یک اشکال ساده دسترسی به هزاران سیستم هشدار امنیتی هوشمند را در معرض دید قرار داد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم یک اشکال ساده دسترسی به هزاران سیستم هشدار امنیتی را در معرض دید قرار داد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ایتون، غول انرژی و الکترونیک ایالات متحده، یک آسیب پذیری امنیتی را برطرف کرده است که به یک محقق امنیتی اجازه می دهد از راه دور به هزاران سیستم هشدار امنیتی هوشمند دسترسی داشته باشد.

محقق امنیت ونجلیس استیکاس گفت که این آسیب‌پذیری را در Eaton's SecureConnect پیدا کرده است، یک سیستم مبتنی بر ابر که به مشتریان اجازه می‌دهد از راه دور به سیستم‌های هشدار امنیتی خود از یک برنامه تلفن دسترسی، مدیریت و مسلح و خلع سلاح کنند.

استیکاس گفت که این آسیب پذیری به هر کسی اجازه می دهد تا به عنوان یک کاربر جدید ثبت نام کند و آن حساب را به هر گروه دیگری از کاربران، از جمله یک گروه “ریشه”، که به تمام سیستم های هشدار هوشمند متصل به ابر Eaton دسترسی دارد، اختصاص دهد.

این آسیب‌پذیری به‌عنوان مرجع شی مستقیم ناامن یا IDOR شناخته می‌شود، کلاسی از باگ‌های امنیتی که به دلیل کنترل‌های ضعیف یا فقدان دسترسی روی سرور، امکان دسترسی بدون بررسی به فایل‌ها، داده‌ها یا حساب‌های کاربری را می‌دهد. استیکاس گفت این اشکال با استفاده از ابزارهای man-in-the-middle مانند Burp Suite با رهگیری شماره گروه کاربر جدید و تعویض آن با شماره گروه ریشه که به سادگی “1” بود، آسان است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این چیست و چگونه کار میکند؟

استیکاس گفت که افزودن یک کاربر به گروه ریشه «به همه چیز دسترسی پیدا می‌کند»، از جمله نام کاربر ثبت‌شده و آدرس ، و مکان هر سیستم هشدار امنیتی متصل. استیکاس گفت که این دسترسی می توانست به یک مهاجم بالقوه اجازه دهد تا از راه دور سیستم های هشدار امنیتی متصل به ابر ایتون را کنترل کند – اگرچه او این کار را انجام نداد.

در یک اعلان امنیتی منتشر شده در خود، Eaton تأیید کرد که این اشکال در منطق مجوز دسترسی گروهی خود کشف شده است.

جاناتان هارت، سخنگوی ایتون، گفت که این آسیب‌پذیری در ماه می برطرف شد. هارت از بیان تعداد مشتریان زنگ هوشمند خودداری کرد، اگرچه استیکاس گفت که تعداد سیستم‌های هشدار هوشمند متصل Eaton به ده‌ها هزار نفر می‌رسد.

ایتون از بیان اینکه آیا این آسیب‌پذیری اجازه کنترل از راه دور سیستم‌های هشدار امنیتی متصل را می‌دهد، خودداری کرد. ایتون گفت که این آسیب‌پذیری «تأیید شده است که یک رویداد واحد است»، اما نگفت که چگونه به این نتیجه رسیده است یا اینکه آیا شرکت ابزارهای فنی مانند سیستم‌های ثبت گزارش برای تعیین اینکه آیا آسیب‌پذیری قبلاً کشف شده یا مورد سوء استفاده قرار گرفته است یا خیر.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZsA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *