اروپا می تواند در آستانه یک دوره طلایی در رباتیک باشد. در اینجا دلیل آن است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اروپا می تواند در آستانه یک دوره طلایی در رباتیک باشد. در اینجا دلیل آن است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ایالات متحده و چین مدت‌هاست که در زمینه تامین مالی رباتیک پیشتاز بوده‌اند. با این حال، داده های سال 2022 نشان می دهد که این مراکز نوآوری ممکن است رقابت جدی داشته باشند زیرا چشم انداز سرمایه گذاری در اروپا شروع به پیشی گرفتن از بزرگترین گران روباتیک کرده است.

تلاش برای برتری فناوری اغلب به عنوان یک مسابقه دو اسب بین ایالات متحده و چین در نظر گرفته شده است. در طول سال‌ها، ما تنها شاهد تشدید این جنگ سرمایه‌گذاری بوده‌ایم، زیرا هر دو اقتصاد برای تسلط برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نوآوری رقابت کرده‌اند. در حالی که در گذشته روباتیک پویایی مشابهی را بر اساس داده‌های سال 2022 مشاهده کرده است، سرمایه‌گذاران شروع به شرط‌بندی روی یک رقیب آینده‌دار کرده‌اند: اروپا.

در سال 2022، نزدیک به 8.5 میلیارد دلار سرمایه به شرکت‌های روباتیک در سراسر جهان سرازیر شد – 42 درصد کمتر از سال قبل – مطابق با رکود کلی جهانی در سرمایه‌گذاری VC. با این حال، علی‌رغم تغییر وضعیت اقتصادی، با کاهش بیش از 50 درصدی حجم سرمایه‌گذاری دلاری در رباتیک برای ایالات متحده و چین بین سال‌های 2021 تا 2022، اروپا شاهد کاهش بسیار کم‌تری بوده است و تنها در مدت مشابه 5 درصد کاهش یافته است. اگرچه هنوز زود است، اما ما متقاعد شده‌ایم که این تازه شروعی است که چگونه اروپا بالاخره شروع به یافتن جایگاه خود در اکوسیستم روباتیک مدرن کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Blue Origin، Astrobotic، Varda Space و دیگران برنده بودجه ناسا برای توسعه فناوری فضایی پیشرفته شدند.

اروپا به عنوان یک رقیب جدی با نرخ رشد قوی ظاهر می شود

در حالی که در گذشته روباتیک پویایی مشابهی را بر اساس داده‌های سال 2022 مشاهده کرده است، سرمایه‌گذاران شروع به شرط‌بندی روی یک رقیب آینده‌دار کرده‌اند: اروپا.

هنگامی که نرخ رشد اروپا در حجم سرمایه گذاری در حوزه رباتیک را با بازارهای ایالات متحده و چین مقایسه می کنیم، چند روند کلیدی را مشاهده می کنیم که قدرت اخیر این قاره را در بازار رباتیک هدایت می کند.

با CAGR 28٪ در دوره 2018 تا 2022، اروپا در حال حاضر در مقایسه با ارقام رشد جهانی 2٪ جلوتر است. این رشد عمدتاً توسط آلمان هدایت می شود که شاهد رشد 77 درصدی حجم سرمایه گذاری در فضای رباتیک بوده است.

همسایه نزدیک فرانسه شاهد افزایش 54 درصدی در میزان سرمایه گذاری روباتیک بوده است. در همین حال، نیروگاه های رباتیک چین و ایالات متحده کاهش رشد را تجربه کرده اند و سرمایه گذاری در زمینه رباتیک به ترتیب از سال 2018 5 و 2 درصد کاهش یافته است.

چین و ایالات متحده با کاهش 60 درصدی رشد/تامین مالی در مراحل پایانی مواجه هستند

برای درک بهتر این تغییرات بازار، ما باید به عمق چشم انداز تأمین مالی بپردازیم و وضعیت بازی را با دورهای تأمین مالی بررسی کنیم.

با تقسیم کردن داده‌های خود به کمک‌های مالی، مراحل اولیه (پیش‌بذر تا سری A) و رشد/مرحله آخر (سری B و به بعد)، شاهد کاهش شدید سرمایه‌های روباتیک ایالات متحده و چین در سراسر دوره‌های رشد و سرمایه‌گذاری در مراحل آخر بودیم. .

در مقایسه با سال 2021، هم ایالات متحده و هم چین شاهد کاهش 60 درصدی حجم سرمایه‌گذاری رباتیک در مراحل پایانی/رشد بودند. در همین حال، با نگاهی به بازار اروپا، حجم کل سرمایه‌گذاری برای رشد و معاملات در مراحل آخر تنها اندکی کمتر از سرمایه‌گذاری‌های رباتیک بود. 2021.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر وضوح صفحه در ویندوز 11 (4 روش)

با کمال تعجب، چین شاهد افزایش 4 درصدی در سرمایه گذاری های اولیه بوده است، در حالی که اروپا و ایالات متحده روند نزولی مشابهی را دنبال کردند – نشانه ای بالقوه برای ایجاد سرمایه گذاری های جدید. روندها در محیط های رشد/مرحله پایانی تامین مالی، که سهم بزرگی را از نظر حجم سرمایه گذاری به خود اختصاص می دهد، به درک ثبات نسبی در اروپا کمک می کند.

مقایسه حجم سرمایه گذاری بین 2021 و 2022 در سراسر جغرافیا.

مقایسه حجم سرمایه گذاری بین 2021 و 2022 در سراسر جغرافیا. تصویر: Picus Capital با داده های Crunchbase

در زیر سطح، سال 2022 شاهد افزایش سرمایه بیشتر شرکت‌های روباتیک اروپایی بود – 20 دور رشد/مرحله آخر – و موارد دور از ذهن کمتری باعث افزایش حجم سرمایه‌گذاری شد. در مقایسه، سرمایه‌گذاری‌های رباتیک اروپا در سال 2021 به‌طور برجسته‌تری توسط عوامل پرت در 13 دور رشد/مرحله آخر با اندازه متوسط ​​108 میلیون دلار آمریکا انجام شد. در همین حال، ایالات متحده و چین در تعدادی از معاملات و میزان متوسط ​​و متوسط ​​سرمایه گذاری کاهش یافته اند.

بودجه رشد/مرحله آخر پیچیده است. با این وجود، ما فکر می‌کنیم که یکی از پویایی‌هایی که بر تغییر در اختلاف حجم سرمایه‌گذاری بین ایالات متحده، چین و اروپا تأثیر می‌گذارد، تغییر اولویت‌ها برای رشد و صندوق‌های مرحله آخر – از رشد به سودآوری است. تداوم کمک های مالی به شرکت های رباتیک اروپایی در این مراحل نشان می دهد که این شرکت ها می توانند معیارهای مرحله رشد را بهتر از شرکت های آمریکایی برآورده کنند. این همان چیزی است که ما معتقدیم در طول سال 2023 نیز مرتبط خواهد بود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lQKGDO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *