آیفون شما اصل است یا تقلبی؟ 12 نشانه برای بررسی مطمئن

زمان مطالعه: 6 دقیقه

 

آیا به تازگی یک دست دوم خریده اید یا در شرف خرید هستید و در مورد اصالت آن نگرانی دارید؟ در این راهنما، دوازده نکته تخصصی را به اشتراک می گذاریم که به شما امکان می دهد بررسی کنید که آیا آیفون شما اصل است یا یک گوشی جعلی با طراحی کپی شده و پوسته iOS در بالای اندروید.

آیفون های طلایی و صورتی اصلآیفون های طلایی و صورتی اصل

بیشتر نکات اینجا فقط زمانی مؤثر هستند که دستگاه مورد نظر را در دست داشته باشید. با این حال، حتی اگر این کار را نکنید، می توانید از فروشنده بخواهید که IMEI یا شماره سریال را به اشتراک بگذارد تا بتوانید بررسی های لازم را انجام دهید. فقط امیدوار باشید که آنها شماره سریال یک آیفون واقعی را ندهند، اما سپس یک نسخه تقلبی برای شما ارسال کنند.

ثانیا، با وجود اینکه من به ده ها نکته اشاره کرده ام، تنها با رعایت چند نکته اول، اصل یا تقلبی بودن آیفون شما تایید می شود.

شماره سریال آیفون را بررسی کنید

محصولات اپل مانند iPhone، ، Mac، Watch، Vision Pro، AirPod و سایر دارای شماره سریال منحصر به فرد هستند. از این شماره سریال ها می توان برای تایید اصالت دستگاه به طور مستقیم از طریق وب سایت اپل استفاده کرد.

اکنون، وقتی نوبت به دریافت شماره سریال آیفون شما می‌رسد، راه‌های مختلفی وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم فعلاً از برنامه تنظیمات استفاده کنید.

بنابراین، به تنظیمات آیفون > عمومی > در باره. اکنون، را لمس کرده و نگه دارید شماره سریال فیلد برای کپی کردن آن در مرحله بعد، به وب سایت CheckCoverage اپل بروید و شماره سریال را در اینجا قرار دهید. اگر شماره سریال شما معتبر باشد، اپل مدل دستگاه، زمانی که خریداری شد، وضعیت گارانتی آن و مواردی از این قبیل را به شما اطلاع می‌دهد و به این ترتیب ثابت می‌کند که دستگاه اصلی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دانلود و استفاده از نقشه های اپل به صورت آفلاین در آیفون و آیپد

پوشش آیفون را در وب سایت اپل بررسی کنیدپوشش آیفون را در وب سایت اپل بررسی کنید

اگر بگوید “لطفا یک شماره سریال معتبر وارد کنید“، سپس شماره سریال جعلی است یا وجود ندارد. این همچنین به این معنی است که آیفون شما اورجینال نیست.

لطفاً یک شماره سریال معتبر در وب سایت اپل وارد کنیدلطفاً یک شماره سریال معتبر در وب سایت اپل وارد کنید

شماره IMEI آیفون را در تنظیمات و جعبه مطابقت دهید

هر گوشی، اعم از آیفون یا اندروید، حداقل یک شماره IMEI دارد که مختص آن است. می توانید به راحتی شماره IMEI آیفون را در تنظیمات ببینید و سپس آن را با شماره IMEI روی جعبه مقوایی مطابقت دهید. آنها باید یکسان باشند، مشروط بر اینکه فروشنده دست دوم جعبه گوشی دیگری را به شما نداده باشد.

نگه داشتن جعبه آیفون که شماره IMEI را نشان می دهدنگه داشتن جعبه آیفون که شماره IMEI را نشان می دهد
منبع تصویر: flamesmedia.ca

در مرحله دوم، همچنین می‌توانید از شماره IMEI برای بررسی اینکه آیا آیفونی که می‌خرید به‌عنوان دزدیده شده است یا خیر، استفاده کنید.

علاوه بر این، اطمینان از خاموش بودن قفل فعال سازی قبل از خرید آیفون دست دوم ضروری است. اگر فروشنده قفل فعال‌سازی را فعال بگذارد، نمی‌توانید دستگاه را راه‌اندازی و استفاده کنید.

در حالی که در آن هستید، من همچنین توصیه می کنم ضمانت باقی مانده آیفونی را که می خواهید خریداری کنید بررسی کنید.

شماره مدل را با اپل مطابقت دهید

کاری که می توانید انجام دهید این است که شماره مدل آیفون خود را در برنامه تنظیمات پیدا کنید و سپس آن شماره مدل را با پایگاه داده اپل مطابقت دهید.

برنامه شرکت مخابراتی خود را بررسی کنید

برخی از اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند به شما نشان دهند کجا از سیم‌کارت فیزیکی یا eSIM آنها استفاده می‌کنید. بنابراین، سیم کارت خود را در تلفن وارد کنید یا eSIM را راه اندازی کنید، و سپس به برنامه یا وب سایت رسمی شرکت مخابراتی خود بروید و ممکن است بتوانید مدل گوشی را ببینید. این یک تایید دیگر برای داشتن یک محصول اصلی است.

مشاهده مدل آیفون در اپلیکیشن حاملمشاهده مدل آیفون در اپلیکیشن حامل

قطعات و سابقه خدمات را بررسی کنید

آیا مراحل بالا را دنبال کردید و از اصل بودن آیفون خود مطمئن هستید؟ این خبر عالی است. تبریک به خاطر داشتن آیفون! اما هنوز بررسی ها تمام نشده است.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که حتی اگر فروشنده یک آیفون اصلی را به شما فروخته است، ممکن است آن را در یک مرکز خدمات غیرمجاز که از باتری، صفحه نمایش یا سایر قطعات غیر اپل استفاده کرده است، تعمیر کند. در این موارد، ویژگی‌های مفیدی مانند Night Shift و Face ID ممکن است کار نکنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش سریع برای مشاهده لیست تمام حساب های کاربری در ویندوز 11

برای بررسی این، به برنامه تنظیمات > عمومی > در باره. اگر آیفون تعمیر شده باشد، یک را مشاهده خواهید کرد قطعات و تاریخچه خدمات بخش اطلاع رسانی به شما قطعه اصلی اپل یا قسمت ناشناخته.

قطعه ناشناس مورد استفاده برای تعمیر آیفونقطعه ناشناس مورد استفاده برای تعمیر آیفون

آیا آیفون شما نو، بازسازی شده یا تعویض شده است؟

با کمی تلاش می توانید متوجه شوید که آیا آیفون مورد نظر به عنوان یک دستگاه جدید خریداری شده است یا یک واحد بازسازی شده از اپل است. همچنین می توانید تعیین کنید که آیا آیفون به عنوان جایگزینی برای آیفون دیگر به فروشنده داده شده است یا خیر.

آیا فروشگاه Google Play یا فروشگاه چینی وجود دارد؟

آیفون چینی ارزان و ناشناخته دارای اپ استور اپل نخواهد بود، بلکه دارای پلی استور اندروید یا فروشگاه برنامه های تصادفی خواهد بود، حتی اگر نماد برنامه شبیه به اپ استور اپل باشد.

نماد فروشگاه اپلنماد فروشگاه اپل
نماد فروشگاه اپل

به یاد داشته باشید که آیفون های اصلی انجام ندهید یک فروشگاه Google Play داشته باشید. بنابراین، اگر گوشی شما اینطور باشد، مطمئناً یک گوشی اندرویدی جعلی است که به عنوان یک آیفون ظاهر شده است.

از دستیار صوتی بپرسید کیست!

برای فراخوانی دستیار صوتی، دکمه کناری یا دکمه Home را در آیفون فشار دهید. اگر ظاهر شد، بپرسید:شما کی هستید” در آیفون‌های اصلی، سیری دستیار صوتی اپل است و اگر راه‌اندازی شده باشد، باید پاسخ دهد:من سیری هستم“، که نشانه دیگری از اصل بودن دستگاه است.

سوال از سیری در آیفون شما کی هستیدسوال از سیری در آیفون شما کی هستید

برخی از ویژگی های انحصاری اپل را امتحان کنید

من آیفون‌ها را دوست دارم زیرا چندین ویژگی دارند که در اندروید وجود ندارد. اکنون، می‌توانید از آنها برای تعیین اصل بودن گوشی استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید:

آیا انیمیشن ها روان و بی شباهت به هر چیز دیگری هستند؟

آیفون های تقلبی کند، عقب مانده و دارای انیمیشن های وحشتناک هستند. از سوی دیگر، آیفون‌ها دارای برخی از بهترین انیمیشن‌های صنعت هستند. بنابراین، اگر برای مدتی از گوشی استفاده می کنید، تشخیص اصل بودن آن ممکن است چندان سخت نباشد.

در مورد ظاهر فیزیکی چطور؟

گوشی های آیفون دارای ساختار پلاستیکی مشکوک هستند و احساس ارزانی دارند. با این حال، آیفون های اصلی حس شیشه ای یا فلزی زیبایی دارند. ثانیاً، به یاد داشته باشید که آیفون 14، 15 و بعداً در ایالات متحده فروخته شده، دارای اسلات سیم کارت نیستند. بنابراین، اگر “آخرین مدل آیفون” شما یکی از آنها را دارد، یا در خارج از ایالات متحده خریداری شده است یا یک واحد جعلی است.

آن را به یک فروشگاه اپل ببرید

در نهایت، اگر هنوز مطمئن نیستید، همیشه می‌توانید گوشی خود را به فروشگاه اپل ببرید و آنها اصل بودن یا نبودن دستگاه را تأیید می‌کنند.

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dUQKTc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *