جعلی Amazon Prime Day، DHL، USPS، CVS، و Louis Vuitton – برترین کلاهبرداری های هفته

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما در این هفته کلاهبرداری های زیادی پیدا کردیم که در آن کلاهبرداران جعل هویت مارک های معروف، از جمله Amazon Prime Day، DHL، USPS، CVS، و Louis Vuitton هستند. آیا می توانستید همه این کلاهبرداری ها را تشخیص دهید؟

کلاهبرداری های فیشینگ

کلاهبرداران با جعل هویت برندهای قابل اعتماد و به بهانه های مختلف، دوست دارند که گسترش پیدا کنند فیشینگپیوندها از طریق پیام متنی یا ی که منجر به سایت‌های فیشینگ می‌شود که برای سرقت اطلاعات شناسایی شخصی شما (PII) طراحی شده‌اند: جزئیات ورود به سیستم بانک، آدرس ایمیل، شماره تامین اجتماعی، شماره کارت اعتباری و موارد دیگر. با PII شما، کلاهبرداران می توانند جرایم دیگری مانند سرقت هویت را مرتکب شوند!

معمولاً، سایت های فیشینگ به عنوان مبدل می شوندصفحات لاگین جعلی، جایی که کلاهبرداران می توانند اعتبار ورود به سیستم و سایر داده ها را ضبط کنند. در موارد دیگر، کلاهبرداران شما را به فرم‌های جعلی نظرسنجی آنلاین می‌برند، با همان هدف که شما را فریب دهند.

متن تبلیغاتی جعلی Amazon Prime Day

Amazon Prime Day در 11 تا 12 ژوئیه امسال در راه است و کلاهبرداران آماده هستند تا با یکسری پیام‌های متنی جعلی و همچنین سایر مطالب جعلی شما را فریب دهند. این هفته، کلاهبردارانی را دیدیم که کمپین‌های جعلی Amazon Prime Day را از طریق پیام‌های متنی تبلیغ می‌کنند:

  • بسته های Prime می تواند منتظر کسانی باشد که ثبت نام می کنند. می خواهید یکی را امتحان کنید؟ (SNT – STOP را برای لغو ارسال پیامک کنید)

این پیوند به یک فرم آنلاین منتهی می شود که محصولات رایگان را برای شما تضمین می کند:

کلاهبرداری پیام کوتاه آمازون پرایم روز

اگر با وب سایت ادامه دهید و اطلاعات شخصی خود را ارسال کنید، کلاهبرداران می توانند همه آن را ضبط کرده و از آن برای ارتکاب جرم استفاده کنند. مراقب باش!

متون هرزنامه و کلاهبرداری را به صورت رایگان مسدود کنید

برای یک راه آسان برای جلوگیری از کلیک کردن بر روی پیوندهای مخرب در پیام های متنی، باید Trend Micro Check را بررسی کنید – برنامه تلفن همراه 100٪ رایگان ما که مانع از ورود پیام های کلاهبرداری و هرزنامه به صندوق ورودی شما می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه وارد کردن ایمیل های یاهو به جیمیل

نه تنها می تواند متون ناخواسته را مسدود کند، بلکه Trend Micro Check همچنین می تواند شما را از پیوندهای مخرب در همه برنامه های پیام رسانی (، تلگرام، Tinder و غیره) در امان نگه دارد و هنگام مرور وب از شما در برابر سایت های خطرناک محافظت کند. همین امروز به صورت رایگان دانلود کنید (برای اندروید و iOS موجود است).

Trend Micro Check_Mobile App_Spam Filtering and Scam Detection

علاوه بر سایت‌های خرید، یکی از رایج‌ترین تاکتیک‌هایی که کلاهبرداران استفاده می‌کنند، ظاهر شدن به عنوان شرکت‌های تحویل و ارسال اعلان‌های بسته جعلی است. در زیر چند نمونه آورده شده است.

اعلان های متنی جعلی DHL

DHL یکی از جعل هویت ترین شرکت های تحویل در تلاش های فیشینگ است و ما قبلاً بارها در مورد آن گزارش داده ایم. کلاهبرداران به دروغ ادعا می کنند که باید برای یک سفارش پول پرداخت کنید، به شما دستور می دهند روی پیوند مخرب پیوست شده کلیک کنید:

  • سفارش شما مستقیماً پس از تکمیل پرداخت 1.99 یورو در دست شما خواهد بود

پیوند شما را به یک صفحه جعلی DHL می‌برد که از شما می‌خواهد اعتبار کارت اعتباری را برای «پرداخت» هزینه تحویل ارسال کنید. انجامش نده! هیچ بسته ای تحویل داده نخواهد شد و کلاهبرداران می توانند تمام اطلاعاتی که شما وارد کرده اید را بدزدند و از آن برای سود خود استفاده کنند:

DHL_صفحه پرداخت جعلی

متون تحویل جعلی USPS

سرویس تحویل دیگر، USPS، نیز اغلب در تلاش‌های فیشینگ استفاده می‌شود. با ارسال اعلان‌های متنی جعلی، کلاهبردار سعی می‌کند شما را متقاعد کند که برای دریافت یک بسته «تعلیق‌شده» باید جزئیات تحویل خود را به‌روزرسانی کنید:

  • FROM: USPS موضوع: به دلیل آدرس نامعتبر شما بسته ای دارید که باید تحویل داده شود، اما به دلیل آدرس تحویل نادرست به حالت تعلیق درآمده است. اگر آدرس خود را قبل از ساعت 00 به روز نکنید، بسته شما به فرستنده بازگردانده می شود. برای تحویل بسته خود، لطفا آدرس خود را با کلیک روی لینک زیر به روز کنید. با احترام، شناسه اعلان تیم USPS:

مجدداً، پیوند فیشینگ پیوست شده شما را به یک صفحه USPS جعلی (معمولاً یک صفحه ردیابی جعلی) می برد که هدف آن جمع آوری اطلاعات شخصی شما است. شما از قبل می دانید که بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد: در دام آن نیفتید!

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای ایمیل های ناپدید شده از برنامه ایمیل در آیفون

کمپین های نظرسنجی داروخانه جعلی CVS

سال گذشته درباره متون و ایمیل‌های جعلی CVS نوشتیم، و این هفته موج جدیدی از تلاش‌های فیشینگ CVS وجود دارد:

  • CVSCare: عزیز، اگر امروز نظرسنجی ما را به پایان نرسانید، اعتبار در فروشگاه را از دست خواهید داد. کد شما #CV000 است. اعتبار استفاده نشده خود را در فروشگاه اینجا ادعا کنید

متن‌های جعلی که «اعتبار در فروشگاه» را به عنوان جایزه یک نظرسنجی آنلاین نشان می‌دهند، از شما می‌خواهند روی پیوند فیشینگ پیوست شده کلیک کنید که به فرم نظرسنجی جعلی CVS Pharmacy منتهی می‌شود. همانطور که چندین بار تاکید کرده‌ایم، هر چیزی که از طریق آن فرم تایپ و ارسال می‌کنید در دست کلاهبرداران قرار می‌گیرد. مواظب باش!

ایمیل های جعلی لویی ویتون

“پیشنهاد مدت زمان محدود: کیف های Louis Vuitton فقط با 149 دلار – اکنون خرید کنید!” آیا این خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد؟ کاملا همینطوره! ما متوجه شدیم که کلاهبرداران، طبق معمول، خود را لویی ویتون نشان می دهند و کمپین های فروش جعلی را از طریق ایمیل این هفته ارسال می کنند:

کلاهبرداری ایمیل لویی ویتون

پیوند موجود در ایمیل به یک فروشگاه آنلاین لویی ویتون جعلی منتهی می‌شود که انواع تخفیف‌های دیوانه‌وار را ارائه می‌دهد — از این سایت خرید نکنید!

Louis Vuitton_Fake LV Page

نکاتی برای ایمن ماندن آنلاین

  • شماره موبایل/آدرس ایمیل فرستنده را دوباره بررسی کنید. حتی اگر مشروع به نظر می رسد، قبل از هر اقدامی دو بار فکر کنید.
  • هدایای رایگان یک پرچم قرمز است.
  • فقط از وب سایت ها/برنامه های رسمی استفاده کنید. هرگز روی لینک های مشکوک کلیک نکنید! (از Trend Micro Check استفاده کنید).
  • بررسی کنید که آیا هر یک از PII شما فاش شده است یا خیر و با استفاده از Trend Micro ID Protection، حساب های رسانه های اجتماعی خود را ایمن کنید.
  • در نهایت، با Trend Micro Maximum Security یک لایه حفاظتی اضافی به دستگاه های خود اضافه کنید. محافظت از تهدیدات وب، محافظت باج افزار، ضد فیشینگ و محافظت از هرزنامه به شما کمک می کند تا با کلاهبرداری ها و حملات سایبری مبارزه کنید.

اگر خواندن این مقاله برای شما جالب و/یا مفید بود، لطفاً آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید تا از جامعه آنلاین ایمن و محافظت شود. همچنین، لطفا نظر بگذارید یا لایک کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lsB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *