بررسی Sony SRS-XV500: Powerhouse موسیقی قابل حمل

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6بررسی Sony SRS-XV500: Powerhouse موسیقی قابل حمل می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

سونی SRS-XV500 یک اسپیکر مهمانی قابل حمل است که علاقه زیادی به آن دارد. این ویژگی غنی است و به لطف درایورهای با عملکرد بالا، می تواند حتی علاقه مندان به موسیقی را نیز پاسخگو باشد. در حالی که XV-500 وارد یک فضای نسبتاً رقابتی بازار با گزینه هایی مانند LG و JBL می شود، XV-500 به دلیل عمر باتری قابل توجه و عملکرد صوتی به طور کلی خوبش از بین دیگر متمایز است.

 

اصلی 2

ما در Guiding Tech این بلندگوی مهمانی را به طور عمیق آزمایش کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بفهمید آیا ارزش پول شما را دارد یا خیر. بنابراین برای دانستن همه چیزهایی که باید در مورد زمان ما با Sony SRS-XV500 بدانید، ادامه دهید.

بررسی Sony SRS-XV500: طراحی و کیفیت ساخت

با شروع طراحی، XV500 همه چیز را ساده و در عین حال سرگرم کننده نگه می دارد. زبان طراحی کلی آن دارای منحنی هایی در اطراف لبه ها است و به طور کلی یک فاکتور فرم فشرده برای بلندگوهای مهمانی در اندازه آن است. کیفیت ساخت بسیار خوب است و صادقانه بگوییم چیزی کمتر از آن چیزی است که از برندی مانند سونی انتظار دارید.

وزن آن در حدود 11.2 کیلوگرم وزن پر نیست و یک جفت چرخ برای کمک به جابجایی آنها می‌توانست اضافه شده باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که حرکت کردن آن دشوار است. این بیشتر به دلیل نحوه ساخت آن است که حمل آن را نسبتاً راحت می کند.

IMG_20240418_101045 1

هنگامی که روشن است، یکی از اولین چیزهایی که متوجه می شوید چراغ های مهمانی روی دستگاه است. در حالی که اینها در نهایت باعث کاهش عمر باتری می شوند – در ادامه در این مورد بیشتر خواهیم شد – قطعا ظاهر خوبی دارند و به ظاهر و احساس کلی اسپیکر ارزش می بخشند.

جدای از این، دیگر عناصر کلیدی طراحی شامل یک نقطه اختصاصی برای نگه داشتن تلفن جفت شده است و مهمتر از همه، اگر قصد دارید اسپیکر را در فضای باز ببرید، وعده استاندارد IPX4 برای اطمینان از اینکه این اسپیکرها می توانند پاشیده شدن آب را بدون تسلیم شدن از شما تحمل کنند. .

دکمه های اینجا خازنی هستند و برای سهولت استفاده بهتر روشن می شوند. آنها تمام عملکردهای مهم، از جمله انتخاب دستگاه، نور و مگا باس را پوشش می دهند. نکته مهم این است که برای دسترسی آسان در بالای اسپیکر نیز قرار می گیرند. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که این اسپیکر به همراه یک کنترل از راه دور اختصاصی ارائه نمی شود که بسیار بد است.

بررسی Sony SRS-XV500: ویژگی ها و قابلیت اتصال

SRS-XV500 همچنین دارای لیست ویژگی های مناسب نسبت به قیمت است. اگرچه از ویژگی های فریبنده دوری می کند، اما اگر می خواهید از XV500 به عنوان یک بلندگوی کارائوکه استفاده کنید، مکانی برای دو ورودی میکروفون روی آن وجود دارد.

یا حتی می توانید همه چیز را تغییر دهید و یک میکروفون و یک گیتار را به بلندگو وصل کنید. ما همچنین یک پورت USB-A دریافت می کنیم که بسته به مورد استفاده شما ممکن است مفید باشد. با این حال، اتصال آن به دستگاه با استفاده از درگاه نوری یک گزینه نیست، زیرا درگاه روی بلندگو جایی پیدا نمی‌کند.

IMG_20240418_101451

ما همچنین به ویژگی هایی مانند اتصال دو دستگاه دسترسی داریم که به اسپیکر امکان می دهد همزمان به دو بلندگو متصل شود. به‌علاوه، یک عملکرد جفت استریو بسیار خوب وجود دارد که به اسپیکر اجازه می‌دهد با یکی دیگر از نزدیکان خود جفت شود و به‌عنوان کانال اختصاصی چپ یا راست در تنظیمات استریو کار کند.

سونی همچنین با اضافه کردن پشتیبانی گسترده از کدک ها در این یکی، کار خوبی انجام داده است. به لطف این، شما از کدک هایی مانند کدک های صوتی SBC، AAC و LDAC پشتیبانی می کنید. اگرچه دومی در آیفون موجود نیست و فقط برای کاربران اندرویدی در دسترس است.

بررسی سونی SRS-XV500: عمر باتری

مخفی شدن داخل پوسته پلاستیکی Sony SRS-XV500 یک بسته باتری بزرگ است که در شرایط ایده آل، با شارژ کامل تا 25 ساعت پخش را نوید می دهد. در آزمایش ما، هنگام استفاده از بلندگو برای پخش موسیقی از تلفن متصل از طریق بلوتوث، به 16 ساعت پخش نزدیکتر شدیم.

صدا در اکثر موارد تقریباً حدود 50 درصد بود و چراغ های مهمانی حدود 6 ساعت در طول آزمایش روشن بودند. Mega Bass نیز نیمی از زمانی را که برای آزمایش دستگاه صرف کردیم، روشن باقی ماند.

IMG_20240418_101511

از داده‌های تست ما، مشخص بود که سطوح صدا و چراغ‌های مهمانی روی دستگاه تأثیر مستقیمی بر عمر باتری بلندگوها دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید با یک بار شارژ تبلیغ شده توسط سونی به پخش 25 ساعته تبلیغ شده نزدیک شوید، سعی کنید صدا را پایین نگه دارید و موارد اضافی مانند چراغ مهمانی را خاموش کنید.

با این حال، اگر قصد دارید موسیقی را با صدای کامل و با چراغ های مهمانی روشن پخش کنید، بدانید که زمان اجرای بسیار کمی از این بلندگوها دریافت خواهید کرد. برای افزایش عمر باتری، به حالت Stamina نیز دسترسی دارید، که ویژگی‌هایی مانند نور مهمانی و مگا باس را از بین می‌برد تا در نهایت صدایی با صدایی صاف و طولانی‌تر ارائه دهد.

بررسی Sony SRS-XV500: عملکرد صوتی

در مورد عملکرد صوتی، در قلب بلندگوها دو ووفر جلو و دو توییتر در جلو قرار دارند. این ترکیبات صدایی غنی و صدای متعادلی را ارائه می دهند. صحنه صدا برای بلندگوهایی با اندازه آن عریض است و مهمتر از آن، شما همچنین دارای تفکیک صدای بسیار خوبی برای بهبود تجربه گوش دادن به موسیقی هستید.

علیرغم اینکه صدا برای بیس تنظیم شده است، اما تمیز باقی می ماند و تجربه خوبی را در حین گوش دادن به موسیقی ارائه می دهد. اما در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت. اول از همه، بلندگوها هنگام اتصال به منبع تغذیه، پروفایل های صدای متفاوتی نسبت به زمانی که با باتری کار می کنند، می گیرند.

IMG_20240418_102525 1

در مورد دومی، صدا در مقایسه با اتصال بلندگو به منبع برق، کمی صاف تر و بلندتر نیست. بنابراین اگر می‌خواهید باس عمیق‌تر و موسیقی بلندتری داشته باشید، توصیه می‌کنیم آن را به منبع برق متصل نگه دارید و در آن زمان است که SRS -XV500 واقعاً زنده می‌شود.

Mega Bass یکی دیگر از ویژگی های جالبی است که ما از استفاده از آن لذت بردیم، و آن را به هر کسی که به دنبال پخش آهنگ های باس سنگین روی دستگاه است توصیه می کنیم. به طور خودکار مقداری صدای اضافی به موسیقی که به آن نیاز دارد اضافه می کند. اما اگر از طرفداران باس نیستید، آن را خاموش کنید و شاهد درخشش بلندگو در اجرای آهنگ‌هایی باشید که به تمرکز واضح بر روی آواز و صدای سه‌گانه نیاز دارند.

بررسی Sony SRS-XV500: آیا باید آن را بخرید؟

خوب، SRS-XV500 توصیه می شود اگر به دنبال بلندگوهای مهمانی خوب هستید که در صورت نیاز گزینه قابل حمل بودن را نیز ارائه می دهند. این همه کاره است و فهرستی از ویژگی‌های غنی را ارائه می‌کند تا به گزینه‌ای قانع‌کننده تبدیل شود.

IMG_20240418_102455

کیفیت صدای تصفیه شده و بیس عمیقی که بلندگو ارائه می کند – به ویژه هنگامی که به منبع تغذیه متصل است – قطعا دلیلی برای در نظر گرفتن XV500 است. اما چیزی که واقعاً به آن کمک می کند تا از سایرین متمایز شود، توانایی آن برای زنده کردن مهمانی ها با ورودی های میکروفون است که آن را به یک بلندگوی قدرتمند کارائوکه تبدیل می کند.

مزایا

  • پاسخ باس قدرتمند
  • ویژگی Mega Bass چشمگیر است
  • عمر باتری خوب
  • کیفیت ساخت محکم

معایب

  • وسط ها خیلی تمیز نیستن
  • بدون کنترل از راه دور

عمر باتری بزرگ و پوسته دارای رتبه IPX4 همچنین تضمین می کند که اگر تصمیم دارید آن را در فضای باز ببرید، XV500 پیشرفت خواهد کرد و تجربه های صوتی همه جانبه ای را برای همه فراهم می کند.

با تشکر از بازخورد شما!

امیدواریم از این مقاله بررسی Sony SRS-XV500: Powerhouse موسیقی قابل حمل مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IzLhQq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *