نحوه استفاده از ماوس بدون حاشیه با استفاده از PowerToys در ویندوز

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6نحوه استفاده از ماوس بدون حاشیه با استفاده از PowerToys در می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

اگر تا به حال متوجه شده اید که در حال شعبده بازی با چندین کامپیوتر هستید، از مبارزه مدیریت تجهیزات جانبی مختلف آگاه هستید. آیا استفاده از یک موس روی دو کامپیوتر عالی نیست؟ خوب، اگر از ویندوز استفاده می کنید، خوش شانس هستید. Microsoft PowerToys یک راه حل داخلی به نام Mouse Without Borders ارائه می دهد. این ابزار فوق العاده به شما امکان می دهد چندین کامپیوتر را با یک ماوس و صفحه کلید به طور یکپارچه کنترل کنید.

نحوه_استفاده_از_موس_بدون_مرز_استفاده_از_پاورتویز_در_ویندوز

در این راهنما، شما را با نصب Microsoft PowerToys و باز کردن پتانسیل Mouse Without Borders در ویندوز آشنا خواهیم کرد. با Mouse Without Borders، مکان نما خود را به لبه صفحه نمایش رایانه شخصی خود می برید، به طور یکپارچه به شما منتقل می شود و شما آماده هستید. علاوه بر این، می‌توانید از ابزار برای کارهای اضافه‌شده استفاده کنید که در زیر برجسته می‌کنیم. پس اجازه بدهید به این کار برسیم.

Microsoft PowerToys را نصب کنید

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که Microsoft PowerToys را روی رایانه شخصی خود نصب کنیم. برای کسانی که نمی‌دانند، Microsoft PowerToys اساساً محل آزمایشی برای توسعه‌دهندگان است تا ابزارهای کاربردی جدید را آزمایش کرده و کار کنند. یکی از این ابزارها Mouse Without Borders است که در ادامه این راهنما از آن استفاده خواهیم کرد.

در مورد PowerToys، قبلاً باید آن را از صفحه GitHub آنها دانلود و نصب کنید. با این حال، این روند در حال حاضر بسیار ساده تر است. پس اجازه بدهید به این کار برسیم.

مرحله 1: «Microsoft PowerToys» را در فروشگاه مایکروسافت جستجو کنید. همچنین می‌توانید از لینک زیر برای باز کردن مستقیم صفحه دانلود استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Quordle today - نکات و پاسخ‌ها برای دوشنبه، 17 ژوئیه (بازی شماره 539)

گام 2: برای دانلود و نصب Microsoft PowerToys بر روی کامپیوتر ویندوزی خود بر روی Install کلیک کنید. ممکن است یک پنجره UAC دریافت کنید که درخواست مجوز می کند. اطمینان حاصل کنید که برنامه دارای مجوزهای لازم است.

1. برای دانلود و نصب Microsoft PowerToys بر روی کامپیوتر ویندوزی خود، بر روی Install کلیک کنید1. برای دانلود و نصب Microsoft PowerToys بر روی کامپیوتر ویندوزی خود، بر روی Install کلیک کنید

و بس. هنگامی که Microsoft PowerToys نصب را کامل کرد، به طور خودکار در رایانه شخصی ویندوز شما راه اندازی می شود.

2. هنگامی که Microsoft PowerToys نصب را کامل کرد، به طور خودکار در رایانه شخصی ویندوز شما راه اندازی می شود2. هنگامی که Microsoft PowerToys نصب را کامل کرد، به طور خودکار در رایانه شخصی ویندوز شما راه اندازی می شود

اکنون این فرآیند را روی کامپیوتر دیگر نیز تکرار کنید. هر دو دستگاهی که می‌خواهید از یک ماوس استفاده کنید باید Microsoft PowerToys را نصب کرده باشند.

نحوه استفاده از موس بدون حاشیه در ویندوز

اکنون که PowerToys بر روی رایانه شخصی شما نصب شده است، می توانیم از Mouse Without Borders برای اشتراک گذاری ماوس بین رایانه ها استفاده کنیم. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مرحله 1: ابتدا مطمئن شوید که هر دو سیستم به یک شبکه متصل هستند. سپس، با راه اندازی اولین رایانه شخصی شروع کنید. روی آن، Microsoft PowerToys را باز کنید و “Mouse Without Borders” را از پنجره سمت چپ انتخاب کنید. سپس، روی «تنظیمات باز» کلیک کنید.

1. Microsoft PowerToys را باز کنید و Mouse Without Borders را از قسمت سمت چپ انتخاب کنید. سپس بر روی Open Settings کلیک کنید1. Microsoft PowerToys را باز کنید و Mouse Without Borders را از قسمت سمت چپ انتخاب کنید. سپس بر روی Open Settings کلیک کنید

گام 2: این باید پنجره تنظیمات را باز کند. در داخل، کلید “فعال کردن ماوس بدون مرز” را فعال کنید.

2. ضامن کنار Enable Mouse Without Borders را فعال کنید2. ضامن کنار Enable Mouse Without Borders را فعال کنید

مرحله 3: اکنون به قسمت Encryption key بروید و روی New key کلیک کنید.

3. به قسمت Encryption key بروید. در اینجا بر روی کلید جدید کلیک کنید3. به قسمت Encryption key بروید. در اینجا بر روی کلید جدید کلیک کنید

مرحله 4: این یک کلید جدید ایجاد می کند. به آن همراه با نام میزبان رایانه اصلی که در زیر آن نشان داده شده است توجه کنید زیرا باید همان کلید را در رایانه ثانویه نیز وارد کنید.

4. این یک کلید جدید ایجاد می کند4. این یک کلید جدید ایجاد می کند

مرحله 5: اکنون دو مرحله اول را در رایانه دوم خود تکرار کنید. سپس در قسمت Encryption key بر روی Connect کلیک کنید.

5. سپس در قسمت Encryption key بر روی Connect 1 کلیک کنید5. سپس در قسمت Encryption key بر روی Connect 1 کلیک کنید

مرحله 6: در اینجا، کلید امنیتی را به همراه نام دستگاهی که در مرحله 4 یادداشت کردید وارد کنید. پس از انجام، یک بار دیگر Connect را بزنید.

6. در اینجا کلید امنیتی را به همراه نام دستگاه 1 وارد کنید6. در اینجا کلید امنیتی را به همراه نام دستگاه 1 وارد کنید

مرحله 7: و بس. اکنون دستگاه‌های شما باید متصل باشند و می‌توانید از یک موس (و صفحه کلید) در هر دو رایانه شخصی ویندوزی استفاده کنید.

علاوه بر این، در قسمت Device layout، می توانید مکان قرارگیری دستگاه ها را به صورت مجازی ترتیب دهید.

7. در قسمت Device layout می توانید محل قرارگیری دستگاه ها را به صورت مجازی ترتیب دهید7. در قسمت Device layout می توانید محل قرارگیری دستگاه ها را به صورت مجازی ترتیب دهید

مرحله 8: اگر طرح‌بندی از بالا به پایین را ترجیح می‌دهید، کلید «دستگاه‌ها در یک ردیف» را غیرفعال کنید. سپس می‌توانید دستگاه‌ها را به صورت مجازی حرکت دهید تا طرح‌بندی آن‌ها را تغییر دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استارت‌آپ سخت‌افزار Telly یک تلویزیون هوشمند رایگان راه‌اندازی می‌کند که کاملاً توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شود
8. اگر ترجیح می دهید از طرح بندی از بالا به پایین استفاده کنید، به سادگی کلید کنار دستگاه ها در یک ردیف 1 را غیرفعال کنید.8. اگر ترجیح می دهید از طرح بندی از بالا به پایین استفاده کنید، به سادگی کلید کنار دستگاه ها در یک ردیف 1 را غیرفعال کنید.

مرحله 9: این همش نیست. به قسمت Behavior بروید و کلیدهای اشتراک‌گذاری کلیپ‌بورد و فایل انتقال را فعال کنید.

اکنون می توانید به راحتی محتوا را از یک دستگاه به دستگاه دیگر کپی-پیست کنید. همچنین اگر فایل زیر 100 مگابایت باشد، می‌توانید با استفاده از فایل‌ها را انتقال دهید.

9. به بخش رفتار به پایین بروید و کلیدهای کنار هم‌رسانی کلیپ‌بورد و انتقال فایل 1 را فعال کنید.9. به بخش رفتار به پایین بروید و کلیدهای کنار هم‌رسانی کلیپ‌بورد و انتقال فایل 1 را فعال کنید.

و بس. شما می توانید از Mouse Without Borders در حداکثر چهار رایانه ویندوزی استفاده کنید و ماوس و صفحه کلید خود را در همه آنها به اشتراک بگذارید.

پاداش: نحوه فعال کردن و استفاده از ویژگی “Peek”.

در حالی که ما به موضوع Microsoft PowerToys می پردازیم، در اینجا یکی دیگر از ویژگی های پاداش برای شما وجود دارد. مانند ویژگی پیش نمایش macOS، PowerToys یک راه سریع و آسان برای پیش نمایش فایل ها در سیستم شما ارائه می دهد. این از طریق ابزار Peek است. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

مرحله 1: از قسمت سمت چپ داخل تنظیمات PowerToys، Peek را انتخاب کنید. اکنون، کلید ضامن «Enable Peek» را روشن کنید.

1. از قسمت سمت چپ داخل تنظیمات PowerToys، Peek را انتخاب کنید. حالا ضامن کنار Enable Peek را فعال کنید1. از قسمت سمت چپ داخل تنظیمات PowerToys، Peek را انتخاب کنید. حالا ضامن کنار Enable Peek را فعال کنید

گام 2: اکنون یک میانبر فعال سازی برای آن تنظیم کنید. به طور پیش فرض، Ctrl + Space خواهد بود. با این حال، اگر بخواهید، می توانید آن را به چیز دیگری تغییر دهید.

2. اکنون باید یک میانبر فعال سازی برای آن تنظیم کنید2. اکنون باید یک میانبر فعال سازی برای آن تنظیم کنید

و بس. File Explorer را باز کنید، فایلی را که می‌خواهید پیش‌نمایش کنید انتخاب کنید و Ctrl + Space (یا میانبری که تنظیم کرده‌اید) را فشار دهید. ویندوز آن را در یک پنجره پیش نمایش باز می کند.

3. به سادگی File Explorer را باز کنید و فایلی را که می خواهید پیش نمایش کنید انتخاب کنید و Ctrl Space را فشار دهید3. به سادگی File Explorer را باز کنید و فایلی را که می خواهید پیش نمایش کنید انتخاب کنید و Ctrl Space را فشار دهید

از همان ماوس در رایانه های شخصی استفاده کنید

Mouse Without Borders یک تغییر دهنده بازی برای کاربران چند رایانه شخصی است. این کنترل یکپارچه و بدون دردسر را در سراسر چشم انداز دیجیتال شما ارائه می دهد. چه از علاقه مندان به بهره وری باشید و چه به دنبال ساده سازی تنظیمات خود باشید، این ابزار ضروری است. با دردسرهای تعویض تجهیزات جانبی خداحافظی کنید و از تجربه محاسباتی روان تر و متصل تر استفاده کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه استفاده از ماوس بدون حاشیه با استفاده از PowerToys در ویندوز مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sMfsfl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *