تمرکز بر: شبکه متامتریال انگلستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شبکه Metamaterials ابتدا در سال 2020 با بودجه مشترک EPSRC، DSTL و Innovate UK KTN تشکیل شد. هدف آن توسعه خط لوله از کشف تحقیقات اولیه فراماده تا تجاری سازی و کاربرد این فناوری ها است.

با انجام تبلیغات گسترده از مزایای فناوری فراماده، تسهیل دسترسی به کارشناسان و امکانات فراماده و پرورش تعاملات نزدیک تر با کاربران نهایی، ما می خواهیم از پتانسیل گسترده فرامواد بهره ببریم. ما از زمان شروع به رشد خود ادامه داده‌ایم و از مارس 2023، اکنون بیش از 670 عضو در سراسر دانشگاه، صنعت، سازمان‌های دولتی و نهادهای تامین مالی داریم.

به طور کلی، فرامواد ساختارهای ساخته شده از فلزات، پلاستیک و/یا سرامیک هستند که دارای خواصی هستند که فقط با مواد تشکیل دهنده بدون ساختار آنها امکان پذیر نیست. این ویژگی ها در پاسخ به یک ورودی خارجی مانند قرار گرفتن در معرض نور، نیروهای مکانیکی یا امواج صوتی رخ می دهند. موضوع ذاتاً بین رشته ای است که شامل علوم مواد پیشرفته، فیزیک نظری، مکانیک کوانتومی، شیمی، زیست شناسی، مهندسی (مکانیک و برق)، آکوستیک، علوم و رباتیک می شود. فرامواد و دستگاه‌های فرامواد از نظر اندازه متفاوت هستند، از دستگاه‌های فوتونی در مقیاس نانو تا سیستم‌های بزرگ‌تر که با طول موج‌های متر در تعامل هستند. همه اینها برای ارائه فرصت های بی شماری با استفاده از رژیم ها و جنبه های مختلف فراماده ای ترکیب می شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بالاترین ظرفیت PCIe SSD جهان به 61 ترابایت می رسد و شما می توانید دو عدد را در کامپیوتر خود جای دهید

برخی از فرامواد در حال حاضر راه خود را به بازار فناوری مراقبت های بهداشتی پیدا کرده اند، مانند Metasonixx، که فرامواد آکوستیک آن در بیمارستان های NHS آزمایش شده اند تا صدا را کاهش دهند و در عین حال اجازه دهند هوا آزادانه جریان یابد، و Pinpoint Medical که از سنجش فراماده بیوسنسور پلاسمونیک استفاده می کند. تشخیص پاتوژن های متعدد در یک نمونه گستردگی فناوری تحت پوشش فرامواد به این معنی است که هنوز مجموعه وسیعی از فرصت‌ها برای تأثیرگذاری فرامواد در بخش فناوری پزشکی و سلامت (از جمله مرحله پیشگیرانه مانند PPE) وجود دارد که در حال حاضر ناشناخته هستند. به عنوان مثال، ایمپلنت‌های متامتریال پرینت سه بعدی می‌توانند نسبت استحکام به وزن بالاتری نسبت به ساختارهای معمولی ارائه دهند، در حالی که به لطف ساختارشان همچنان به اندازه کافی متخلخل برای انتقال مواد مغذی هستند. روش دیگر، یک آنتن فراماده می تواند در درمان های اپتوژنتیک برای اختلالات عصبی استفاده شود. اینها تنها چند نمونه از راه‌های متعددی هستند که فرامواد می‌توانند به طور بالقوه انقلابی در فناوری مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کنند و با کمک شما می‌توانیم سایر امکانات هیجان‌انگیز جدید را شناسایی کنیم.

در داخل شبکه، ما اخیراً چالش «فرامواد برای سلامت» را برای شناسایی چالش‌های کلیدی این بخش و اینکه چه جهت‌های تحقیقاتی کنونی فرامواد راه‌های راه‌حل‌های بالقوه را ارائه می‌دهند، ایجاد کرده‌ایم. ما مشتاق هستیم تا با بخش پزشکی ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم کاربرد فرامواد را به سمت چالش های فعلی و آتی پیش روی این بخش هدایت کنیم. ارتقاء فناوری های نوظهور برای کاربرد در بخش پزشکی اغلب نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد و این یکی از موانع اصلی باقی می ماند. ما بر این باوریم که تخصص فرامواد ما و دانش شما در این بخش می‌تواند برای برجسته کردن فرصت‌هایی که این دو با هم تداخل دارند، ترکیب شود و سرمایه‌گذاری برای تحقیق و توسعه برای رسیدن به این هدف را تشویق کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تاریخ انتشار پوکمون اسلیپ، گیم پلی و آخرین اخبار

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شبکه متامتریال انگلستان، از نمایشگاه نوآوری Med-Tech در 7-8 ژوئن در NEC، بیرمنگام در Stand C32J به عنوان بخشی از Start-Up Zone بازدید کنید. ثبت نام رایگان در www.med-techexpo.com

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UJVwlO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *