مک بوک بعدی شما به دلیل کمبود مهارت در ایالات متحده ممکن است کمبود داشته باشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تراشه M3 ممکن است با تاخیر مواجه شود، زیرا شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) این هفته اعلام کرد که افتتاح کارخانه ساخت تراشه آریزونا خود را تا سال 2025 به تعویق می اندازد.

TSMC با استناد به کمبود کارگران ماهر مورد نیاز برای نصب تجهیزات بسیار فنی مورد استفاده در تولید ویفرهای تراشه، افتتاح برنامه ریزی شده اولین کارخانه تولید تراشه خود در ایالات متحده را از سال 2024 تا 2025 به عقب می اندازد. ساخت این کارخانه در سال 2021 آغاز شد.

مارک لیو، رئیس TSMC در Nikkei آسیا گفت: «ما با چالش‌های خاصی مواجه هستیم، زیرا تعداد کافی کارگران ماهر با تخصص تخصصی مورد نیاز برای نصب تجهیزات در تأسیسات نیمه‌رسانا وجود ندارد. ما انتظار داریم برنامه تولید فناوری فرآیند N4 تا سال 2025 به عقب کشیده شود.

N4 گره فرآیند 4 نانومتری TSMC است، اما Nikkei Asia سال گذشته گزارش داد که TSMC همچنین امیدوار است بخشی از تولید 3 نانومتری خود را به کارخانه آریزونا منتقل کند. طبق گزارش‌ها، اپل از خط فرآیند N3 (3 نانومتری) موجود در تایوان برای تراشه‌های سری M3 و همچنین تراشه A17 Bionic خود استفاده می‌کند. طبق گزارش‌ها، اینها با تاخیر مواجه شده‌اند، زیرا TSMC با برخی از ویفرها از خط N3 مشکلاتی داشته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه توقف یا خاموش کردن اعلان‌ها برای موضوعات

برای کمک به آنلاین کردن کارخانه جدید آریزونا، TSMC کارکنان فنی و مهندسین آموزش دیده را از کارخانه‌های تایوانی خود بیرون می‌فرستد تا کمبود پرسنل آموزش دیده و واجد شرایط را در ایالات متحده جبران کند.

TSMC هنوز یک خط فرآیند عملیاتی N3 در تایوان دارد، بنابراین اپل بدون آن نخواهد بود هر گره فرآیند پیشرفته برای ساخت تراشه های خود، اما این بدان معناست که تا زمانی که کارخانه آریزونا باز شود، همه آنها باید به هر ظرفیت موجود در کارخانه های تایوانی تکیه کنند.

اپل M3 تا سال 2024 به تعویق نخواهد افتاد، اما ها ممکن است در سال 2024 سخت تر باشد.

با توجه به اینکه اپل یکی از بزرگترین مشتریان TSMC است، بعید است که تاخیر کارخانه آریزونا کل عرضه تراشه M3 را متوقف کند، که بسیاری انتظار دارند اواخر امسال با اپل iMac جدید عرضه شود. با این حال، به گفته دوستان ما در PC Gamer، انویدیا برای پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 5000 TSMC نیز تقاضاهایی برای پردازش 3 نانومتری TSMC دارد، بنابراین مشخص نیست که اپل چقدر می‌تواند سفارشات خود را برای سال 2024 افزایش دهد.

کلید دیگر، به‌روزرسانی دستگاه‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو اپل خواهد بود، اولی از تراشه Apple M3 استفاده می‌کند در حالی که دومی از ترکیبی از M3، M3 Pro و M3 Max بسته به اندازه لپ‌تاپ استفاده می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 راه برای رفع فریز شدن ویدیوها در استوری ها و پست های اینستاگرام

با توجه به این به‌روزرسانی‌ها احتمالاً در سال 2024 و اوایل سال 2025، داشتن کارخانه دیگری در ایالات متحده که تراشه‌های 3 نانومتری تولید می‌کند قطعا به در دسترس بودن این محصولات در زمان عرضه کمک می‌کند، چیزی که اپل در سال‌های گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، زمانی که مشتریان مجبور بودند هفته‌ها منتظر تحویل مک‌بوک پرو یا مک‌بوک ایر باشند که قبلاً سفارش داده بودند.

با توجه به اینکه کارخانه آریزونا در ابتدا قرار بود تولید N4 را در اواخر سال 2024 آغاز کند، با تولید N3 در مقطعی پس از آن، این گره های اضافی ممکن است به سرعت بخشیدن به زمان تحویل کمک کنند. امیدواریم که چشم انداز اولین کارخانه TSMC در ایالات متحده در بیش از 20 سال در ماه های آینده بهبود یابد، اما در حال حاضر خوب به نظر نمی رسد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HSBNbR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *