استارت‌آپ مزایای کارکنان Swile انتظار دارد در سه ماهه آینده سودآور شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت‌آپ مزایای کارکنان Swile انتظار دارد در سه ماهه آینده سودآور شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

استارت‌آپ فرانسوی Swile تنها یک سال پس از ادغام با Bimpli، بخش مزایای کارکنان BPCE، برخی معیارهای درآمد را به اشتراک گذاشت. محصول اصلی Swile یک کارت پرداخت برای مزایای کارکنان، مانند کوپن غذا است.

در سال 2022، سویل 138 میلیون یورو (153 میلیون دلار به نرخ ارز امروزی) درآمد ایجاد کرد – که شامل درآمد بیمپلی می‌شود. با این حال، زیان شرکت به 72 میلیون یورو (80 میلیون دلار) افزایش یافت. به عبارت دیگر، 2022 یک کیسه مختلط بوده است.

اما این شرکت می‌گوید که این یک مرحله انتقالی بود، زیرا Swile انتظار دارد از سه ماهه آینده به سود خود بر اساس EBITDA تبدیل شود. این بدان معنا نیست که Swile برای کل سال سودآور خواهد بود، اما این شرکت در نقطه عطف قرار دارد.

دلیل اینکه Swile اینقدر پول از دست داده است این است که در سال 2021 در دور سرمایه گذاری سری D که توسط گروه بین المللی SoftBank رهبری می شد، 200 میلیون دلار جمع آوری کرد.

بالاخره ما 200 میلیون یورو جذب کردیم. و ما این کار را نکردیم تا بتوانیم بیرون برویم و موهیتو بنوشیم. این در مورد ادامه به دست آوردن سهم بازار بود. لویک سوبیراند، بنیانگذار و مدیر عامل Swile به من گفت: و این کار کرد، زیرا ما همچنان به کسب سهم بازار در سال 2022 ادامه دادیم.

پس سهم Swile در بازار چقدر است؟ در فرانسه، شرکت‌ها باید در وسط یک روز کاری در صرف ناهار مشارکت کنند. برخی از شرکت‌ها یک کافه تریا با وعده‌های غذایی ارزان ارائه می‌دهند، برخی دیگر کوپن‌های غذایی را به شما می‌دهند که می‌توانید در رستوران‌ها و نانوایی‌ها خرج کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اکنون برای شرکت در مسابقه آتلانتا در TechCrunch Live اقدام کنید!

طبق گزارش CNTR، شرکت‌های کوپن غذا تنها در سال 2022 حجم معاملات 8.5 میلیارد یورویی را در فرانسه انجام داده‌اند. Swile می گوید که سالانه 3 میلیارد یورو حجم تراکنش انجام می دهد. دیگر گران بزرگ در این فضا عبارتند از Edenred، Up Coop و Sodexo.

ما 5 میلیون کاربر در فرانسه و 500000 کاربر در برزیل داریم. سوبیراند گفت: بنابراین در مجموع 5.5 میلیون نفر است که بیش از دو سوم از کوپن های غذا استفاده می کنند، همانطور که ما کوپن های هدیه را نیز انجام می دهیم.

هنوز فضایی برای رشد در بازار خانگی Swile وجود دارد زیرا 40٪ از کارکنانی که کوپن های غذا دریافت می کنند هنوز از کوپن های کاغذی استفاده می کنند. در برخی مواقع، Swile و سایر ارائه دهندگان کوپن غذا انتظار دارند که این شرکت ها به کارت های پرداخت روی بیاورند.

علاوه بر این، آنچه واقعاً جالب توجه است این است که این بازاری است که در سه سال گذشته به صورت بومی و ارگانیک با نرخ‌های دو رقمی در حال رشد بوده است. سوبیراند گفت: ما در سه سال گذشته بیش از 10 درصد رشد داشته ایم.

به دلیل همه‌گیری COVID-19 و بسیاری از شرکت‌ها اجازه کار از راه دور را می‌دهند، برخی از کارمندانی که قبلاً به کافه تریا می‌رفتند، اکنون ترجیح می‌دهند کوپن‌های غذا دریافت کنند. به همین ترتیب، به دلیل تورم، بسیاری از شرکت ها پول بیشتری را به کوپن های غذا اختصاص می دهند.

مقصد بعدی: سفر و هزینه

در حالی که Swile هنوز انتظار دارد که اکثر درآمد خود را از کوپن های وعده غذایی به دست آورد، این شرکت در حال آزمایش یک پلت فرم رزرو سفر شرکتی است. سال گذشته، Swile Okarito را خریداری کرد و آن را به Swile Travel تغییر نام داد. در حال حاضر در نسخه بتا موجود است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 جاروبرقی برتر اورکا برای موهای حیوانات خانگی

سوبیراند گفت: “این قرار است به Swile Travel تبدیل شود و ما به تازگی آن را در برنامه فوق العاده خود ادغام کرده ایم، زیرا هدف استفاده از یک برنامه واحد برای متحد کردن این تجربه است.”

85000 شرکت در حال حاضر از Swile استفاده می‌کنند و این شرکت قصد دارد از این پایگاه کاربر برای عرضه این محصول جدید استفاده کند. این شرکت با American Express و Egencia و همچنین شرکت‌های جدیدتر مانند Navan (که قبلا به عنوان Trip Actions شناخته می‌شد) و TravelPerk رقابت خواهد کرد. در مرحله بعد، Swile مدیریت هزینه را نیز به مجموعه محصولات خود اضافه خواهد کرد.

«این صنعت سفر و هزینه نامیده می شود. در حال حاضر، ما رسما پلت فرم سفر را داریم. و البته، زمانی که به سفر می روید، باید چند هزینه کوچک نیز انجام دهید. و شما قبلاً کارت Swile را در جیب خود دارید.

Swile در حال حاضر می گوید که در سال 2023 سودآور نخواهد بود. این شرکت در سه ماهه آینده سودآور خواهد شد و امیدواریم پس از آن هر سه ماهه سودآور باقی بماند.

در سال 2024، Swile انتظار دارد 30 میلیون یورو EBITDA برای بازار فرانسه گزارش کند. در سال 2025، این رقم باید به 50 تا 70 میلیون یورو افزایش یابد.

سوبیراند گفت: “ما به خودمان پنج سال فرصت می دهیم تا خطوط درآمدی خود را فراتر از مزایای کارکنان متنوع کنیم.” و ما واقعاً می‌خواهیم همه درآمدهای سفر و هزینه – و شاید سایر خطوط درآمدی آینده – حداقل 25 درصد از درآمد ما را ظرف پنج سال تشکیل دهند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kDt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *