اینفلوئنسر مارکتینگ [GUIDE]

زمان مطالعه: 7 دقیقه

نحوه ارتباط ما با مخاطبان هر روز تغییر می‌کند و در حوزه دیجیتال به سرعت تغییر می‌کند. موضوعی که یک روز پرطرفدار است، ممکن است روز بعد با موضوع جدیدی جایگزین شود.

استفاده از اینفلوئنسرها، افراد مشهور و چهره ها برای اهداف بازاریابی تاکتیک جدیدی نیست. این افراد قبلاً پیروان فرقه مانندی دارند که می تواند تأثیر مثبتی بر فروش محصولاتی که آنها تبلیغ می کنند داشته باشد. در واقع، چندین مطالعه انجام شده توسط عملکرد افراد مشهور CPI، تایید کرد که:

برندهایی که از تصویر افراد مشهور معروف، اینفلوئنسرها برای کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کنند، اعتبار و همدردی بیشتری با مخاطبان خود کسب می کنند. در نهایت، این به شانس بیشتری برای فروش ترجمه می شود.

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی دیجیتال شما اصل متقاعدسازی “اقتدار” را فعال می کند.

را اصل اقتدار نشان می‌دهد که کاربری که توصیه‌ای از یک شخص «نفوذ» دریافت می‌کند، مستعدتر برای انجام یک اقدام یا تصمیم‌گیری است.

برندها به این پدیده پی بردند و شروع به همکاری با یوتیوبرها و اینستاگرامرها کردند: آنها عکس ها و ویدیوهای یک محصول را در ازای خود محصول رایگان منتشر می کردند. در نهایت، این نوع همکاری حرفه ای تر، سطح بالا شد اینفلوئنسرها شروع به همکاری با عوامل و درخواست قراردادهای رسمی برای همکاری آنها و در ازای دریافت پاداش اقتصادی کرد. این نوع همکاری به عنوان نوع دیگری از تبلیغات مطرح شد. این زمانی است که اصطلاح اینفلوئنسر مارکتینگ ساخته شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به اقدامات ارتباطی یا بازاریابی انجام شده توسط اینفلوئنسرها مربوط می شود.

? اما، اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر به هر شخص یا شخصیتی گفته می‌شود که از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها یا سایر رسانه‌های دیجیتال، بر رفتار فالوورهای خود تأثیر بگذارد.

این فرآیندهای ارتباطی در پلتفرم‌هایی که عمدتاً دنبال می‌شوند (مانند شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و غیره) به عنوان اقدامات بازاریابی تأثیرگذار در نظر گرفته می‌شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ مبادله ای است بین کاربران با اختیارات خاص در رسانه های دیجیتال و یک برند. اینفلوئنسر یک محصول، خدمات یا برند را در ازای پاداش پولی یا غیر نقدی تبلیغ می کند.

بازاریابی تأثیرگذار

انواع اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورها در جامعه و ماهیتشان به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. در مورد اینکه یک اینفلوئنسر چه تعداد فالوور باید داشته باشد، اختلاف نظر وجود دارد، با این حال اکنون فضاهایی برای انواع اینفلوئنسرها وجود دارد.

بیایید به تفاوت ها نگاه کنیم.

انواع اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورها

اینفلوئنسرهای نانو: افرادی که تا 10000 فالوور در شبکه های اجتماعی خود دارند.

اینفلوئنسرهای میکرو: اینفلوئنسرهایی با جامعه ای از 10000 تا 50000 دنبال کننده در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی، محدوده 10000 تا 100000 در یوتیوب.

اینفلوئنسرهای سطح متوسط: از 50،000 تا 250،000 دنبال کننده در شبکه های رسانه های اجتماعی، و 100،000 تا 1،000،000 میلیون در یوتیوب.

ماکرو اینفلوئنسرها: از 250,000 تا 1,000,000 میلیون در اینستاگرام و از 1 میلیون تا 10 میلیون در یوتیوب.

اینفلوئنسرهای برتر: اینفلوئنسرهای برتر کسانی هستند که جامعه ای با بیش از 1 میلیون دنبال کننده در شبکه ها یا بیش از 10 میلیون در یوتیوب دارند.

انواع اینفلوئنسرها بر اساس ماهیت آنها

بومی ها: آن دسته از اینفلوئنسرهایی هستند که از طریق شبکه اجتماعی که تحت تاثیر قرار می دهند به شهرت رسیده اند. آنها متولد اینستاگرام یا یوتیوبر هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه به روز رسانی موزیلا فایرفاکس در موبایل و دسکتاپ

به چارلی دآملیو، سامر ری و کامرون دالاس از جهان فکر کنید….

اینفلوئنسرهای غیر بومی کسانی هستند که شهرت آنها از کانال های غیر اجتماعی دیگر (، موسیقی، ورزش، رسانه، فیلم، هنر و غیره) می آید.

به دواین جانسون، سلنا گومز یا هر فرد مشهور دیگری فکر کنید که با یک برند بزرگ کار کرده است…

نحوه همکاری با اینفلوئنسرها

اگر امکان گنجاندن اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی دیجیتال خود را در نظر دارید، قبل از تماس با هر اینفلوئنسر، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

➡️ نحوه راه اندازی کمپین با میکرواینفلوئنسرها ⬅️

مطمئن شوید که آنها بر روی مخاطب مناسب “تأثیر” می گذارند

برای اطمینان از اینکه اقدامات شما نتایج مورد انتظار را دریافت می کند، باید به دنبال همکار مناسب باشید. اینفلوئنسر مارکتینگ حول محور اینفلوئنسر نیست، بلکه حول مخاطبانی است که آنها را دنبال می کنند.

شما باید تجزیه و تحلیل کنید که آیا فالوورهای شخصی که قصد دارید با او تماس بگیرید بخشی از مخاطبان هدف شما هستند یا خیر.

تحلیل اینفلوئنسرهای بازاریابی با متریکول

بهترین ابزار برای یافتن اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی

می‌توانید جستجو را خودتان انجام دهید و جزئیات تأثیرگذاران احتمالی را برای کمپین خود تایپ کنید. این کار کاملاً وقت گیر است و داده ها ممکن است در طول زمان متفاوت باشند.

اگر می‌خواهید زمان خود را بهینه کنید، از ابزاری استفاده کنید که به شما کمک می‌کند داده‌های تأثیرگذاران بالقوه را ببینید.

با Metricool می توانید اینفلوئنسرها را در یوتیوب، توییچ، اینستاگرام، فیس بوک و توییتر به سادگی با قرار دادن نام آنها در ابزار تجزیه و تحلیل کنید.

در یک نگاه، داده‌ها را از شبکه‌های اجتماعی آن‌ها دریافت می‌کنید و می‌توانید از نظر دسترسی، فالوورها، تعداد دفعات ارسال، بهترین پست‌های آنها و غیره مقایسه کنید.

همه چیز مربوط به فالوورها نیست

در انتخاب اینفلوئنسر باید موارد بیشتری را فراتر از تعداد فالوورها در نظر بگیرید. ابتدا تعامل و تعاملی که آنها ایجاد می کنند را بررسی کنید. مواردی از اینفلوئنسرهایی بوده که فالوورهای خود را بخصوص در اینستاگرام خریداری کرده اند. نظرات و لایک هایی که عکس های آنها دریافت می کند را ارزیابی کنید. خلاصه نامزدی آنها.

ممکن است اتفاق بیفتد که فردی با نصف فالوورهای دیگری، تعامل بیشتری داشته باشد.

یک پیشنهاد روشن ایجاد کنید

بنابراین، پیشنهاد شما چیست؟ قصد دارید چه چیزی ارائه دهید و در ازای آن چه چیزی دریافت خواهید کرد؟ قبل از درخواست همکاری باید پاسخی برای این سوالات داشته باشید. شما باید بدانید که چه چیزی ارائه می دهید:

همچنین باید بدانید در ازای استراتژی بازاریابی خود چه چیزی از اینفلوئنسرها می خواهید:

  • یک مقاله وبلاگ
  • تخفیف برای مشترکین خود
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • بررسی های یی، توصیفات کتبی و غیره…

نوشتن وبلاگ و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد. کار آنها را دست کم نگیرید و مطمئن شوید که مطابق با آنچه از آنها می خواهید به آنها پیشنهاد منصفانه بدهید. به یاد داشته باشید که اگر نتوانید به طور منصفانه به آنها پرداخت کنید، نمی توانید انتظار زیادی داشته باشید.

مخاطب را پیدا کنید

به طور معمول، آدرس ایمیل آنها در وبلاگ، بیو اینستاگرام، توییتر یا در اطلاعات صفحه فیس بوک آنها در دسترس خواهد بود.

هنگامی که به آنها ایمیل می‌فرستید، به یاد داشته باشید که توضیح دهید که چه کسی هستید، به چه چیزی نیاز دارید و در عوض چه چیزی می‌توانید ارائه دهید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی باید دوباره با آنها تماس بگیرید.

برخی از مزایای معرفی اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی دیجیتالی شما، انتشار و توجه آن، شهرت و همچنین افزایش تعداد دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی است. اگر انتخاب خوبی از اینفلوئنسرها داشته باشید و همکاری جالب و خلاقانه ای را پیشنهاد دهید، موفقیت تضمین شده است. آیا آماده اید تا بازاریابی تأثیرگذار خود را شروع کنید؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ایلان ماسک می‌گفت ۱۰۰ میلیون دلار در OpenAI گذاشته است، اما اکنون ۵۰ میلیون دلار است: این رسیدها است.

اگر در مورد نحوه کار با آنها یا تجزیه و تحلیل کار آنها سوالی دارید، نظرات شما را خواهیم خواند…

رزومه اینفلوئنسر را کشف کنید

اینفلوئنسرها یا تولیدکنندگان محتوا معمولاً با کیت رسانه اینفلوئنسر کار می کنند. این یک نمونه کار یا ارائه است که اثربخشی کار آنها را نشان می دهد.

این کار می تواند به یک برند کمک کند تا تصمیم بگیرد که آیا اینفلوئنسر بهترین گزینه برای کمپین خود است یا خیر: زمان لازم را برای مرور آن به هر تعداد که نیاز دارید، مطالعه و غیره اختصاص دهید.

⭐️ کیت رسانه اینفلوئنسر چیست؟

همکاری اینفلوئنسر مارکتینگ خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای موفقیت و اثربخشی یک استراتژی بازاریابی، جمع آوری تمام اطلاعات مهم و تجزیه و تحلیل آمار در طول فرآیند مهم است: قبل، حین و بعد از مشارکت. به این ترتیب مطمئن خواهید بود و می توانید تضمین کنید که به نتایج مورد انتظار دست یافته اید.

اگر می خواهید بدانید مهم ترین معیارهایی که باید در دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ تحلیل کنید کدام است، مقاله ای را برای شما توضیح می دهم که معیارهای اصلی را که باید در نظر گرفته شود، توضیح می دهد.

▶️ معیارهای اینفلوئنسر مارکتینگ ◀️

برترین پلتفرم های اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر می‌خواهید از یک پلتفرم برای ساده‌سازی تلاش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود استفاده کنید، یا در تلاش برای یافتن اینفلوئنسر مناسب برای برند خود هستید، از یکی از این پلتفرم‌ها برای کمک به همکاری‌های خود استفاده کنید.

این پنج پلتفرم مختلف به شما این امکان را می‌دهند که اینفلوئنسرها را جذب کنید، همکاری‌های خود را مدیریت کنید و ROI کمپین‌های خود را پیگیری کنید.

Captiv8

Captiv8 یک مجموعه همه‌جانبه بازاریابی تأثیرگذار برای برندها و تأثیرگذاران است تا بیشترین بهره را از مشارکت خود ببرند.

این پلتفرم با بینش اجتماعی، کشف اینفلوئنسر، گردش کار و اندازه‌گیری، مطمئن می‌شود که تمام مراحل ضروری برای یک همکاری موفق را انجام می‌دهید.

آنها همچنین دارای یک مجموعه خلاق برای ایجاد و مشاهده کمپین های بازاریابی وابسته، برای افزایش فروش تجارت الکترونیک هستند.

پوزخند

Grin.co متخصص در بازاریابی تأثیرگذار برای مارک های تجارت الکترونیکی است.

این پلتفرم علاوه بر ارائه چندین گزینه جستجوی اینفلوئنسر و داشتن پایگاه داده بزرگ، معیارهای کمپین اینفلوئنسر را نیز نمایش می دهد.

Grin همچنین یک سیستم ارتباطی با اینفلوئنسرها ارائه می دهد که فراتر از ایمیل است، مانند SMS یا Slack. بدون شک وسیله ارتباطی جدید برای نسل Z.

Creator.co

Creator.co پلتفرم دیگری است که هم برای برندها و هم برای سازندگان ساخته شده است.

با بیش از 300 میلیون پروفایل در تمام شبکه های رسانه های اجتماعی، برندها می توانند بهترین تأثیرگذارها را برای برندهای خود پیدا کنند.

سازندگان همچنین می‌توانند مارک‌های مناسب را برای کار با آن‌ها بیابند و به هر دو طرف اجازه می‌دهند تا یک رابطه مثبت و کمپین‌های قدرتمند ایجاد کنند.

بالارفتن

ساخته شده برای مشاغل تجارت الکترونیک در هر اندازه، بالارفتن به برندها کمک می کند تا فروش را از همکاری های خود افزایش دهند.

با مجموعه اکتشاف و ابزارهای استخدام، برندها می توانند نتایج خود را محدود کنند تا تأثیرگذارهای مناسب برای کار با آنها پیدا کنند.

سپس از پلتفرم مدیریت کمپین متمرکز برای راه اندازی کمپین ها و سپس پیگیری فروش و بازگشت سرمایه استفاده کنید.

Impact.com

Impact.com یک پلت فرم مدیریت مشارکت، برای برندها، سازندگان و تأثیرگذاران از همه نوع است.

برندها می توانند از تأثیرگذاری برای هر چیزی استفاده کنند، از بازاریابی تأثیرگذار، بازاریابی وابسته، مشارکت تلفن همراه، توسعه کسب و کار تا بازاریابی مشارکتی Saas.

این پلتفرم همچنین دارای طیف گسترده ای از سازندگان است که با آنها شریک می شوند، از جمله وابستگان، تأثیرگذاران، ناشران محتوا و ناشران رسانه.

مقالاتی که ممکن است برای شما جالب باشد…

در مورد اینفلوئنسرها و موفقیت آنها به خصوص در شبکه های اجتماعی، در اینجا چند مقاله در مورد رتبه بندی اینفلوئنسرها، معیارهای آنها و برخی از استراتژی های آنها برای رسیدن به موفقیت آورده شده است.

پست ها را بررسی کنید! آنها به شما کمک می کنند تا در مورد دنیای اینفلوئنسرها بیشتر بدانید…

✅ رتبه بندی کنان ورزش های الکترونیکی در رسانه های اجتماعی

اینفلوئنسرهای پارکور در اینستاگرام

فرصت‌های زیادی با اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد، و مطمئناً ارزش بررسی کردن را دارد، چه خودتان یک برند یا خالق باشید! اگر سوالی دارید، آنها را در نظرات بنویسید!

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/udHgZY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *