اروپا به خرید 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت اکتیویژن چراغ سبز نشان می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اروپا به خرید 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت اکتیویژن چراغ سبز نشان می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

کمیسیون اروپا (EC) به پیشنهاد 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت برای غول اکتیویژن مجوز داده است.

این خبر چند هفته پس از آن منتشر می شود که بریتانیا به عنوان اولین حوزه قضایی برای مسدود کردن معامله مگابوک ظاهر شد، در حالی که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در ایالات متحده برای جلوگیری از این معامله شکایت می کند.

اروپا مدتی بود که در حال بررسی یک تحقیق عمیق بود و در ماه نوامبر تأیید کرد که نگران این است که همکاری مایکروسافت و اکتیویژن می تواند رقابت را در بازار بازی های رایانه ای و کنسول ها کاهش دهد. EC ضرب الاجل 25 آوریل برای اعلام تصمیم تعیین کرده بود، اما پس از دریافت راه حل ها و تعهدات بیشتر از مایکروسافت، تصمیم خود را پس گرفت. به طور گسترده انتظار می رفت که این معامله امروز به امضا برسد، و اکنون تایید شده است، در گزارش نهایی EC اشاره شده است که تایید “مشروط به رعایت کامل تعهدات ارائه شده توسط مایکروسافت است.”

داستان تا اینجا

مایکروسافت برای اولین بار در ژانویه سال گذشته پیشنهاد خود را برای Activision ارائه کرد، قراردادی که به دنبال ترکیب قدرت توزیع مایکروسافت در حوزه کنسول و با یکی از بزرگترین ناشران بازی های شخص ثالث در جهان بود – Activision مسئول فرنچایزهای بزرگی مانند Call of Duty و World of Warcraft. مایکروسافت با اکتیویژن تحت نظارت خود، عملاً پس از Tencent و Sony به سومین شرکت بزرگ بازی در جهان از نظر درآمد تبدیل خواهد شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 سرمایه گذار شعار خود را برای استارت آپ های کره جنوبی توضیح می دهند

در مرکز نگرانی قانونگذاران ضد انحصار این است که مایکروسافت نفوذ و کنترل بیش از حد بر توزیع بازی ها داشته باشد. در مقابل این انگیزه دارد که عناوین بازی های محبوب را از پلتفرم های بازی رقیب خودداری کند، یا در غیر این صورت تجربه بازی کمتری را در گزینه های جایگزین ایجاد کند تا مردم را تشویق کند که به اکوسیستم خود که شامل ایکس باکس و ویندوز می شود سوئیچ کنند.

در حالی که بریتانیا قبلاً بر تأثیر این قرارداد در بازی‌های کنسولی و ابری تمرکز کرده بود، مرجع رقابت و بازار (CMA) پرونده خود را فقط به مورد دوم محدود کرد. گفته می‌شود در حالی که مایکروسافت می‌توانست بازی‌ها را از پلی‌استیشن خودداری کند، کنسول سونی از سهم بازار کافی برخوردار بود که به این معنی بود که احتمالاً این مسیری سودآور و جذاب برای مایکروسافت برای ادامه پشتیبانی از بازی‌های اکتیویژن باقی می‌ماند. با این حال، با بازی‌های ابری، این سازمان اعلام کرد که گسترش ویندوز و «زیرساخت ابری قابل توجه» آن می‌تواند به مایکروسافت مزیت ناعادلانه‌ای بدهد.

شایان ذکر است که مایکروسافت تعهدات متعددی برای حفظ بازی‌های Activision بر روی پلتفرم‌های رقیب از جمله سونی، نینتندو و انویدیا برای یک دوره 10 ساله داده است. با این حال، CMA استدلال کرد که پیشنهادات مایکروسافت جایگزین پویایی رقابتی موجود نخواهد شد.

در پی محاصره بریتانیا، هر دو شرکت به شدت وارد عمل شدند و سخنگوی اکتیویژن در آن زمان گفت که نتیجه‌گیری‌های بریتانیا «خطا به شهروندان بریتانیایی است که با چشم‌اندازهای اقتصادی وخیم‌تر روبه‌رو می‌شوند» و افزود که آن را «بازنگری» خواهد کرد. برنامه های رشد برای بریتانیا به دلیل “بسته بودن برای تجارت”.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا می توانید ببینید چه کسی ویدیوی فیس بوک شما را مشاهده کرده است؟

در حالی که اروپا یک طرف نسبتاً فعال در نگهداشتن شرکت‌های بزرگ فناوری به دلیل قصور ضدرقابتی بوده است، هرگز از حامیان اصلی ادغام‌ها و ادغام‌ها در دنیای فناوری خارج از صنعت مخابرات نبوده است. بنابراین یافته‌های امروز تقریباً با شکل قبلی مطابقت دارد.

مانند بریتانیا، EC گفت که کمتر به بازی‌های کنسولی توجه دارد تا خدمات بازی مبتنی بر ابر، و اگر مایکروسافت بازی‌های Activision را منحصر به سرویس استریم خود – Game Pass Ultimate – کند، می‌تواند کاهش دهد. رقابت در چیزی که هنوز به طور موثر یک بازار نوپا است. علاوه بر این، محدود کردن دسترسی به سرویس پخش خود می‌تواند سهم موجود در بازار رایانه‌های شخصی را تقویت کند.

راه‌حل‌های پیشنهادی مایکروسافت، که شامل وعده اجازه به همه مصرف‌کنندگان در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) برای پخش جریانی همه بازی‌های فعلی و آینده اکتیویژن از طریق هر سرویس استریم بازی مبتنی بر ابر برای 10 سال آینده بود، ظاهرا برای جلب چراغ سبز مایکروسافت کافی بود. .

تصمیم اتحادیه اروپا چند ماه پس از تصویب این قرارداد توسط ژاپن اتخاذ شد، اگرچه اروپا به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد بررسی هایی را در مورد تأثیر اقدامات مایکروسافت بر شرکت های بازی رقیب در آینده انجام دهد. در این بیانیه آمده است که یک “امین مستقل” مسئول نظارت بر اجرای تعهدات مایکروسافت خواهد بود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rHgUja
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *