ایلان ماسک می خواهد هوش مصنوعی بسازد تا ماهیت واقعی جهان را درک کند.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ایلان ماسک می خواهد هوش مصنوعی بسازد تا ماهیت واقعی جهان را درک کند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ایلان ماسک، مدیرعامل نه چندان خیرخواه توییتر، امروز از راه اندازی یک سازمان جدید به نام xAI برای “درک ماهیت واقعی جهان” خبر داد.

جاه طلب؟ کمی. پس چگونه xAI برای دستیابی به آن برنامه ریزی می کند؟ ظاهرا جزئیات بیشتر در روز جمعه در توییتر اسپیس اعلام خواهد شد. اما صفحه splash xAI نشان می‌دهد که این تیم – 12 نفر در حال حاضر – توسط ماسک و پیشکسوتان DeepMind، OpenAI، Google Research، Research، Tesla و دانشگاه تورنتو رهبری می‌شوند.

xAI توسط دن هندریکس، مدیر مرکز ایمنی هوش مصنوعی، یک موسسه غیرانتفاعی تحقیقاتی هوش مصنوعی، مشاوره خواهد شد. و با توییتر و شرکت دیگر ماسک، تسلا، همکاری خواهد کرد تا به سمت پیشرفت پیشرفت کند [its] ماموریت» – هر چه که آن مأموریت به پایان برسد.

در حالی که ماسک در حال ذخیره نکات جالب برای روز جمعه است، فهرست xAI سرنخ هایی در مورد آنچه ممکن است کار این سازمان به دنبال داشته باشد به دست می دهد. بسیاری از اعضای موسس در مدل های زبان بزرگ در امتداد خطوط GPT-4 OpenAI تخصص دارند یا در تکنیک هایی مانند یادگیری تقویتی تجربه دارند، که به مدل های هوش مصنوعی “آموزش” می دهد تا وظایف را با پاداش دادن به آنها برای انجام آن وظایف انجام دهند.

ماسک در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون در ماه آوریل گفت که می‌خواهد چیزی را بسازد که از آن به عنوان “TruthGPT” یاد می‌کند، یک “هوش مصنوعی حداکثر حقیقت جو”. احتمالاً، تلاش‌های xAI از آنجا شروع می‌شود، شاید به شکل یک هوش مصنوعی تولیدکننده متن باشد که ماسک آن را «راست‌تر» از هوش مصنوعی‌های موجود می‌داند. ماسک قبلاً پیشنهاد کرده بود که توییتر از داده های خود برای آموزش فناوری استفاده کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای چاپ نشدن مایکروسافت ورد در مک

شایعات در مورد راه اندازی یک شرکت هوش مصنوعی ماسک مدتی است که با گزارشی در اوایل سال جاری منتشر شده است. بیزینس اینسایدر فاش می کند که ماسک هزاران پردازنده گرافیکی برای تامین انرژی یک محصول آینده مولد هوش مصنوعی خریداری کرده است. را فایننشال تایمز به طور مشابه گزارش داد که ماسک قصد دارد یک شرکت هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI تحت حمایت مایکروسافت ایجاد کند. حتی گزارش شده است که ماسک برای راه اندازی این شرکت به دنبال سرمایه گذاری از سرمایه گذاران اسپیس ایکس و تسلا بوده است.

همنام xAI X Corp است، نامی که از اوایل آوریل به توییتر اختصاص داده شده است، همراه با برچسب “X” ماسک برای چشم انداز خود از “یکیشن همه چیز” استفاده کرده است.

جاه‌طلبی‌های ماسک در طول سال‌ها پس از جدایی این میلیاردر از بنیان‌گذاران OpenAI، سام آلتمن، ایلیا سوتسکور و دیگران، افزایش یافته است. OpenAI که در سال 2015 به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی تأسیس شد، یک میلیارد دلار کمک مالی از ماسک و دیگران دریافت کرد.

اما با تغییر تمرکز OpenAI از تحقیقات منبع باز به پروژه های تجاری، ماسک سرخورده شد – و رقابتی شد. او کارمندان کلیدی OpenAI را برای کار روی Autopilot، فناوری کمک راننده تسلا، جذب کرد. و او آشکارا از OpenAI انتقاد کرد و از آن به عنوان “دیو حداکثر سود از جهنم” یاد کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع عدم کارکرد جستجوی Discord در ویندوز

ماسک در سال 2018 از هیئت مدیره OpenAI استعفا داد. و اخیراً، او دسترسی شرکت به داده‌های توییتر را قطع کرد، با این استدلال که OpenAI که قرارداد مجوز سالانه 2 میلیون دلاری با توییتر داشت، به اندازه کافی پول نمی‌داد.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PNa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *