اپل واچ 9 در مقابل اپل واچ 8: کدام را باید بخرید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از واچ 9 در مقابل اپل واچ 8: کدام را باید بخرید با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

اپل واچ جدید سری 9 تقریباً شبیه به سری 8 است. با این حال، اپل ساعت جدید را باهوش‌تر، روشن‌تر و قدرتمندتر می‌نامد. بنابراین، ما در حال بررسی عمیق هستیم و اپل واچ سری 9 را با سری 8 مقایسه می کنیم تا بفهمیم چه چیزی جدید است و چه چیزی ثابت مانده است.

Apple_Watch_Series_9_vs

اپل واچ سری 9 دارای قدرتمندترین تراشه ساعت و صفحه نمایش 2 برابر روشن تر است. علاوه بر این، این اولین محصول بدون کربن اپل است. با این حال، سوال واقعی این است که آیا سری 9 جدید صرفاً یک برآمدگی در مشخصات است یا ارزش ارتقاء را دارد. بیایید دریابیم.

ویژگی های جدید اپل واچ سری 9: همه چیز درباره تراشه S9 است

در حالی که این رسم اپل است که آخرین محصول را بهترین تا کنون بداند، ما باید در جایی که باید آن را اعتبار دهیم. تراشه کاملا جدید و قدرتمند S9 دارای یک CPU دو هسته ای با 5.6 ​​میلیارد ترانزیستور است که 60 درصد افزایش نسبت به تراشه S8 دارد.

علاوه بر این، موتور عصبی چهار هسته ای جدید می تواند وظایف یادگیری ماشینی را تا سه برابر سریعتر انجام دهد. اگرچه هیچ ویژگی برجسته جدیدی از چنین قدرتی استفاده نمی کند، قدرت و عملکرد کلی قطعا بهبود یافته است.

ویژگی های جدید اپل واچ سری 9

نکته : می‌خواهید بدانید که چه چیزی در آیفون 15 جدید است؟ مقاله مفصل ما را در مورد تمام ویژگی های جدید آیفون 15 سری بررسی کنید.

اپل واچ سری 9 در مقابل سری 8: مقایسه مشخصات

سری 9 سری 8
باتری تا 18 ساعت تا 18 ساعت
شارژ سریع  بله ✅ بله ✅
نمایش دادن صفحه نمایش رتینا همیشه روشن صفحه نمایش رتینا همیشه روشن
روشنایی تا 2000 نیت تا 1000 نیت
ضد آب تا 50 متر تا 50 متر
سیری دسترسی سریعتر به دستگاه برای کار کردن به شبکه نیاز دارد
امکانات
اکسیژن خون
اپلیکیشن نوار قلب
اعلان ضربان قلب بالا و پایین
اعلان های ریتم نامنظم
اعلان های تناسب اندام قلبی کم
سنجش دما
ردیابی چرخه
SOS اضطراری
تشخیص سقوط و تشخیص تصادف
تماس اضطراری بین المللی
پشتیبانی از ژست ژست دو ضربه سریع پیشرفته حرکات دسترسی اولیه 

نمایش دادن

اپل واچ سری 9 با Always-On سری 8 به طراحی با حاشیه باریک و مقاوم در برابر ترک ادامه می دهد. با این حال، نمایشگر 2 برابر روشن تر، یعنی حداکثر روشنایی تا 2000 نیت (مشابه Apple Watch Ultra) ارائه می کند. 1).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه خاموش کردن SharePlay در Apple TV

به‌علاوه، می‌تواند تا 1 نیت کم‌نور شود و در موقعیت‌های کم نور (مانند تئاتر) به همان راحتی در شرایط آفتاب کامل کار کند.

عمر باتری و عملکرد

بر روی کاغذ، هر دو سری 9 و سری 8 تمام روز را ارائه می دهند، یعنی تا 18 ساعت عمر باتری و تا 36 ساعت عمر باتری در حالت کم مصرف. با این حال، قبل از اینکه ابرو یا سوالی را مطرح کنیم، باید در وضعیت نمایشگر 2 برابر روشن‌تر مقابله کنیم.

علاوه بر این، باید منتظر گزارش‌های استفاده واقعی باشیم تا به طور کامل بفهمیم که آیا ساعت جدید عمر باتری را بهبود می‌بخشد یا خیر. و در حالی که در این زمینه وجود ندارد، به لطف تراشه S9 بهبودهایی در عملکرد وجود دارد.

اپل واچ سری 9 تجربه سیری را بهبود می بخشد

قدرت پردازش سریع تراشه S9 باعث می‌شود سیری ساعت‌های اپل «سری‌خوب» باشد (جناسی همانطور که اپل در نظر گرفته است). با سری 9، اپل برای اولین بار قابلیت های Siri را در دستگاه بهبود بخشید.

بنابراین اکنون می توانید بدون اتصال به اینترنت برای کارهایی که نیازی به اتصال ندارند، مانند تنظیم تایمر یا شروع تمرین، به سیری دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، سیری همچنین می‌تواند داده‌های سلامتی را ثبت کند و به داده‌های مربوط به سلامتی و تناسب اندام از برنامه سلامتی شما دسترسی داشته باشد، حتی اگر آفلاین باشید.

مهمتر از همه، سرعت سیری را با کاهش زمان پاسخگویی و وابستگی به سرعت اینترنت افزایش می دهد. علاوه بر این، پردازش روی دستگاه حریم خصوصی را افزایش می دهد، بنابراین یک وضعیت برد-برد است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه مخفی کردن عکس پروفایل تلگرام از مخاطبین خاص دسکتاپ و موبایل
اپل واچ سری 9 تجربه سیری را بهبود می بخشد
منبع: اپل

سری 9 پیدا کردن آیفون را آسان‌تر می‌کند

تراشه S9 همچنین دارای یک تراشه نسل دوم Ultra Wideband (UWB) است که یافتن دقیق را بهبود می بخشد، به عنوان مثال، پیدا کردن آیفون نابجا را آسان تر می کند. این نه تنها فاصله و جهت را ارائه می دهد، بلکه راهنمایی بصری، لمسی و صوتی را نیز ارائه می دهد.

علاوه بر این، مسیر را برای ادغام عمیق‌تر HomePod هموار می‌کند. اگر در فاصله 4 متری هوم پاد قرار دارید، می‌توانید رسانه را از Apple Watch پخش یا کنترل کنید.

اپل واچ سری 9 در مقابل سری 8: پشتیبانی از حرکت

در حالی که اپل ژست دو ضربه سریع جدید را به عنوان یک USP کلیدی اپل واچ سری 9 می فروشد، این یک ویژگی کاملاً جدید نیست. چه سری 8 چه سری 9، می‌توانید از AssistiveTouch در اپل واچ برای کنترل اپل واچ با حرکات بدنی استفاده کنید.

با این حال، کنترل ژست و قابلیت ها تا به حال محدود بود. اکنون، با سری 9، می‌توانید دو بار انگشت اشاره و انگشت شست عقربه ساعت را با هم ضربه بزنید تا تماس بگیرید یا قطع کنید، تایمر را متوقف کنید، موسیقی پخش یا مکث کنید و غیره.

پشتیبانی از ژست حرکتی اپل واچ سری 9
منبع: اپل

اگرچه این ویژگی ساخت یا شکستن نیست، اما مطمئناً زندگی شما را آسان‌تر می‌کند، به خصوص اگر دست دیگرتان اشغال باشد.

پشتیبانی از watchOS 10

چه ویژگی Smart Stack جدید طراحی شده باشد، چه واچ‌فیس‌های جدید، یا تمرین دوچرخه‌سواری، تقریباً تمام ویژگی‌های watchOS 10 در اپل واچ سری 8 و سری 9 در دسترس خواهند بود. با این حال، افرادی که از watchOS بتای استفاده می‌کنند در برخی از ویژگی‌ها در حین استفاده از سری دچار تأخیر می‌شوند. 8، چیزی که امیدواریم تراشه قدرتمند S9 در سری 9 بر آن غلبه کند.

اگرچه این نسخه بتا بود، اما نمی‌توانیم عملکرد را از روی آن قضاوت کنیم. بنابراین، اجازه دهید تا زمانی که watchOS 10 را در هر دو دستگاه آزمایش کنیم، در مورد این موضوع قضاوت کنیم.

سازگاری با محیط زیست

در حالی که اپل واچ سری 8 به اهداف اپل در زمینه کربن خنثی کمک کرد، سری 9 کیک را به خود اختصاص داد. برخی از ترکیبات منتخب قاب و بند از Apple Watch Series 9، Apple Watch Ultra 2 و Apple Watch SE اولین محصولات بدون کربن اپل هستند.

بنابراین، اگر از محیط زیست آگاه هستید و برای کمک به مادر طبیعت اهمیتی نمی دهید، می دانید کدام ساعت را انتخاب کنید، درست است؟

اپل واچ سری 9 در مقابل سری 8: حکم نهایی

در حالی که اپل ادعا می کند اپل واچ سری 9 “هوشمندتر، روشن تر و قدرتمندتر” است، ما تحت تاثیر قرار نگرفتیم. این ساعت دارای سیری هوشمندتر، پشتیبانی از ژست های مفید، خنثی بودن کربن بهتر است و دقیقاً 2 برابر روشن تر از اپل واچ سری 8 است، اما آیا این کافی است؟

اگر قبلاً سری 8 دارید و قصد ارتقاء آن را دارید قطعاً خیر. باز هم، اگر تفاوت قیمت را در نظر بگیرید، خیر (سری 8 ممکن است با قیمت ارزان‌تری از فروشندگان شخص ثالث در دسترس باشد).

اما بله، اگر سری 6 یا قبل از آن دارید، تکرار جدیدتر همیشه طولانی تر خواهد بود و پشتیبانی نرم افزاری بیشتری ارائه می دهد. و اگر می خواهید محصولی با کربن خنثی داشته باشید، قطعاً بله.

امیدواریم از این مقاله اپل واچ 9 در مقابل اپل واچ 8: کدام را باید بخرید مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OjjSsW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *