مایکروسافت در حال ایجاد تغییرات بزرگی در Azure Active Directory است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرویس مدیریت هویت و دسترسی مبتنی بر ابر که بسیاری از ما آن را با نام Azure Active Directory می شناسیم در حال تبدیل شدن به Entra ID با اعلام این شرکت برای تغییر نام تجاری است.

این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌های مایکروسافت برای ساده‌سازی نام‌گذاری انجام می‌شود، با آنچه اکنون به نام Entra ID شناخته می‌شود، در کنار Entra Permissions Management و Entra Verified ID از زمان راه‌اندازی Entra در می 2022 قرار دارد.

خوشبختانه، برای کاربران، این چیزی جز آشنایی با نام جدید محصول نیست.

Azure AD تبدیل به Entra ID می شود

مایکروسافت تایید شده نام مجوز مستقل دقیق تغییر می کند: «Azure AD Free تبدیل به Microsoft Entra ID Free می شود. Azure AD Premium P1 به Microsoft Entra ID P1 تبدیل می شود. Azure AD Premium P2 به Microsoft Entra ID P2 تبدیل می شود. و محصول ما برای هویت مشتری، Azure AD External Identities، به Microsoft Entra External ID تبدیل می شود.

با این حال، تغییرات تدریجی خواهند بود، با تغییرات SKU و نام طرح خدمات تا اکتبر اعمال نمی شود. انتظار می رود تکمیل تغییر نام قبل از پایان سال 2023 اتفاق بیفتد.

به مشتریان مایکروسافت که نگران این هستند که چگونه تغییرات ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد، زیرا زیر نام تجاری Entra شروع به کنترل برخی از عملیات می کند، به آنها گفته می شود نگران نباشند:

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از ماوس بدون حاشیه با استفاده از PowerToys در ویندوز

«قابلیت‌ها و برنامه‌های مجوز، URLهای ورود به سیستم و APIها بدون تغییر باقی می‌مانند و همه استقرارها، پیکربندی‌ها و ادغام‌های موجود مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهند.»

در همان زمان، ردموند در دسترس بودن Microsoft Entra Internet Access و Microsoft Entra Private Access را اعلام کرد، که هر دو برای آسان‌تر کردن دسترسی امن و موثرتر در عصری طراحی شده‌اند که حملات سایبری رو به افزایش است.

علاوه بر این، آنها به مجموعه رو به رشدی از محصولات با برند داخلی می‌پیوندند که برای کنترل هویت و مدیریت دسترسی و دسترسی به شبکه به مدیران طراحی شده‌اند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qZj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *