این افزونه وردپرس با بیش از یک میلیون نصب یک نقص امنیتی بزرگ داشت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک افزونه محبوب برای سازنده وب‌سایت وردپرس با بیش از یک میلیون کاربر در حال ذخیره گذرواژه‌های کاربر به صورت متن ساده و در دسترس مدیران وب‌سایت‌ها برای خواندن هر زمان که بخواهند دستگیر شد.

گزارشی در Ars Technica نشان می‌دهد که افزونه مورد بحث، به نام All-In-One-Security (AIOS) روی حداقل یک میلیون وب‌سایت نصب شده است.

در اوایل این هفته، توسعه دهندگان آن نقص را تأیید کردند و گفتند که این یک اشکال در نسخه 5.1.9 این افزونه است. اکنون نسخه 5.2.0 وجود دارد و به کاربران توصیه می شود فورا افزونه خود را به روز کنند. توسعه دهندگان گفتند علاوه بر جلوگیری از ذخیره رمزهای عبور کاربر در متن ساده، این وصله همچنین داده های مشکل ساز را از پایگاه داده حذف می کند.

ادمین های سرکش

نماینده این شرکت در گفتگو با Ars Technica از طریق ، سعی کرد این نقص را کم اهمیت جلوه دهد و گفت که رمزهای عبور فقط برای مدیران موجود است. و هنگامی که یک ادمین سرکش می‌شود (یا حسابش به سرقت می‌رود/به خطر می‌افتد)، این مشکل به همان اندازه است: «به‌دست آوردن هر چیزی از این نقص مستلزم ورود به سیستم با بالاترین امتیازات اداری یا معادل آن است. یعنی می‌تواند توسط یک ادمین سرکش که می‌تواند چنین کارهایی را انجام دهد، زیرا او یک مدیر است، مورد سوء استفاده قرار گیرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تویوتا ژاپن اطلاعات میلیون ها وسیله نقلیه را برای یک دهه افشا کرد

اما هیچ کس هرگز نباید به رمز عبور کسی دسترسی داشته باشد. در پایان روز، هکرها می توانند از این رمزهای عبور در سایر پلتفرم ها و سرویس ها نیز استفاده کنند. بسیاری از کاربران در بسیاری از سرویس‌ها برای ورود به سیستم یکسانی استفاده می‌کنند، و نقض یکی ممکن است به معنای نقض بسیاری از خدمات باشد.

با این حال، توسعه دهندگان AIOS بابت این اشتباه عذرخواهی کردند و نکاتی را در مورد کارهای بعدی که مدیران باید انجام دهند ارائه کردند. این شامل به‌روزرسانی همه افزونه‌های وردپرس، فعال کردن احراز هویت چند مرحله‌ای (MFA) در صورت امکان، و تغییر منظم رمزهای عبور است.

Ars Technica یادآوری می‌کند که مورد دوم دیگر استاندارد صنعتی در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا برخی تحقیقات نشان می‌دهند که تغییر منظم رمز عبور می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

از طریق: Ars Technica

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UROANf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *