بررسی Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 (2023): لپ تاپ Legion-dary

زمان مطالعه: 14 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بررسی Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 (2023): لپ تاپ Legion-dary با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

در دنیای لپ‌تاپ‌های گیمینگ، لپ‌تاپ Legion Lenovo به دلیل ارائه سخت‌افزار فوق‌العاده با قیمت رقابتی شناخته شده است. بخشی از خط تولید لنوو نیز سری اسلیم است. این لپ‌تاپ‌ها همان کارایی در سطح پرچم‌دار را ارائه می‌کنند و در عین حال مقداری ضخامت را کاهش می‌دهند تا قابل حمل باشند. و اکنون، لنوو Legion Slim 5i (Gen 8) را روانه بازار کرده است.

بررسی تصویر ویژه Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 2023

لنوو علاوه بر ارتقاء آخرین پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core همراه با پردازنده‌های گرافیکی سری 40 انویدیا، لپ‌تاپ‌های خود را به یک تراشه AI سفارشی Lenovo LA1 مجهز کرده است. این برند ادعا می کند که از تنظیم برای ارائه بهترین عملکرد با حداقل صدای فن برخوردار است. در واقع، باید آن را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازی RTX 4070 تبدیل کند.

اما آیا واقعا اینطور است؟ یا اینکه لنوو برای ارائه یک برچسب قیمت رقابتی دست به کار شده است؟ و اگر بله، آیا هنوز باید Slim 5i را تهیه کنید؟ بیایید در بررسی عمیق Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 به این موضوع بپردازیم.

مشخصات Lenovo Legion Slim 5i Gen 8

پردازنده تا نسل سیزدهم اینتل Core i7-13700H
رم حداکثر 32 گیگابایت DDR5-5200MHz
پردازنده گرافیکی تا GPU لپ تاپ NVIDIA GeForce RTX 4070
ذخیره سازی حداکثر 2 ترابایت SSD M.2 2280 PCIe Gen 4 NVMe
نمایش دادن حداکثر صفحه نمایش 16 اینچی WQXGA (2560 x 1600) 500 نیتی با فرکانس 240 هرتز IPS با Dolby Vision
سمعی 2 × 2 وات بلندگوی استریو با صدای Nahimic
وبکم وب کم تا FHD 1080p با شاتر الکترونیکی حریم خصوصی
بي سيم Wi-Fi 6E، 802.11ax 2×2 Wi-Fi + بلوتوث 5.1
باتری تا 80 وات ساعت
وزن شروع از 5.29 پوند (2.4 کیلوگرم)
ابعاد شروع از 14.16 در x 10.25 در x 0.86 اینچ

توجه : مشخصات دستگاه ممکن است بسته به منطقه متفاوت باشد. نسخه Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 (16IRH8) توسط Lenovo India برای ما ارسال شد.

طرح

با شروع طراحی، Slim 5i زبان طراحی امضای Legion را ارائه می‌کند که ظاهراً ظاهری حرفه‌ای با کمی لهجه‌های بازی به آن است. با بسته بودن لپ‌تاپ، یک علامت تجاری ساده Lenovo در یک طرف و یک لوگوی برجسته Legion در گوشه دیگر دریافت می‌کنید.

طراحی 1

ما نوع رنگ خاکستری طوفانی را با خود داریم، اگرچه لنوو گزینه خاکستری مه آلود را نیز در مناطق خاصی ارائه می دهد. اگر به طور دقیق در مورد نوع ما صحبت کنیم، درب آلومینیومی همراه با روکش خاکستری مات در بالا کاملاً عالی به نظر می رسد.

طراحی 2

هنگامی که درب را باز می کنید، با صفحه نمایش 16 اینچی IPS با حاشیه های باریک روبرو می شوید. مارک Legion روی چانه نیز وجود دارد که باز هم کاملاً مینیمالیستی است. در حالی که من فقط کمی در مورد صفحه نمایش صحبت خواهم کرد، طراحی لپ تاپ قطعا تجربه ای همهجانبه را تضمین می کند.

در زیر صفحه‌نمایش صفحه‌کلید با نورپردازی RGB قرار دارد. این ویژگی بسیار مورد نیاز را به لپ تاپ بازی به سبک ThinkPad اضافه می کند.

طراحی 3

با وجود نامگذاری Slim، 5i وزن کمی دارد. با این وجود، حمل و نقل آن آسان است و بسیار قابل حمل تر از لپ تاپ های معمولی بازی در بازار است.

طراحی 4

در مجموع، تا جایی که به طراحی مربوط می شود، Legion Slim 5i لپ تاپی است که می توانید بدون جلب توجه ناخواسته، آن را به محل کار ببرید. و سپس به خانه برگردید و از نورپردازی RGB نیز لذت ببرید.

قابلیت اتصال

Legion Slim 5i همچنین دارای دریچه هایی در دو طرف و همچنین عقب است. در کنار آنها، انتخاب سخاوتمندانه پورت های ارائه شده است. در سمت چپ، دو پورت USB-C 3.2 Gen 2 به همراه جک 3.5 میلی متری /میکروفون ترکیبی دارید.

IO سمت چپ

با حرکت به سمت راست، لپ‌تاپ دارای یک کارت‌خوان SD با اندازه کامل، در کنار شاتر الکترونیکی برای وب‌کم است.

IO سمت راست

در نهایت، در قسمت عقب، Legion Slim 5i دارای دو درگاه USB-A 3.2 Gen 2، یک درگاه اترنت RJ45، یک پورت HDMI با اندازه کامل و درگاه شارژ است.

IO سمت عقب

صادقانه بگویم، این لپ تاپ تقریباً به هر پورتی که تصور می کنید مجهز شده است. با این حال، یکی از مواردی که کمی ناامیدکننده است، حذف پورت Thunderbolt 4 است. این چیزی است که در سیستم های مجهز به رایزن انتظار دارید، اما با این قیمت، لنوو واقعاً باید یک پورت TB4 را در اینجا قرار می داد.

نمایش دادن

با حرکت به سمت صفحه نمایش، دستگاه ما با یک صفحه نمایش 16 اینچی WQXGA IPS با رزولوشن 2560 در 1600 ارائه شد. نسبت تصویر 16:10 در اعطای فضای عمودی اضافی به مصرف کنندگان بسیار خوب عمل می کند. بهبود بهره وری

نمایشگر 1

حداکثر روشنایی این پنل تا 500 نیت است. به این ترتیب، می توانید لپ تاپ را در فضای باز ببرید و زیر نور مستقیم خورشید از آن استفاده کنید. علاوه بر این، پانل اینجا دارای گواهی VESA DisplayHDR 4000 است.

نمایشگر 2

به این موارد، پشتیبانی از Dolby Vision نیز وجود دارد که این پنل را به یک پنل فوق العاده برای تماشای محتوای پشتیبانی شده تبدیل می کند. بنابراین چه در حال تماشای یک فیلم باشید یا فقط یک بازی با محیطی غنی انجام دهید، نمایشگر Legion Slim 5i ناامید کننده نخواهد بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع عدم کارکرد جستجوی Spotify در اندروید و آیفون
نمایش 3

وقتی صحبت از بازی شد، صفحه نمایش در اینجا دارای نرخ تازه سازی فوق العاده 240 هرتز است. اگر از طرفداران بازی های رقابتی مانند Valorant یا Overwatch هستید، نرخ تازه سازی بالاتر را دوست دارید. و با زمان پاسخگویی 3 میلی‌ثانیه، هیچ مشکل تاخیری را نیز تجربه نکردم.

نمایشگر 4

همانطور که به نظر می رسد، شایان ذکر است که در مناطق خاصی، لنوو تنها یک پنل 165 هرتزی با حداکثر روشنایی 350 نیت ارائه می دهد. بنابراین قبل از خرید نهایی، حتما مشخصات دستگاه را بررسی کنید.

سمعی

بلندگوهای دوگانه 2 واتی در دو طرف به بخش نمایشگر کمک می کنند. بلندگوها از پایین شلیک می کنند و متأسفانه کاملاً ضعیف هستند. شما واقعاً باید نزدیک لپ تاپ بمانید تا بتوانید صدای خروجی را به درستی بشنوید، حتی در حداکثر صدا.

بلندگوها

Lenovo برنامه Nahimic Audio را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تجربه صوتی را شخصی سازی کنید. می توانید نوع محتوایی را که در حال پخش است انتخاب کنید یا از یک اکولایزر سفارشی استفاده کنید. یا، می‌توانید کار سخت را فراموش کنید و از حالت هوشمند استفاده کنید تا به برنامه اجازه دهید بلندگوها را بر اساس محتوای پخش شده بهینه کند.

اسکرین شات ناهیمیک

صرف نظر از این، اسپیکرها هنوز ضعیف هستند و برنامه فقط می تواند کارهای زیادی انجام دهد. در پایان روز، برای هر نوع مصرف رسانه ای باید یک جفت هدفون با این لپ تاپ همراه کنید. خوشبختانه، برنامه Nahimic تعداد زیادی کنترل را برای هدفون ارائه می دهد تا تجربه صوتی شما را به سطح بالاتری برساند.

صفحه کلید

در ادامه، اجازه دهید در مورد صفحه کلید صحبت کنیم. یکی از چیزهایی که من شخصاً همیشه در مورد سری Legion لنوو دوست داشتم این است که صفحه کلیدهای آنها اساساً از سری ThinkPad به عاریت گرفته شده است.

این یک چیز خوب است، با توجه به اینکه ThinkPads بدون شک بهترین صفحه کلید را در لپ تاپ دارد. این بار، در حالی که Slim 5i به طور کلی صفحه کلید بسیار خوبی دارد، قطعاً جایی برای بهبود وجود دارد.

عکس با طرح کامل صفحه کلید

با شروع با نکات مثبت، یک طرح بندی صفحه کلید کامل در اینجا به همراه یک numpad کامل می شود. همه کلیدها از جمله کلیدهای جهت دار و انگشتان شما به طور طبیعی روی آنها تنظیم می شوند. در واقع، من توانستم در اولین تلاشم با این لپ تاپ، نمره خوب 69 wpm را در تست تایپ کسب کنم.

کلیدهای جهت دار صفحه کلید و عدد پد

لنوو آن را صفحه کلید بازی TrueStrike خود می نامد و حرکت کلید 1.5 میلی متری قطعا حس خوبی دارد. با این گفته، من احساس می کنم که بازخورد می تواند کمی بهتر باشد. فقط برای ذائقه من خیلی بیشتر احساس می شود. از طرف دیگر، این بدان معناست که صفحه کلید کاملا بی صدا است، که در ThinkPads صدق نمی کند.

عکس نزدیک سوئیچ صفحه کلید

یکی دیگر از مواردی که در کیبوردهای ThinkPad وجود ندارد، نورپردازی RGB است. Legion Slim 5i دارای نورپردازی RGB 4 منطقه ای است که در بهترین حالت کاربردی است. روشن می شود و شما افکت هایی برای بازی دارید. اما فقط در حالت Static Mode بهترین عملکرد را دارد. همه انیمیشن‌های اینجا تنبل هستند، تا جایی که در نهایت تجربه را کمی خراب می‌کنند.

نورپردازی RGB صفحه کلید با 4 منطقه

سپس دوباره، به هیچ وجه یک معامله شکن نیست. در واقع، در مجموع، من هنوز هم استدلال می‌کنم که Legion Slim 5i یکی از بهترین صفحه‌کلیدهای لپ‌تاپ‌های بازی را دارد. اما باز هم همانطور که گفتم، جای قطعی برای پیشرفت وجود دارد.

پد لمسی

خوشبختانه، یکی از قسمت هایی که نیازی به بهبود ندارد، پد لمسی است. تاچ پد Slim 5i پهن است و سطح صافی دارد. حتی انگشتان بزرگ من برای انجام تمام حرکات کاملاً مناسب هستند. و به اعتبار Lenovo، رد کف دست بسیار خوب عمل می کند.

شات پد لمسی

ما اغلب OEM های ارزان قیمت را بر روی تاچ پد در لپ تاپ های بازی خود می بینیم، زیرا آنها می دانند که مصرف کننده قطعاً روی یک ماوس بازی خوب سرمایه گذاری خواهد کرد. با وجود این، دیدن این که لنوو تضمین کرده است که یک تاچ پد بسیار خوب را دریافت کنید، بسیار خوب است که می توانید بدون هیچ شکایتی از آن استفاده کنید.

وبکم

Legion Slim 5i همچنین دارای یک وب کم 1080p ارتقا یافته است که نتایج مناسبی را به همراه دارد. تصویر نهایی قطعاً با دانه‌ها مواجه می‌شود، اما دوربین موفق به دریافت رنگ‌ها می‌شود.

نمونه دوربین وب کم Lenovo legion 5i Slim

عملکرد HDR در اینجا قابل قبول است. مطمئناً از این وب کم برای پخش جریانی استفاده نخواهید کرد، اما قطعاً برای تماس های ویدیویی کافی است.

وبکم

همچنین یک نشانگر LED سفید در بالا وجود دارد تا زمانی که دوربین در حال استفاده است مشخص شود. و در صورتی که نگران حریم خصوصی خود هستید، یک کلید دستی در سمت راست لپ تاپ برای غیرفعال کردن سریع وب کم وجود دارد. به اندازه داشتن یک پوشش فیزیکی در بالای لنز دوربین ایمن نیست. اما هی، حداقل چیزی است.

نرم افزار

قبل از اینکه به بخش عملکرد بپردازیم، یک کلمه کوتاه در مورد نرم افزار. این لپ‌تاپ با Windows 11 Home عرضه می‌شود و شما 3 ماه Xbox Game Pass Ultimate همراه با لپ‌تاپ دریافت می‌کنید.

Lenovo Vantage

از نظر برنامه های از پیش نصب شده، برنامه Lenovo Vantage وجود دارد که راه حل یک مرحله ای شما برای شخصی سازی لپ تاپ است. از تغییر چراغ های RGB گرفته تا تنظیم پروفایل های فن و حتی اورکلاک کردن پردازنده گرافیکی، همه چیز را می توان از داخل این برنامه انجام داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین محافظ لنز دوربین برای Samsung Galaxy S23 Ultra
لژیون آرنا

علاوه بر این، برنامه Legion Arena نیز وجود دارد. این برنامه به عنوان یک مرکز بازی عمل می کند تا همه بازی های نصب شده شما را در یک مکان، صرف نظر از هر بازاری که نصب شده اند، به شما نشان دهد. این یک راه سریع برای راه اندازی بازی مورد نظر شما است. همانطور که گفته شد، اگر شما آن را دوست ندارید، می توانید به راحتی نرم افزار را بدون هیچ مشکلی حذف نصب کنید.

عملکرد و معیارها

خیلی خب، حالا در مورد عملکرد صحبت کنیم.

واحد ما از Legion Slim 5i مجهز به Intel Core i7-13700H به همراه 32 گیگابایت رم دو کاناله DDR5-5200MHz است. GPU لپ تاپ NVIDIA GeForce RTX 4070 برای مهارت گرافیکی و یک ترابایت NVMe PCIe Gen4 SSD از وجود دارد.

روی کاغذ، این باید سخت افزاری عالی برای جفت شدن با یک پنل QHD با نرخ تازه سازی بالا باشد. خوشبختانه، لپ تاپ این انتظار را برآورده می کند.

مشخصات فنی

من یک سری بنچمارک مصنوعی را روی لپ‌تاپ اجرا کردم و عملکرد آن در مقایسه با لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مشابه، اگر نگوییم بهتر است. این لپ تاپ توانسته در Cinebench و همچنین 3DMark و PCMark امتیاز بسیار خوبی کسب کند.

نکته برجسته اصلی پردازنده i7-13700H است که برخلاف i7-13620H که در لپ تاپ های ارزان تر یافت می شود، GPU RTX 4070 را گلوگاه نمی کند.

withborder_3DMark Lenovo Legion Slim 5i Benchmarks
withborder_PCMark بنچمارک Lenovo Legion Slim 5i
بنچمارک های Cinebench R20 Lenovo Legion Slim 5i
بنچمارک های Cinebench R23 Lenovo Legion Slim 5i
Unigine Benchmark Benchmarks Lenovo Legion Slim 5i
معیارهای Bright Memory RTX Lenovo Legion Slim 5i

مهم است که برای بهترین نتیجه، حالت dGPU Only Mode را در نرم افزار Lenovo Vantage فعال کنید. از نظر عملکرد بازی، می توانید به راحتی در عناوین AAA با رزولوشن 1440p 60 فریم در ثانیه انتظار داشته باشید. به لطف DLSS، اعداد را می توان کمی بالاتر برد، به خصوص در عناوینی مانند Hogwarts Legacy و Cyberpunk 2077.

withborder_Gaming Benchmarks

لنوو همچنین تراشه هوش مصنوعی LA1 را در داخل لپ تاپ تعبیه کرده است. این، در شناخت سخت افزار، همان چیزی است که شرکت از آن به عنوان فناوری AI Engine + خود یاد می کند. جدای از نامگذاری، تقریباً همان فناوری Dynamic Boost است که در سایر OEM ها نیز دیده ایم.

اساساً، استفاده از یادگیری ماشینی برای نظارت بر نرخ فریم در بازی شما و بر این اساس تنظیم سرعت فن و TDP برای GPU وجود دارد.

AI Toggle Inside Lenovo Vantage

در صورت تمایل می توانید این ویژگی را از برنامه Lenovo Vantage غیرفعال کنید، اما روشن نگه داشتن آن هیچ ضرری ندارد. در مورد دستاوردهای عملکرد، در آزمایش من، همانطور که ادعا شد کار کرد. اما افزایش عملکرد بسیار ناچیز است و چیزی برای افتخار نیست.

حرارتی و قابلیت ارتقا

اجرای FurMark بر روی لپ‌تاپ برای یک آزمایش 30 دقیقه‌ای، راه خوبی برای مشاهده میزان افزایش دما بود. جالب اینجاست که این لپ‌تاپ می‌توانست دمای خود را زیر 85 درجه سانتیگراد حفظ کند و دستگاه حتی یک بار هم گاز نگرفت.

طراحی خنک کننده حرارتی از Lenovo
منبع: لنوو

لنوو از سیستم خنک‌کننده کاملاً جدید ColdFront 5.0 خود استفاده می‌کند که شامل یک سیستم دو فن بهبودیافته با لوله‌های حرارتی بزرگ‌تر است. لپ تاپ هوای خنک تری را از زیر می مکد و سپس هوای گرم را از کناره ها و پشت سیستم خارج می کند. متأسفانه، این نیز باعث می شود که طرفداران با صدای بلند اجرا شوند. با توجه به اینکه اسپیکرها به هر حال ضعیف هستند، این دلیل دیگری برای سرمایه گذاری روی یک جفت هدفون گیمینگ خوب است.

داخلی

جدای از سیستم مدیریت حرارتی، با حفاری در داخل می توانید متوجه شوید که لپ تاپ فضایی برای ارتقا دارد. هر دو SSD و RAM قابل ارتقا توسط کاربر هستند. در مورد کارت وای فای نیز همینطور است، بنابراین این موضوع وجود دارد.

عمر باتری و شارژ

در زیر سخت افزار اصلی، باتری بزرگ 80 وات ساعت قرار دارد. در آزمایش خود، توانستم حدود 4 ساعت از باتری پشتیبان این دستگاه را در حین پخش مداوم یوتیوب فشرده کنم، که به اندازه کافی مناسب است. با این وجود من از یک لپ تاپ گیمینگ انتظار بیشتری ندارم.

شارژ کردن

نکته خوب این است که این لپ تاپ از فناوری Rapid Charge Pro پشتیبانی می کند. در اصل، شما می توانید این دستگاه را از 0 تا 50 درصد در کمتر از 30 دقیقه شارژ کنید. از طرف دیگر، اگر در حال حرکت هستید و شارژر آجری 230 واتی را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را با یک شارژر USB-PD نیز پر کنید.

Lenovo Legion Slim 5i Gen 8: ارزشش را دارد؟

بنابراین، سوال بزرگ این است که آیا Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 ارزش آن را دارد؟ قیمت این لپ‌تاپ برای مدل پایه از 1079 دلار شروع می‌شود و برای نسخه برتر تا 1899 دلار می‌رسد.

با توجه به ارزشی که دارد، این یک لپ‌تاپ گیمینگ قابل حمل است که عملکرد عالی و صفحه‌نمایش فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. این یک انتخاب عالی برای گیمرهایی است که یک ماشین قابل حمل می خواهند که بتواند کارهای خلاقانه را نیز انجام دهد.

بررسی Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 ارزشش را دارد

برای مقایسه، نزدیک‌ترین جایگزین برای این، Gigabyte Aorus 17 است که تقریباً از سخت‌افزار مشابهی برخوردار است. با این حال، اگر صادق باشیم، دستیابی به لپ تاپ بسیار سختی است.

سپس ASUS ROG Strix G16 وجود دارد که به پردازنده i9-13980HX ارتقا یافته اما پنل را به صفحه نمایش 165 هرتزی FullHD کاهش می دهد. در نهایت، MSI Katana 15 وجود دارد. این مدل Legion Slim 5i را با اختلاف قابل توجهی کاهش می دهد، اما از پردازنده کم قدرت i7-13620H قدرت می گیرد.

تنها جایگزین واقعی در حال حاضر Acer Predator Helios 16 است که به نظر می رسد گزینه خوبی باشد. این صفحه کلید نورپردازی RGB برای هر کلید و پردازنده قدرتمند i7-13700HX را ارائه می دهد. همانطور که گفته شد، خدمات مشتریان ایسر به خوبی لنوو نیست. بنابراین اگر می‌خواهید تجربه‌ای آرام برای مصرف‌کننده نهایی داشته باشید، Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 توصیه‌ای شایسته است.

مزایا

  • طراحی مینیمالیستی
  • نمایشگر زرق و برق دار
  • صفحه کلید راحت
  • حداقل ظروف بادکنکی
  • اجرای فوق العاده
  • حرارتی خوب

معایب

  • بدون نور RGB برای هر کلید
  • بلندگوهای ضعیف
  • بدون پورت Thunderbolt 4
  • طرفداران خیلی بلند می شوند

امیدواریم از این مقاله بررسی Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 (2023): لپ تاپ Legion-dary مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ccPlbZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *