استارت‌آپ تجارت الکترونیک B2B آفریقایی سابی با بودجه جدید از ارزش 300 میلیون دلاری بالاتر رفت.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت‌آپ تجارت الکترونیک B2B آفریقایی سابی با بودجه جدید از ارزش 300 میلیون دلاری بالاتر رفت.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سابی، یک استارتاپ تجارت الکترونیک B2B مستقر در لاگوس که زیرساخت های تجارت دیجیتال را برای اقتصاد غیررسمی آفریقا فراهم می کند، به گفته دو نفر از آشنایان با این موضوع، 38 میلیون دلار بودجه سری B به ارزش 300 میلیون دلار جمع آوری کرده است که نشان دهنده علاقه مجدد سرمایه گذاران به یک سرمایه گذاری است. بازار تجارت الکترونیک B2B در حال گذراندن مقداری حساب است.

CommerzVentures، سرمایه‌گذار متخصص فین‌تک مستقر در فرانکفورت، سرمایه‌گذار مرحله رشد مستقر در استکهلم اما متمرکز در آفریقا، Norrsken22، صندوق‌های مستقر در ایالات متحده در مرحله رشد Fluent Ventures و Proof VC و سرمایه‌گذاران پان آفریقایی در مراحل اولیه CRE Ventures و Jaango برخی از سرمایه‌گذاران هستند. در این دور مردم گفتند.

سابی از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

بخش تجارت غیررسمی بیشتر بازار خرده فروشی 1 تریلیون دلاری آفریقا را تشکیل می دهد. این صنعت تا حد زیادی از هم پاشیده شده است از نوآوری چندین استارتاپی که در تلاش برای اتصال خرده فروشان غیررسمی به تولیدکنندگان و عمده فروشان بزرگ از طریق پلتفرم های دیجیتالی مانند یکیشن ها و شبکه ای از خدمات تدارکات و توزیع در چند سال گذشته بوده اند، استقبال کرده است.

در بیشتر سال‌های 2021 و اوایل سال 2022، این استارت‌آپ‌های تجارت الکترونیک B2B از عملکرد خوبی برخوردار بودند و میلیون‌ها دلار از سرمایه‌گذاران محلی و جهانی جمع‌آوری کردند، پولی که بیشتر آن‌ها برای هدایت تاکتیک‌های رشد مانند ارائه مشوق‌ها و تخفیف‌ها بر روی محصولات مختلف برای جذب بازرگانان انجام دادند. زود. با این حال، چنین گزاره هایی همیشه یک مسابقه به پایین هستند. با تبخیر پول رایگان با توجه به افزایش نرخ های بهره جهانی، برخی از استارت آپ های تجارت الکترونیک B2B در حال بررسی استراتژی های رشد هستند زیرا هزینه ها را کاهش داده و از بازارهای خاص عقب نشینی می کنند.

خوب، نه سابی. به گفته افراد مطلع از معاملات این شرکت، این استارت‌آپ با فعالیت در نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی، هیچ نشانه‌ای از مبارزه نشان نمی‌دهد و اعداد و ارقام رشد شگفت‌آوری را برای استارت‌آپی که به‌تازگی دو و چند سال وارد کار شده است، منتشر کرده است. نیم سال

در اواخر سال 2021، مدیران سابی آنو آداسولوم و آدمولا آدسینا به TechCrunch گفت که داشته است بیش از 175000 تاجر در شبکه خود در حالی که نرخ سالانه 200 میلیون دلاری GMV را ثبت می کند. این اعداد چندین برابر شده و به بیش از 300000 تاجر و بیش از یک میلیارد دلار GMV سالانه رسیده است، سه نفر از آشنایان به امور مالی این استارتاپ گفتند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Nuwa Pen با کمپین گمراه کننده Kickstarter راه اندازی شد

در مقایسه، واسوکو، سرمایه‌گذاری‌ترین تجارت الکترونیکی B2B این مجموعه، که در ماه مارس گذشته ۱۲۵ میلیون دلار با ارزش ۶۲۵ میلیون دلار افزایش داد و به‌نظر می‌رسد علی‌رغم انقباضات در سطح صنعت، وضعیت خوبی داشته است، خاطرنشان کرد که در حالی که بیش از ۳۰۰ دلار پردازش می‌کرد، ۵۰ هزار تاجر فعال داشت. میلیون GMV (شایان ذکر است که تعداد GMV Wasoko از آن زمان افزایش یافته است).

یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که چگونه مدل عملیاتی سابی و مشتریان مورد نظر آن به آن اجازه می‌دهند تا تعداد کالاهای بیشتری را جمع‌آوری کند.

Sokowatch، MaxAB، Alerzo و TradeDepot پلتفرم‌های تمام مقیاسی هستند که دارای دارایی‌های سنگین هستند که در زنجیره توزیع خود از انبار تا تدارکات، مالک و اجاره می‌کنند. برخی از بازارها، مانند Chari، Cartona و Omnibiz، از مدل‌های سبک دارایی استفاده می‌کنند و از انبارداری و تدارکات شخص ثالث استفاده می‌کنند، در حالی که بازارهایی مانند Market Force از مدل‌های ترکیبی استفاده می‌کنند.

این پلتفرم‌ها که دارای دارایی سنگین یا کم دارایی هستند، با عمده‌فروشان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان صحبت می‌کنند (یا خودشان یکی می‌شوند) اما در نهایت به خرده‌فروشان یا بازرگانان به نام آنها پاسخ می‌دهند. از سوی دیگر، سابی با مدل دارایی-سبک خود، مکمل واسطه‌ها در زنجیره خرده‌فروشی تجارت الکترونیک B2B، از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان گرفته تا عمده‌فروشان و خرده‌فروشان (که استارت‌آپ در مجموع از آنها به عنوان تاجر یاد می‌کند) را تکمیل می‌کند. از نمایندگان آفلاین، مراکز تماس، شرکای تجاری و مراکز تامین کننده (با دسترسی به ابزارهایی از جمله مدیریت موجودی، فروش، ردیابی، فاکتورهای دیجیتال و تجزیه و تحلیل) به عنوان کانال هایی برای ملاقات با سهامداران مختلف در این زنجیره ارزش استفاده می کند.

مدیران این شرکت در بیانیه ی به TechCrunch گفتند که مدل رشد سابی و رویکرد آن برای «تمرکز بر اصول اساسی و اطمینان از اقتصاد و سودآوری واحد قبل از پیگیری توسعه» آن را از دیگر استارت‌آپ‌های این بخش متمایز می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا مسیر پایدار، حتی در شرایط چالش برانگیز بازار.

«رویکرد مبتنی بر اکوسیستم سابی، که در آن با تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان به‌عنوان بازرگانان رفتار می‌کنیم، به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار سازگار و پاسخگو به پویایی‌های بازار باشد. با ایجاد ارزش برای سهامداران مختلف و تنظیم رویکرد خود بر اساس آموخته های جدید، می توانیم پایداری بلندمدت را حتی در میان رشد انفجاری کوتاه مدت حفظ کنیم. این انعطاف پذیری در بازارهایی که ما در آن فعالیت می کنیم، که در آن نقش سهامداران می تواند سیال باشد، بسیار مهم است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 ویژگی جالب watchOS 10: Smart Stack، طراحی مجدد و موارد دیگر

منابع درآمد اولیه سابی یکسان باقی می‌ماند: دریافت نرخ برداشت 5-6 درصد (بسته به دسته) از معاملات بازار و کسب حاشیه تامین مالی در معاملات مربوط به اعتبار که منشا آن است. سه نفر از آشنایان به امور مالی شرکت گفتند که این استارت‌آپ بیش از 100 میلیون دلار از طرف بانک‌های مالی خرد محلی و وام دهندگان فین‌تک تسهیلات کرده است و احتمالاً دلیل سرمایه‌گذاری CommerzVentures متمرکز بر فین‌تک در این شرکت را بیان می‌کنند.

این در حالی است که به گفته منابع، سابی در حال ثبت 15000 سفارش ماهانه است و رشد ماهانه بیش از 20 درصدی را تجربه می کند. این یک دهم سفارشات ماهانه Wasoko از مارس گذشته است. با این حال، یک GMV بالاتر (اگر واسوکو هنوز به 1 میلیارد دلار نرسیده است) می تواند به این معنی باشد که سابی میانگین سفارشات بالاتری را عمدتاً از عمده فروشان و نه خرده فروشان ثبت می کند. به همین دلیل است که این استارتاپ با جمع آوری بیش از 60 میلیون دلار (شامل 15 میلیون دلاری که قبلاً گزارش نشده بود سری A در سال گذشته)، محصولات و ویژگی های جدیدی را برای هدف قرار دادن نمایندگان و بازرگانان آخرین مایل خود راه اندازی می کند. سابی ممکن است این اضافه‌ها را وسیله‌ای برای تطبیق مدل‌های درآمد اضافی و تمرکز بیشتر بر زنجیره ارزش پرداخت‌های B2B در نظر بگیرد.

این تازه‌کار که تجار آن با کالاهای FMCG و همچنین محصولات کشاورزی، الکترونیک و مواد شیمیایی سروکار دارند، در حال برنامه‌ریزی برای گسترش به بازارهای دیگر، از جمله تانزانیا و مالاوی (از طریق خرید)، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) است. و به گفته دو نفر از آشنایان با برنامه های این شرکت، و آفریقای غربی فرانسه.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uiBcvr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *