن ارائه “تشخیص هشدار اولیه برای خلبان با زمان کافی برای دستگیری فرود و بازگشت ایمن به سطح.”

با این حال، لاچریج در این دادخواست نگران بود که سیستم تا زمانی که کشتی در حال فرود آمدن باشد، نقص‌ها را آشکار نکند و پس از آن ممکن است فقط «میلی‌ثانیه‌ها» هشدار قبل از انفجار فاجعه‌بار ارائه دهد.

راسل مک داف، اقیانوس شناس کهنه کار و رئیس بنیاد علمی و تحقیقاتی OceanGate به مدت سه سال، خاطرنشان کرد که تماس با تیتان در روز یکشنبه تنها پس از یک ساعت و 45 دقیقه قطع شد. در مصاحبه ای تلفنی به تک کرانچ گفت: «این به من نشان می دهد که ممکن است آنها هنوز در ستون آب بوده و به سمت تایتانیک فرود آمده باشند.

لاچریج همچنین به شدت OceanGate را تشویق کرد که یک آژانس طبقه بندی، مانند اداره کشتیرانی آمریکا، تایتان را بازرسی و تایید کند.

یک روز پس از ارائه گزارش، لاچریج به جلسه ای با مدیران منابع انسانی، مهندسی و عملیات راش و شرکت فراخوانده شد. در آنجا، در پرونده آمده است، او همچنین مطلع شد که سازنده نمای رو به جلو تایتان به دلیل طراحی آزمایشی OceanGate آن را فقط تا عمق 1300 متری تایید می کند. در این بایگانی آمده است که OceanGate از پرداخت هزینه به سازنده برای ساختن نمایی که عمق 4000 متری تایتان در نظر گرفته شده است، خودداری کرده است. تایتانیک حدود 3800 متر زیر سطح قرار دارد.

این پرونده همچنین ادعا می کند که از مواد قابل اشتعال خطرناک در داخل شناور استفاده شده است.

در پایان جلسه، پس از گفتن اینکه هیچ آزمایش سرنشین دار تایتان را بدون اسکن بدنه مجاز نمی کند، لوچریج اخراج و از ساختمان اسکورت شد.

لاچریج، که ادعا می‌کرد به تلافی به خاطر افشاگر بودنش از کار برکنار شده است، پس از شکایت اوشن گیت در دادگاه فدرال در سیاتل در ژوئن، پرونده خود را مطرح کرد. OceanGate او را به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه با دو فرد و همچنین با اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) متهم کرده است. در دعوی، OceanGate گزارش لاچریج را نادرست توصیف کرد و او را به ارتکاب کلاهبرداری متهم کرد با ایجاد دلیلی برای اخراج.

این دعوا در نوامبر 2018 حل و فصل شد. نه OceanGate و نه Lochridge به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. OSHA نمی تواند فورا جزئیات گزارش ادعایی را ارائه دهد. بازرسی معمول OSHA از OceanGate در سال 2021 فقط یافت شد سه تخلف جزئی ایمنی محل کار منجر به عدم مجازات مالی می شود.

چند ماه پس از اخراج لاچریج، شرکت یک پست وبلاگ منتشر کرد که دلایل خود را برای عدم تایید تایتان توسط اداره حمل و نقل آمریکا یا سازمانی مشابه بیان کرد.

در این گزارش آمده است: «اکثریت قریب به اتفاق سوانح دریایی (و هوایی) ناشی از خطای اپراتور است، نه نقص مکانیکی. “در نتیجه، تمرکز صرف بر طبقه بندی کشتی خطرات عملیاتی را برطرف نمی کند. حفظ ایمنی عملیاتی در سطح بالا مستلزم تلاش مداوم و متعهدانه و فرهنگ شرکتی متمرکز است – دو موردی که OceanGate آنها را بسیار جدی می‌گیرد و در طول طبقه‌بندی ارزیابی نمی‌شوند.

در سال 2019، راش یک پیشنهاد داد مصاحبه با اسمیتسونیان مجله ای که در آن گفت: «بیش از 35 سال است که هیچ آسیبی در صنعت فرعی تجاری وجود نداشته است. این بسیار بی خطر است، زیرا آنها همه این مقررات را دارند. اما همچنین نوآوری یا رشد نکرده است – زیرا آنها همه این مقررات را دارند.

پس از خروج لوچریج، تیتان با خیال راحت در غواصی های عمیق تر آزمایش شد، از جمله در 4000 متر در باهاما. با این حال، به نظر می رسد یکی از نگرانی های لاچریج به زودی برطرف خواهد شد. در ژانویه 2020، راش مصاحبه ای با GeekWire انجام داد و در آن اعتراف کرد که بدنه تیتان “علائم خستگی چرخه ای را نشان داد” به همین دلیل، درجه عمق بدنه به 3000 متر کاهش یافت. راش گفت: «برای رسیدن به تایتانیک کافی نیست.

در طول سال‌های 2020 و 2021، بدنه تایتان توسط دو شرکت ایالت واشنگتن، Electroimpact و Janicki Industries که عمدتاً در هوافضا کار می‌کنند، تعمیر یا بازسازی شد. در اواخر سال 2021، تایتان خود را ساخت اولین سفر به پایین به لاشه کشتی تایتانیک

اسپنسر کامپوزیتز می گوید که تایتان از بدنه فیبر کربنی خود در غواصی روز یکشنبه استفاده نکرده است. احتمالاً جدای از کار بدنه، یکی از منابع آشنا به شرکت به TechCrunch گفت که تایتان از سال 2018 تغییر چندانی نکرده است.

در زمان انتشار، کشتی تایتان همچنان مفقود است و طبق گزارش ها، راش، غواص فرانسوی پل هنری نرگئولت، میلیاردر بریتانیایی هامیش هاردینگ، تاجر پاکستانی شهزاده داوود و پسرش در کشتی بودند. عملیات جستجو و نجات گسترده در حال انجام است.

مک داف گفت: «آنها هر کاری که منطقاً می توانند انجام می دهند. “اما من به دلیل زمان زیادی که سپری شده کمی بدبین هستم.”

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ybH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *