تعداد کمی از آمریکایی ها فکر می کنند که اولویت اصلی ناسا باید فرستادن انسان به ماه یا مریخ باشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تعداد کمی از آمریکایی ها فکر می کنند که اولویت اصلی ناسا باید فرستادن انسان به ماه یا مریخ باشد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

بر اساس داده‌های نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، اکثر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که این امر “ضروری” است که ایالات متحده به عنوان رهبر جهانی در فضا باقی بماند، اما بازارهای خصوصی به تنهایی پیشرفت کافی را تضمین نمی‌کنند.

پیو از بیش از 10000 بزرگسال آمریکایی درباره نگرش آنها نسبت به فضای تجاری، ناسا، مسابقه جهانی فضایی و چشم انداز فضا در 50 سال آینده پرسید. این نظرسنجی در زمان دگرگونی بزرگ در صنعت فضایی انجام می‌شود: پرتاب موشک در حال حاضر امری عادی است، گردشگری فضایی روی پاهای خود قرار گرفته است، و برنامه آرتمیس ناسا به سمت ماموریت دوم خود پیش می‌رود.

شایان ذکر است، تعداد کمی از آمریکایی ها (فقط 12٪) گفتند که فرستادن فضانوردان به ماه یا مریخ باید جزو اولویت های اصلی ناسا باشد. در عوض، 60 درصد گفتند که یکی از اولویت‌های اصلی باید رصد سیارک‌ها باشد و از هر ده نفر پنج نفر گفتند که ناسا باید بر نظارت بر آب و هوای زمین تمرکز کند. این در تضاد شدید با نحوه تصمیم کنگره برای تخصیص بودجه آژانس فضایی برای سال مالی آینده است، در حالی که قانونگذاران در واقع به دنبال افزایش میزان بودجه در نظر گرفته شده برای Artemis و برنامه های مرتبط هستند، در حالی که ماموریت های علمی را در بلوک قطع می کنند.

اکثر آمریکایی ها – 65٪ – معتقدند که ناسا باید نقشی کلیدی در اکتشافات فضایی ایفا کند، حتی اگر شرکت های خصوصی نقش بزرگ تری در اکوسیستم فضایی کلی ایفا کنند. این دیدگاه تقریباً از آخرین باری که پیو این سؤال را در سال 2018 مطرح کرد، تغییر نکرده است.

اعتبار تصویر: مرکز تحقیقات پیو (در یک پنجره جدید باز می شود)

حتی هنوز هم، دیدگاه آمریکایی ها در مورد شرکت های فضایی خصوصی به طور کلی مثبت است، اگرچه بسیاری از پاسخ دهندگان با آنها ناآشنا بودند. به عنوان مثال، در چهار منطقه ای که پیو در مورد آنها پرسید – ساخت موشک و فضاپیما. کمک های مهمی به اکتشافات فضایی؛ باز کردن سفرهای فضایی برای افراد بیشتر؛ و محدود کردن زباله های فضایی – 40-50 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مطمئن نیستند.

از میان آنهایی که گفتند بسیار آشنا هستند – از هر ده پاسخ دهنده دو نفر گفتند که چیزهای زیادی در مورد شرکت های فضایی خصوصی شنیده اند – آنها گزارش دادند که به ویژه در ارزیابی خود از شرکت ها مثبت بوده اند.

در حوزه‌های دیگر، به‌ویژه آن‌هایی که مربوط به شکل صنعت فضایی پنجاه سال پیش است، آمریکایی‌ها عمدتاً از هم جدا می‌شوند. برای مثال، در حالی که 55 درصد از آمریکایی‌ها پیش‌بینی می‌کنند گردشگری فضایی تا سال 2073 عادی خواهد شد، 44 درصد مخالف هستند. به طور مشابه، 26 درصد از پاسخ‌دهندگان به شرکت‌های فضایی خصوصی کمک می‌کنند که در محدود کردن زباله‌های مداری عمدتاً کار بدی انجام می‌دهند، در حالی که تقریباً همان مقدار، 21 درصد، می‌گویند که عمدتاً کارشان را خوب انجام می‌دهند. (53٪ پاسخ دادند که مطمئن نیستند.)

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WkRqZq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *