استارتاپ فناوری منابع انسانی Propel می خواهد اقتصاد استعدادهای باز را از طریق جوامع فناوری تقویت کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارتاپ فناوری منابع انسانی Propel می خواهد اقتصاد استعدادهای باز را از طریق جوامع فناوری تقویت کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

علاوه بر میلیاردها دلار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، یک عامل قوی پشت اکوسیستم فناوری رو به رشد آفریقا، استعداد رو به رشد آن است. این استعدادهای بومی که در سطح محلی و بین المللی به دنبال آن هستند – از جمله توسعه دهندگان نرم افزاری که طبق گزارش توسعه دهندگان آفریقای Google، تقریباً 4٪ رشد داشته اند و به 716000 نفر رسیده اند، طراحان UI/UX، مهندسان و سایر متخصصان فناوری – باعث ایجاد چندین پلتفرم تطبیق استعدادها شده اند. در سراسر قاره، از جمله تکشاخ آندلا، GOMYCODE، AltSchool، Decagon در میان دیگران.

در جدیدترین توسعه، Propel، یک استارت‌آپ مستقر در لاگوس و برلین که می‌خواهد خطوط لوله استعدادهای پایدار برای جوامع ایجاد کند و به شرکت‌های جهانی کمک کند فرآیند استخدام استعدادهای دوردست از بازارهای نوظهور، به‌ویژه در آفریقا را مسخره کنند، 2.5 میلیون یورو تضمین کرده است. 2.74 میلیون دلار) سرمایه گذاری بذر.

این دور توسط No Such Ventures مستقر در آمستردام، با مشارکت APX (یک شتاب دهنده توسط Axel Springer Digital Ventures و Porsche Digital)، Golden Egg Check و Future of Learning Fund هدایت شد. این استارت‌آپ که در سال 2020 توسط Sunkanmi Ola، Seun Owolabi و Abel Agoi تأسیس شد، قصد دارد از این سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی و پذیرش پلت فرم جامعه به‌عنوان یک سرویس خود استفاده کند و درآمدی معادل 1 میلیون یورو برای جوامع ایجاد کند. Q4 سال آینده.

در طول سه سال گذشته، یک موضوع رایج این بوده است که این بیماری همه‌گیر باعث کار از راه دور جهانی و افزایش استخدام استعدادهای محلی توسط شرکت‌های چند ملیتی شده است که عمدتاً به دنبال کاهش هزینه‌های استخدام هستند. و علیرغم یک بازنشانی عمده از اواسط سال 2022 که منجر به اخراج شرکت های فناوری بیش از 200000 کارمند و فشار برای درخواست بازگشت جزئی تا کامل به دفتر کار توسط کارفرمایان شد، اهمیت اقتصاد استعدادهای باز باقی خواهد ماند، به ویژه در اروپا، جایی که جمعیت در حال پیر شدن است و در نتیجه یک حفره خالی ایجاد می شود که به طور واقع بینانه به استعدادهای دور در خارج از منطقه نیاز دارد.

آفریقا جوان‌ترین جمعیت را در سطح جهان دارد و با کمک گسترش یادگیری آنلاین، دوره‌های STEM و مهم‌تر از همه، جوامعی که نقش مهمی در مکان‌یابی و منطقه تمرکز Propel دارند، استعدادهای فناوری آن گسترش خواهد یافت. یک سال پس از قرار دادن استعدادهای فنی محلی در شرکت‌های خرده‌فروشی و خودروسازی مانند پورشه و مرسدس، پروپل متوجه شد که این استعدادها به جامعه‌ای مانند گروه‌های توسعه‌دهنده، مراکز رشد استعداد و مدارس آموزشی متصل شده‌اند و تمرکز استارت‌آپ را اندکی تغییر داده‌اند (طبق استارت‌آپ، 8 از هر 10 نفر در بازارهای نوظهور به یک جامعه تعلق دارند.) بنابراین، رویکرد جامعه محور آن است.

اولا، مدیر اجرایی پروپل گفت: “ما متوجه شدیم که جوامع بلوک های سازنده هر اکوسیستم فناوری، به ویژه اکوسیستم های بازارهای نوظهور هستند، اما هیچ کس برای جوامع ساخته نشده است و لایه توزیع برای خط لوله استعدادهای فناوری گم شده است.” “بیشتر جوامع فناوری استخر و مهارت های خود را ایجاد می کنند، اما آخرین مایلی که شما این استعدادها را به شغل تبدیل می کنید گم شده است و جوامع در این زمینه با مشکل مواجه هستند.”

Propel خط لوله ای برای استعدادها در این جوامع فناوری فراهم می کند و آنها را با شبکه ای از شرکت ها مرتبط می کند که بر اساس دستورات تنوع، برابری و شمول (DEI) و نقش های شغلی خاصی که باید پر شوند. در ازای ارائه زیرساخت‌های آخرین مایل، Propel به مجموعه‌های متنوعی از استعدادها در این جوامع فناوری متصل می‌شود که مجموعه‌های مهارتی متعددی از توسعه نرم‌افزار تا طراحی، علم داده تا بدون کد و سایر مهارت‌های تحول دیجیتال را در بر می‌گیرد.

این خط لوله به شرکت های جهانی ارائه می شود، مانند آنچه که مدل “جامعه به عنوان یک سرویس” نامیده می شود. پروپل با شرکت‌هایی مانند Orange Telecoms، Stepstone و فهرستی از استارت‌آپ‌ها و scaleup‌ها در سراسر اروپا برای اهداف مختلف، از جمله استخدام استعدادها، ایجاد مشارکت در هکاتون‌های اجتماعی و طراحی طرح‌های DEI، کار کرده است.

اولا گفت که علاوه بر دسترسی به کار، استعدادهای فناوری از این جوامع می توانند به مزایای (از طریق مشارکت با ارائه دهندگان خدمات) از دسترسی به مراقبت های بهداشتی و ایستگاه های کاری و، خیلی بعد، به خدمات مالی، از جمله وام ها و تامین مالی دارایی، دسترسی داشته باشند.

شرکت تطبیق استعدادهای دو ساله این “پشته ارزش” را به عنوان یک پلتفرم همه کاره به بیش از 100+ جامعه فناوری که از نظر مکان، توزیع جنسیتی و پشته فناوری در 15 کشور آفریقایی متفاوت هستند، ارائه می دهد. برخی از آنها عبارتند از SheCodeAfrica، Ingressive for Good، Niyo Network، Datafest، People In Product، Friends of Figma و گروه های مختلف توسعه دهندگان Google، با اندازه اکوسیستم فقط کمتر از 400000 عضو. اولا گفت که هدف این شرکت این است که در سال 2024 به 500 انجمن با 1 میلیون عضو در سراسر هیئت مدیره رشد کند – و میلیون ها درآمد برای این جوامع از طریق کمیسیون از مشاغل، امتیازات و امور مالی در پلت فرم ایجاد کند.

Propel از هزینه های استخدام و استخدام و تخفیف درآمد کسب می کند. اولا گفت که جامعه نیز کسری از این هزینه ها را دریافت می کند. «اگر یکی از اعضای انجمن قرار بگیرد، جامعه مقداری از آن درآمد را برای اضافه کردن به خزانه خود دریافت می کند. بنابراین ما همچنین در حال ایجاد جریان‌های درآمد مالی جدید برای جوامعی هستیم که قبلاً وجود نداشتند، جایی که آنها همیشه باید فقط به کمک‌های مالی یا حمایت‌های مالی وابسته باشند. ما در حال سوپرشارژ کردن جوامع هستیم و موشک هایی را برای آنها فراهم می کنیم تا بتوانند به سطح بعدی رشد کنند.

این تیم 25 نفره که در سراسر آمستردام، برلین، ژوهانسبورگ، لاگوس، لندن و نایروبی توزیع شده است، بیش از 550 نفر را در چندین کشور در مشاغل مختلف قرار داده است. تا به امروز، این شرکت که توسط بنیانگذاران سیاه گوگل در اروپا حمایت می شود و بیش از 3 میلیون یورو جمع آوری کرده است، به دنبال توسعه پلت فرم اجتماعی خود، راه اندازی پیشنهادات مشتریان جدید و تعمیق اکوسیستم جوامع خود در آینده است. سوفی هیجنبرگ، سرمایه‌گذار در No Such Ventures، در مورد این سرمایه‌گذاری گفت: «رویکرد منحصربه‌فرد و متمرکز پروپل برای پیشبرد اقتصاد استعدادهای باز، آنها را متمایز می‌کند و افزوده‌ای محکم به دسته آینده کار است. ما نسبت به نقشه راه آنها خوش بین هستیم و بسیار هیجان زده هستیم که در این سفر رشد با آنها شریک شویم.”

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SDq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *