اپل اولین اصلاحات امنیتی “سریع” را برای آیفون، آیپد و مک منتشر کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم اپل اولین اصلاحات امنیتی “سریع” را برای آیفون، و مک منتشر کرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

fApple روز دوشنبه اولین دسته از وصله‌های امنیتی سریع در دسترس عموم را منتشر کرد که هدف آن رفع سریع آسیب‌پذیری‌های امنیتی است که تحت بهره‌برداری فعال هستند یا خطرات قابل‌توجهی برای مشتریانش ایجاد می‌کنند.

طبق یک اطلاعیه، به‌روزرسانی‌های «پاسخ امنیتی سریع» «بهبودهای امنیتی مهمی را بین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ارائه می‌کنند».

پاسخ‌های امنیتی سریع معرفی شدند تا به مشتریان اپل اجازه دهند دستگاه‌های خود را سریع‌تر از یک به‌روزرسانی نرم‌افزار معمولی به‌روزرسانی کنند. اپل می گوید این ویژگی به طور پیش فرض فعال است و برخی از وصله های سریع را می توان بدون راه اندازی مجدد نصب کرد، البته نه همیشه.

به‌روزرسانی سریع امنیتی برای مشتریانی که iOS 16.4.1، iPadOS 16.4.1 و macOS 13.3.1 دارند، عرضه می‌شود. پس از نصب، یک حرف به نسخه نرم افزار اضافه می شود – مانند iOS 16.4.1 (a) و macOS 13.3.1 (a). کاربرانی که نسخه‌های قدیمی‌تر نرم‌افزار اپل را اجرا می‌کنند، تعمیر سریع امنیتی را دریافت نخواهند کرد. اپل گفت که اصلاحات در به روز رسانی های نرم افزار بعدی گنجانده خواهد شد.

تصویری از درخواست به‌روزرسانی نرم‌افزار iOS که اولین وصله پاسخ سریع امنیتی را نشان می‌دهد، اما نصب نمی‌شود.

اعتبار تصویر: TechCrunch (عکس از صفحه نمایش)

اما عرضه روز دوشنبه به این راحتی پیش نرفته است. برخی از مشتریان گفتند که نمی توانند به روز رسانی را نصب کنند. هنگامی که TechCrunch روی iPhone، و Mac آزمایش شد، به‌روزرسانی‌ها دانلود شدند اما نصب نشدند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع عدم بارگذاری استوری های اینستاگرام

همچنین فوراً مشخص نیست که این به‌روزرسانی امنیتی چه چیزی را برطرف می‌کند و اپل به درخواست اظهارنظر پاسخ نداده است.

در هفته‌های اخیر، محققان اکسپلویت‌های جدیدی را کشف کرده‌اند که توسط سازندگان جاسوس‌افزار QuaDream و NSO Group با هدف هدف قرار دادن دارندگان آیفون در سراسر جهان توسعه یافته‌اند. هر دو سازنده نرم افزارهای جاسوسی از آسیب پذیری هایی که قبلاً فاش نشده بود در نرم افزار اپل سوء استفاده کردند که به مشتریان دولتی آنها اجازه می داد بی سر و صدا داده ها را از دستگاه قربانی سرقت کنند.

Citizen Lab ماه گذشته گفت که Lockdown Mode، قابلیتی که سال گذشته توسط اپل برای جلوگیری از حملات هدفمند مشابه عرضه شد، با موفقیت حداقل یک اکسپلویت توسعه یافته توسط NSO را که از یک آسیب پذیری در ویژگی خانه اپل، HomeKit سوء استفاده می کرد، مسدود کرد.

با توجه به جدیت ظاهری این آخرین وصله امنیتی، ما به تلاش برای به روز رسانی ادامه خواهیم داد – همانطور که شما باید انجام دهید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/AHqAEP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *