بررسی لپ تاپ Lenovo LOQ 15APH8: لژیون باجت؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بررسی لپ تاپ Lenovo LOQ 15APH8: لژیون باجت؟ با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو بسیار خوب بوده‌اند و ترکیب Legion آن‌ها رقابت خوبی را به کنان برتر ارائه می‌دهد. این عمدتا به این دلیل است که Legion مشخصات پرچمداران مشابهی را با قیمت بسیار رقابتی ارائه می دهد. با این حال، لپ‌تاپ Legion در انزوا هنوز یک دستگاه گران قیمت است. پس اگر با بودجه کم خرید می کردید چه؟ Lenovo LOQ را وارد کنید.

بررسی ویژه Final Lenovo LOQ 15APH8

در حالی که این شرکت قبلاً مجموعه بازی‌های IdeaPad را داشت، اما در حال تغییر چیزها به مجموعه جدید LOQ است. در اصل، سری LOQ زبان طراحی ساده Legion را حفظ می کند، عملکرد خوبی را ارائه می دهد و به بخش لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت پاسخ می دهد. LOQ 15APH8 که در اینجا داریم، از پردازنده AMD Ryzen 7 7840HS همراه با کارت گرافیک Nvidia RTX 4060 پشتیبانی می کند.

اما آیا سری LOQ ارزش پولی مشابهی با خط تولید لژیون دارد؟ یا در اینجا کاهش بودجه و مصالحه بسیار زیاد است؟ بیایید در بررسی عمیق Lenovo LOQ 15APH8 (AMD) دریابیم.

بررسی Lenovo LOQ 15APH8: مشخصات

قبل از شروع بررسی کامل، اجازه دهید لحظه ای نگاهی به مشخصات لپ تاپ گیمینگ Lenovo LOQ 15APH8 بیندازیم.

پردازنده AMD Ryzen 5 7640HS
AMD Ryzen 7 7840HS
نمایش دادن 15.6 اینچ FHD (1920 x 1080) IPS،
350 نیت، نرخ تازه سازی 144 هرتز، NTSC 45 درصد
رم تا 16 گیگابایت DDR5 5600 مگاهرتز
گرافیک انویدیا RTX 3050
Nvidia RTX 4050
Nvidia RTX 4060
ذخیره سازی حداکثر 1 ترابایت PCIe SSD Gen4
WLAN WiFi 6 802.11AX (2 x 2)
بلوتوث نسخه 5.1
وزن 5.29 پوند
ابعاد 14.16 x 10.43 x 0.87 اینچ

طرح

لپ‌تاپ Legion را در نظر بگیرید، اما تصور کنید که به جای یک لپ‌تاپ آلومینیومی از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده می‌کند. و در نهایت با Lenovo LOQ خواهید رسید. LOQ 15APH8 تقریباً شبیه تصویر آینه‌ای از لژیون 15 است که با طراحی حرفه‌ای مینیمالیستی کامل شده است. همچنین با لهجه های آبی مشخص در سراسر بدن همراه است.

طراحی 1 4

با این حال، چند تغییر در اینجا وجود دارد. اول از همه، با وزن 5.29 پوند، لپ تاپ نسبتا سنگین است، حتی برای یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه، با استانداردهای مدرن. ثانیاً، در اینجا میزان انعطاف پذیری مناسبی وجود دارد، به خصوص در اطراف و استراحتگاه کف دست. این یک معامله شکن یا چیز دیگری نیست، اما قطعا قابل توجه است.

چیزی که قابل توجه است لولای است که هنگام استفاده از لپ تاپ روی پای شما بسیار تکان می خورد. در حالی که از یک لپ تاپ گیمینگ مانند آن استفاده نخواهید کرد، این تجربه ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

طراحی 2 3

از نظر اتصال، این لپ تاپ دارای پورت USB-C 3.2 Gen 2 همراه با جک 3.5 میلی متری هدفون است. این پورت USB-C همچنین می تواند برای شارژ USB-PD تا 140 وات استفاده شود. علاوه بر این، از DisplayPort 1.4 نیز پشتیبانی می کند.

بررسی سمت چپ IO Lenovo LOQ 15APH8

در سمت راست، یک پورت USB-A 2.0 وجود دارد.

بررسی سمت راست IO Lenovo LOQ 15APH8

در نهایت، در قسمت پشتی، لپ تاپ دارای یک پورت ورودی DC، یک پورت اترنت RJ45، دو پورت USB-A 3.2 Gen 2 و یک پورت HDMI 2.1 با اندازه کامل است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه حل برتر هنگامی که لغزنده ولوم ویندوز 11 روی صفحه گیر کرده است
بررسی IO عقب Lenovo LOQ 15APH8

این جنبه دیگری است که در آن کاهش هزینه کاملاً مشهود است. برای یک لپ تاپ گیمینگ در سال 2023، داشتن یک پورت USB-C قطعاً مشکوک است. به آن اضافه کنید، عدم وجود USB-4 نیز کمی تعجب آور است.

علاوه بر این، این لپ‌تاپ تنها از Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند، بنابراین محافظت آینده این دستگاه را محدود می‌کند. با این حال، اینها عوامل بسیار جزئی هستند و ممکن است برای اکثر کاربران تفاوت زیادی ایجاد نکنند. به خصوص کسانی که در این بخش قیمتی خرید می کنند.

نمایش و صدا

در ادامه، این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD IPS با نرخ رفرش 144 هرتز است. در حالی که لپ‌تاپ‌هایی وجود دارند که 165 هرتز را در همان بخش قیمتی ارائه می‌کنند، تفاوت چندانی ندارد و من هر روز کیفیت را بیش از چند هرتز اضافی انتخاب می‌کنم. بخش خوب این است که Lenovo LOQ 15APH8 دارای پنل با کیفیت خوبی است.

نمایش 1 بررسی Lenovo LOQ 15APH8

حاشیه ها در اینجا چندان ضخیم نیستند و خود پنل دارای روکش مات است. با وجود 350 نیت حداکثر روشنایی، این امکان دید راحت‌تر در فضای باز را فراهم می‌کند. به آن اضافه کنید، پوشش NTSC 45 درصد به این معنی است که در حالی که پنل به شما در تولید محتوا کمک نمی کند، برای بازی بیش از اندازه کافی خواهد بود.

نمایش 2 بررسی Lenovo LOQ 15APH8

اگر صحبت از آن شد، پنل 144 هرتزی در بازی ها کاملاً روان و پاسخگو است. جدا از عناوین eSports، این لپ تاپ قدرت کافی برای اجرای عناوین بالای 100 فریم در ثانیه ندارد، بنابراین کاهش مقیاس به پنل 144 هرتزی از 165 هرتز هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.

نمایش 3 بررسی Lenovo LOQ 15APH8

برای نیازهای سرگرمی، پانل با بلندگوهای دوگانه 2W در پایین تکمیل می شود. آنها به اندازه کافی مناسب هستند و وضوح خوبی را حتی در ولوم بالا ارائه می دهند، اما آنقدر بلند نیستند.

صفحه کلید، تاچ پد و وب کم

یکی از موارد مورد علاقه من در مورد لپ تاپ Lenovo Legion همیشه صفحه کلید آن بوده است. در اصل، این صفحه کلید همان صفحه کلید ThinkPad با لهجه های بازی است. با Lenovo LOQ، آن‌ها لهجه‌های بازی را حذف کرده‌اند، بنابراین آن را با صفحه‌کلید ThinkPad یکسان کرده‌اند.

بررسی صفحه کلید 1 Lenovo LOQ 15APH8

این بدان معناست که شما یک صفحه کلید با اندازه کامل برای تایپ با کلیدهای بسیار راحت دریافت می کنید. حرکت کلید 1.5 میلی‌متری حس خوبی دارد، و بازخورد کمی بهار نیز وجود دارد. چیزی که از دست می دهید نورپردازی RGB است. در عوض، LOQ 15APH8 تنها نور پس‌زمینه سفید را با دو سطح روشنایی ارائه می‌کند.

صفحه کلید 2 1

زیر صفحه کلید صفحه نمایش مات قرار دارد. اندازه مناسبی دارد، و بسیار خوب کار می‌کند، بدون شکایت. بله، صدای کلیک کمی تند است، صادقانه بگویم، اما اصلاً مشکلی نیست، و من از بازخورد قوی‌تر خوشم آمده‌ام.

بررسی تاچ پد Lenovo LOQ 15APH8

لنوو همچنین یک وب‌کم 1080P را در بالا ارائه می‌کند. کیفیت چیزی برای افتخار نیست، اما باید برای تماس های اداری اولیه کافی باشد.

بررسی وب کم Lenovo LOQ 15APH8

و زمانی که از آن استفاده نمی کنید، یک شاتر الکترونیکی حریم خصوصی در سمت راست برای غیرفعال کردن وب کم وجود دارد.

کارایی

با حرکت به سمت عملکرد، واحد ما در اینجا به پردازنده AMD Ryzen 7 7840HS همراه با 16 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 5600 مگاهرتز مجهز شده است. یک 512 گیگابایت PCIe SSD روی برد و برای گرافیک نیز پردازنده گرافیکی لپ تاپ Nvidia RTX 4050 وجود دارد. یک بسته بسیار خوب برای یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه، حداقل روی کاغذ. بنابراین در دنیای واقعی چگونه عمل می کند؟

بررسی عملکرد Lenovo LOQ 15APH8

در بنچمارک های مصنوعی، LOQ 15APH8 اعداد مناسبی را ارائه می دهد. در بیشتر موارد، AMD Ryzen 7 7840HS کاملاً شبیه به پردازنده Intel i7-12700H عمل می کند. که برای برچسب قیمت بسیار خوب است، زیرا اکثر برندها فقط i5 را در این بخش ارائه می دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای یافتن صدای پرطرفدار در اینستاگرام در سال 2023
بنچمارک های بررسی 3DMark Lenovo LOQ 15APH8
معیارهای بررسی PCMark Lenovo LOQ 15APH8
بنچمارک های بررسی Superposition Lenovo LOQ 15APH8
بنچمارک های بررسی Cinebench R23 Lenovo LOQ 15APH8
معیارهای بررسی حافظه روشن Lenovo LOQ 15APH8

در مورد بازی، ما چند بازی را روی لپ تاپ اجرا کردیم، همه در تنظیمات Medium، و اعداد بسیار خوب بودند. شما به راحتی می توانید از عناوین AAA در این لپ تاپ با سرعت بیش از 60 فریم در ثانیه لذت ببرید، بدون اینکه تنظیمات را زیاد کاهش دهید. به این موارد اضافه کنید، با پشتیبانی از DLSS، عملکرد حتی بهتر است، به خصوص در هنگام بازی در 1080p.

معیارهای بازی معیارهای بررسی Lenovo LOQ 15APH8

شایان ذکر است که هنگام بنچمارک کردن، همه چیز روی حالت عملکرد تنظیم شده بود. اگر نمی‌خواهید تنظیمات متعددی را در برنامه Lenovo Vantage جستجو کنید، کافی است میانبر کلیدهای Fn+Q را فشار دهید تا نمایه‌ها را تغییر دهید، و شما آماده هستید.

حرارتی و قابلیت ارتقا

لنوو LOQ 15APH8 را به طراحی حرارتی پیشرفته خود مجهز کرده است. دارای ترکیبی از چهار لوله حرارتی همراه با دو فن پرسرعت 85 میلی‌متری 12 ولتی و دریچه‌های بزرگ ورودی و خروجی هوا است. در حالی که روی کاغذ خوب به نظر می رسد، خوشحالم که بگویم عملکرد در دنیای واقعی تفاوتی ندارد.

حرارتی

مطمئناً، لپ‌تاپ صدای بلندی دارد، اما هنوز هم بسیار ساکت‌تر از لپ‌تاپ‌های بازی ارزان‌قیمت است. به آن اضافه کنید، زمان‌ها همیشه کنترل می‌شدند و به شما این امکان را می‌دادند تا برای جلسات طولانی بدون هیچ مشکلی بازی کنید.

بررسی لوازم داخلی حرارتی و قابلیت ارتقاء Lenovo LOQ 15APH8

با حفاری داخل، می بینید که سیستم خنک کننده بیشتر فضا را اشغال می کند. در مورد قابلیت ارتقا، شیارهای دوگانه SODIMM در زیر محافظ آلومینیومی محافظت می شوند. می توانید رم را ارتقا دهید و همچنین SSD موجود را تعویض کنید. یا بهتر از آن، یک اسلات M.2 اضافی برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی بیشتر در صورت تمایل وجود دارد.

عمر باتری و شارژ

در نهایت، عمر باتری وجود دارد. به لطف باتری 60 وات ساعتی، این لپ تاپ در حالت استفاده معمولی می تواند تا 3 ساعت دوام بیاورد. اگرچه ممکن است این بهترین زمان پشتیبان گیری نباشد، چیزی که LOQ 15APH8 را بسیار خوب می کند زمان شارژ است.

بررسی عمر باتری و شارژ Lenovo LOQ 15APH8

این لپ‌تاپ با آداپتور برق 170 واتی می‌تواند تنها در 45 دقیقه از 0 به 100 درصد برسد. یا، می‌توانید با شارژ کردن آن با استفاده از یک آداپتور 140 واتی USB-C، راحتی را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که قابلیت شارژ سریع لنوو را از طریق نرم افزار Vantage فعال کنید.

بررسی Lenovo LOQ 15APH8: ارزشش را دارد؟

بنابراین، سوال بزرگ است. آیا لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15APH8 در بررسی ما به عنوان یک لپ‌تاپ بازی مقرون‌به‌صرفه ظاهر می‌شود؟ LOQ 15 با قیمت اولیه 689 دلار شروع به خرده فروشی می کند، در حالی که واحد بررسی ما با قیمت کمی کمتر از 999 دلار به فروش می رسد. با این قیمت، 15APH8 چیزهای زیادی برای خود دارد.

ارزش آن را دارد بررسی Lenovo LOQ 15APH8

تمرکز بر روی عملکرد بوده است و لپ‌تاپ در این زمینه ارائه می‌دهد. صفحه کلید و تاچ پد خوب هستند و نمایشگر نیز بسیار خوب کار می کند. مطمئناً، کیفیت ساخت می‌توانست بهتر باشد، اما بدتر از این نیست.

اگر ترجیح می دادید از آن برای دانشگاه یا محل کار خود در طول روز استفاده کنید، عمر باتری می توانست بهبود یابد، اما شارژ سریع آن را جبران می کند. در مجموع، Lenovo LOQ 15APH8 می‌تواند باکس‌های اصلی را بررسی کند و یک بسته کلی خوب را با مصالحه‌های مناسب ارائه می‌دهد.

مزایا

  • زبان طراحی لژیون مانند
  • پنل خوب و روان
  • تجربه تایپ عالی
  • تاچ پد به خوبی کار می کند
  • عملکرد عالی
  • حرارتی در حال بررسی است
  • پشتیبانی از شارژ سریع
  • ارزش پول

معایب

  • کیفیت ساخت متوسط
  • بدون نور RGB برای صفحه کلید
  • کیفیت وب کم پایین تر است
  • پشتیبان باتری می توانست بهتر باشد

امیدواریم از این مقاله بررسی لپ تاپ Lenovo LOQ 15APH8: لژیون باجت؟ مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qalRau
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *