خرید 1.7 میلیارد دلاری iRobot آمازون توسط بریتانیا در زمینه رقابت مورد بررسی قرار گرفت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم خرید 1.7 میلیارد دلاری iRobot آمازون توسط بریتانیا در زمینه رقابت مورد بررسی قرار گرفت
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تأیید کرده است که در حال ارزیابی خرید پیشنهادی آمازون برای ساخت ربات جاروبرقی iRobot است.

این پرونده هنوز در ابتدایی ترین مرحله ممکن است، جایی که CMA اساساً نظرات سهامداران مربوطه را درخواست می کند تا مشخص کند که آیا ممکن است در نتیجه خرید iRobot توسط آمازون “کاهش قابل توجه رقابت” در بریتانیا وجود داشته باشد یا خیر.

CMA هیچ بازه زمانی یا ضرب الاجل خاصی برای اعلام اینکه آیا به تحقیقات رسمی ادامه می دهد یا خیر ارائه نکرده است.

حریم خصوصی داده ها

iRobot که حدود 30 سال پیش در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) تأسیس شد، احتمالاً بیشتر به خاطر جاروبرقی‌های خودران با نام تجاری Roomba شناخته می‌شود، اگرچه محصولات مماسی را نیز ارائه می‌دهد که قادر به تمیز کردن کف هستند.

با هجوم تدریجی آمازون به خانه های ، و همچنین فعالیت های خود در رباتیک خانگی از جمله ادغام با Roombas، لزوماً تعجب آور نبود که iRobot یک پیشنهاد وسوسه انگیز برای آمازون باشد، که مبلغ 1.7 میلیارد دلار را برای تجارت عمومی ارائه کرد. iRobot در ماه اوت. اما با توجه به بررسی‌های نظارتی فزاینده علیه فناوری بزرگ، جای تعجب نداشت که معامله iRobot مگاباک در نهایت توجه مقامات سراسر جهان را به خود جلب کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  عصر اخراج های فنی به شیوه ای جالب در حال تحول است

در سراسر آب در سرزمین اصلی اروپا، طبق گزارش‌ها، تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی برای بررسی خرید iRobot آمازون به دلایل حفظ حریم خصوصی هستند، زیرا این نگرانی‌ها در مورد اینکه چگونه آمازون ممکن است داده‌های این دو شرکت را برای به دست آوردن مزیت رقابتی ترکیب کند. در همین حال، در بازار داخلی خود، آمازون در حال حاضر به عنوان بخشی از تحقیقات چند وجهی که شامل خرید، رقابت، حریم خصوصی و موارد دیگر می شود، در کانون تنظیم کننده ها قرار دارد. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در حال حاضر در حال بررسی یک تحقیق رسمی در مورد معامله iRobot خود است، اگرچه FTC اخیراً به خرید 3.9 میلیارد دلاری آمازون One Medical اشاره کرده است.

در مورد بریتانیا، این کشور در حال حاضر قراردادهای ضد انحصاری زیادی دارد که باید با آنها مبارزه کند. همین دیروز، رگولاتور Ofcom فاش کرد که در حال آماده شدن برای ارجاع به بازار زیرساخت ابری محلی برای بررسی عمیق، با تمرکز AWS آمازون و است. پیشنهاد 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت برای Activision نیز در خط دید CMA است، همانطور که Broadcom برنامه ریزی شده برای خرید VMware به ارزش 61 میلیارد دلار است. و حدود 18 ماه پیش، CMA به متای مادر دستور داد تا Giphy را که سال قبل به قیمت 400 میلیون دلار خریداری کرده بود، بفروشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اکنون گوگل به شما امکان می دهد به جای رمز عبور، به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید

بنابراین، در حالی که اخبار امروز لزوماً به این معنی نیست که معامله iRobot آمازون در خطر است، واضح است که بریتانیا اشتهای بازجویی از تلاش‌های M&A Big Tech را دارد. و با توجه به اینکه رگولاتورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز به دنبال تحقیقات عمیق بالقوه هستند، اگر بریتانیا تصمیم به انجام تحقیقات رسمی بگیرد، چندان تعجب آور نخواهد بود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SWAWjn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *