آمازون اکنون به مصرف کنندگان در مورد فراخوان ها و هشدارهای ایمنی محصول مربوط به سفارش هایشان هشدار می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اکنون به مصرف کنندگان در مورد فراخوان ها و هشدارهای ایمنی محصول مربوط به سفارش هایشان هشدار می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

آمازون امروز ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد در مورد هشدارها و فراخوان‌های ایمنی بالقوه محصولات مطلع شوند. اکنون، خریداران آمازون به‌جای جستجوی اطلاعات فراخوان محصول از طریق وب‌سایت‌های شخص ثالث و سایر منابع خبری، می‌توانند به صفحه جدید «یادآوری‌ها و هشدارهای ایمنی محصول» دسترسی داشته باشند که در بالای صفحه «سفارش‌های شما» پیوند داده می‌شود و از طریق با مشتریان به اشتراک گذاشته می‌شود.

هنگامی که مصرف کنندگان بر روی بنر یا پیوند ایمیل شده کلیک می کنند، به صفحه ای هدایت می شوند که در آن می توانند جزئیات بیشتری در مورد خطرات بالقوه ایمنی محصولاتی که خریداری کرده اند مطالعه کنند و گزینه های خود را بررسی کنند – مانند بازپرداخت، بازگرداندن و تعمیرات.

آمازون در یک پست وبلاگی که ویژگی جدید را اعلام می کند، می گوید: “با این ویژگی جدید، ما می توانیم مستقیماً به 100٪ مشتریانی که یک محصول فراخوان شده را در فروشگاه ما خریداری کرده اند دسترسی داشته باشیم و دستورالعمل های روشنی در مورد اقدامات بعدی ارائه دهیم.”

در حالی که این ویژگی برای رسیدگی به محصولاتی طراحی شده است که آمازون می فروشد، خرده فروش نیز سیستم جدید را برای فروشندگان شخص ثالث خود در دسترس قرار می دهد. شرکای فروش مستقر در ایالات متحده این شرکت می توانند از خدمات لجستیکی فراخوان آمازون (RLS) استفاده کنند. این به فروشندگان این امکان را می دهد که مشتریانی را که محصولات آسیب دیده را خریداری کرده اند مطلع کنند، در حالی که آمازون می تواند روند صدور بازپرداخت از طرف شریک فروش و همچنین مدیریت تدارکات بازگشت را مدیریت کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین جاروبرقی قابل شارژ در انگلستان

با این حال، اشکالی که در اینجا وجود دارد این است که به نظر می‌رسد این سیستم به فروشندگان آمریکایی و بر مبنای انتخاب کردن محدود است. بسیاری از فروشندگان بازار آمازون در خارج از کشور هستند – و در مناطقی که استانداردهای ایمنی مشابهی در ایالات متحده ندارند، این منجر به این شده است که محصولات ناایمن فروخته شده توسط فروشندگان شخص ثالث به دست مصرف کنندگان آمریکایی راه پیدا کنند – از جمله، برای مثال، اسباب های کودکان، تحقیقات CBS News در سال 2019 نشان داد.

البته، آمازون به‌عنوان یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های خرده‌فروشی، به دلیل بزرگی کاتالوگ خود، همچنان با تعدادی از مشکلات ایمنی محصولات روبرو خواهد بود. اخیراً، فراخوان‌های آن شامل مواردی مانند شارژرهای قابل حمل به دلیل خطر آتش سوزی و همچنین مشکلات ناشی از مارک‌های خودش است، مانند صندلی‌های میز پایه آمازون که به دلیل احتمال شکستن پاهای آن‌ها و خطر سقوط و آسیب فراخوانی شده‌اند. همچنین فنجان هایی با سطوح سرب ناامن و موارد دیگر را فروخت.

در سال 2021، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (CPSC) حتی از آمازون شکایت کرد تا آن را مجبور کند مسئولیت فراخوانی محصولات بالقوه خطرناکی را که می فروشد بپذیرد. در این شکایت مواردی از جمله “24000 ردیاب مونوکسید کربن معیوب که زنگ هشدار نمی دهند، لباس خواب های متعدد کودکان که استاندارد ایمنی پارچه قابل اشتعال را نقض می کند و خطر سوختگی برای کودکان را تهدید می کند، و تقریبا 400000 سشوار فروخته شده بدون دستگاه های محافظت در برابر غوطه وری مورد نیاز که از مصرف کنندگان در برابر شوک و برق گرفتگی محافظت می کند فروخته شده است.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Unagi بهترین خرید را به عنوان شریک اشتراک اسکوتر الکترونیکی تضمین می کند

پیش از این، پس از تحقیقات CNN که نشان داد ده‌ها دستگاه الکترونیکی AmazonBasics ذوب شده، منفجر شده یا شعله‌ور شده است، چندین سناتور آمریکایی نیز به آمازون نامه نوشتند و خواستار فراخوانی محصولات خطرناک شدند.

مدتی طول کشید تا آمازون به دنبال این شکایات به مسائل مربوط به فراخوان‌ها و نگرانی‌های ایمنی رسیدگی کند، اما این شرکت به‌طور تاریخی منابعی مانند CPSC، و همچنین recalls.gov، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA)، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) را رصد کرده و سپس اقدامی را انجام داده است.

صفحه جدید در حال حاضر فعال است و آمازون می گوید که به طور فعالانه مشتریان را در مورد فراخوان ها و هشدارهای ایمنی در آینده مطلع خواهد کرد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/fdDWfQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *