از آنجایی که توییتر با تغییر نام خود به X، نام تجاری خود را نابود می کند، تعداد کاربران Mastodon دوباره افزایش می یابد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم از آنجایی که با تغییر نام خود به X، نام تجاری خود را نابود می کند، تعداد کاربران Mastodon دوباره افزایش می یابد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

همانطور که توییتر برند نمادین خود را به نفع حرف مورد علاقه مالک ایلان ماسک “X” کنار می‌گذارد، رقیب متن بازش Mastodon شاهد افزایش تعداد استفاده از آن است. بر اساس پست جدیدی از بنیانگذار و مدیر عامل ماستودون، یوگن روچکو، تعداد کاربران فعال ماهانه جایگزین توییتر او در چند ماه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده و اکنون به 2.1 میلیون نفر رسیده است – یا همانطور که روچکو اشاره کرد، “با آخرین اوج ما فاصله چندانی ندارد.”

پیش از این، تعداد کاربران فعال ماهانه Mastodon بین ماه های اکتبر و نوامبر به 2.5 میلیون نفر رسیده بود که مدت کوتاهی پس از آن بود که ایلان ماسک به طور رسمی مالکیت توییتر را در دست گرفت. بنیانگذار گفته بود که قبلاً، Mastodon یک شبکه بسیار کوچکتر بود و تقریباً 300000 کاربر فعال ماهانه داشت.

به نظر می‌رسد که سرنوشت رشد ماستودون اغلب به حرکت‌های توییتر مرتبط است – یا بهتر است بگوییم، گام‌های اشتباه آن. به عنوان مثال، پس از خرید توییتر، کمی از توییتر فرار کرد زیرا کاربران طولانی مدت علیه تغییراتی که ماسک به زودی در سایت میکروبلاگینگ مورد علاقه خود اعمال کرد، طغیان کردند، از اخراج گسترده تا اقدامات نامنظم که بر پلتفرم، سیاست و استراتژی‌های محصول توییتر تأثیر می‌گذارد، که شامل بازگردانی نادرست کارت اعتباری توسط توییتر، باز کردن مجدد کارت اعتباری توسط توییتر، باز کردن مجدد کارت اعتباری توسط توییتر به هر کسی بود. آن را این تصمیم همچنان بر تجربه توییتر تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا این شرکت اخیراً اعتراف کرده است که مشکل ارسال هرزنامه تأیید شده دارد که نیاز به تغییر در DM‌های توییتر دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 راه حل برای صفحه سیاه اینستاگرام در اندروید و آیفون

در حالی که برخی از کاربران فراری توییتر پس از تصاحب ماسک، Mastodon را آزمایش کردند، همه به آن پایبند نبودند و در نتیجه، کاربران فعال ماهانه Mastodon از بالاترین میزان 2.5 میلیون کاربر ماهانه به 1.7 میلیون در ابتدای این ماه کاهش یافت. سایر افراد ممکن است به سمت گزینه های مختلف توییتر که ظاهر شده بودند، از جمله Bluesky، T2، Spill، Post و غیره رفته باشند. و برخی ممکن است به تازگی توییتر را برای همیشه کنار گذاشته باشند یا پست های خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده باشند که منجر به کاهش ترافیک توییتر شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا Mastodon اکنون بار دیگر از اشتباهات ماسک در توییتر سود می برد یا با توجه مجدد به ActivityPub، پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز که شبکه Mastodon و سایر برنامه ها را تقویت می کند، بهبود یافته است. رقیب متا در توییتر که اخیراً راه اندازی شده است به نام موضوعات متعهد به ادغام با ActivityPub شده است که ممکن است باعث افزایش آگاهی در مورد Mastodon و به طور کلی شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز شده باشد.

پس از آن، کاربران توییتر ممکن است به سادگی از اقدام اخیر ماسک برای اعمال محدودیت نرخ ناامید شوند که باعث کاهش تعداد توییت‌های قابل مشاهده توسط کاربران و مشترکان می‌شود – یک تصمیم فوق‌العاده عجیب و غریب محصول که اساساً کاربران را از مشاهده محتوا در این پلتفرم که در حال حاضر به عنوان X در تغییر برند امروزی شناخته می‌شود، باز می‌دارد. ماسک ادعا کرد که توییتر برای مقابله با افزایش قابل توجه ربات ها و هرزنامه ها نیاز به تغییر محدودیت های نرخ دارد. اما در حالی که اکثر شبکه‌های اجتماعی نوعی محدودیت نرخ را به همین دلیل اعمال می‌کنند، معمولاً این محدودیت‌ها را به کاربران نهایی تعمیم نمی‌دهند و از مشاهده واقعی محتوای سایت (و البته تبلیغات) جلوگیری می‌کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کتابخانه موسیقی اپل در دستگاه‌ها همگام‌سازی نمی‌شود؟ 10 راه برای اصلاح!

این نیز می تواند عاملی در رشد مجدد کاربران فعال Mastodon باشد.

یا شاید، این ترکیبی از هر دوی این موارد و موارد دیگر باشد، از جمله شتاب ایجاد شده توسط راه اندازی مشتریان شخص ثالث صیقلی Mastodon که استفاده از شبکه اجتماعی را پیچیده تر و لذت بخش تر کرده است. این شامل برنامه‌هایی می‌شود که توسط سازندگان برنامه‌های شخص ثالث سابق توییتر ساخته شده‌اند، مانند مشتری Mastodon Ivory از Tapbots، Woolly با الهام از TweetDeck، و Mammoth، یک مشتری Mastodon از توسعه‌دهنده‌ای که برنامه توییتر Aviary را ساخته است، اما اکنون توسط یک توسعه‌دهنده جدید به دنبال سرمایه‌گذاری موزیلا هدایت می‌شود.

سایر برنامه‌های Mastodon مانند Ice Cubes و مشتری بدون زواید Radiant نیز معرفی شده‌اند، در حالی که برنامه رسمی تلفن همراه Mastodon در اوایل ماه جاری با هدف پرداختن به نقاط دردناک مختلف و افزودن گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر، به‌روزرسانی شد. در زمان راه‌اندازی، Mastodon 1.4 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت و Rochko متوجه شده بود که فعالیت پست‌گذاری در آخر هفته سه برابر شده است – تغییری که احتمالاً به محدودیت‌های جدید توییتر در توییت‌های قابل مشاهده نسبت داده می‌شود.

Mastodon از علاقه سایر شرکت‌های فناوری نیز بهره می‌برد، از جمله WordPress، که افزونه‌ای را خریداری کرد که به وبلاگ‌های وردپرس اجازه می‌دهد وارد Mastodon شوند. Medium که سرور Mastodon خود را راه اندازی کرد. و Flipboard که در برنامه خواندن اجتماعی خود با شبکه یکپارچه شده است، سرور خود را راه اندازی کرده و در تلاش است تا با ActivityPub یکپارچه شود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ctysIo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *