بسیاری از شرکت‌های مخابراتی هنوز با هوش مصنوعی همکاری نکرده‌اند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگرچه بسیاری از اپراتورهای مخابراتی فکر می‌کنند که با استفاده از مولد بیشتر از چیزی که ممکن است از دست بدهند به دست می‌آورند، اما هنوز همه با استفاده از فناوری نوپا موافق نیستند.

این بر اساس گزارش جدیدی از شرکت خدمات IT و خدمات مشاوره Capgemini است که به دنبال سنجش نظر شرکت‌های مخابراتی و سایر شرکت‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد بود و دریافت که 69 درصد مزایای آن را بیشتر از خطرات می‌دانند.

در حالی که این رقم تا حدودی کمتر از میانگین کل نظرسنجی – 74٪ – است، اما همچنان نشان می دهد که نظر کلی اکثریت مثبت است.

بهبود خدمات به مشتریان

شرکت‌های با فناوری پیشرفته بیشترین علاقه‌مندی به هوش مصنوعی مولد را دارند، که در این میان 84 درصد فکر می‌کنند ارزش ریسک کردن را دارد. Telecoms.com در گزارش خود یادآور می شود که این نباید تعجب آور باشد، زیرا این شرکت ها در وهله اول در لبه توسعه هوش مصنوعی هستند.

کپجمینی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های مخابراتی ممکن است از هوش مصنوعی مولد برای چه استفاده کنند، دریافت که اکثر پاسخ‌دهندگان (۸۳ درصد) معتقدند که از آن در اتوماسیون خدمات مشتری و بهبود مدیریت دانش استفاده می‌شود. سه چهارم (75 درصد) هوش مصنوعی مولد را در طراحی، جمع‌آوری و خلاصه کردن داده‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که 78 درصد هوش مصنوعی را بهبود طراحی محصول می‌دانند. هفت نفر از هر ده نفر (71%) انتظار دارند تجربه مشتری آنها تعاملی تر و جذاب تر شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آخرین دسته YC مطمئناً موارد زیادی بود "شاید هوش مصنوعی بتواند این کار را انجام دهد؟"

از سوی دیگر، خطرات آن چیزی نیست که ممکن است تصور شود. معمولاً هوش مصنوعی مولد با از دست دادن شغل و نابودی نهایی کل نژاد بشر مرتبط است. با این حال، خطرات ملموس تر شامل انتشار اطلاعات نادرست، تقویت تعصب، و همچنین ردپای کربن بیشتر برای شرکت هایی است که از آن استفاده می کنند.

برای به حداقل رساندن تأثیر منفی هوش مصنوعی مولد، فرانک گریوری، مدیر ارشد پورتفولیو و عضو هیئت مدیره گروه در Capgemini می‌گوید کسب‌وکارها رویکردی انسان محور به این فناوری را اتخاذ می‌کنند. او در پایان گفت: «از آنجایی که کسب‌وکارها به سفرهای هوش مصنوعی مولد خود سرعت می‌بخشند، باید اجرای پایدار آن را در سراسر سازمان در اولویت قرار دهند.

از طریق: Telecoms.com

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ejnDnL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *