خرید 1.7 میلیارد دلاری iRobot آمازون توسط تنظیم کننده ضد انحصار بریتانیا چراغ سبز نشان داد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم خرید 1.7 میلیارد دلاری iRobot آمازون توسط تنظیم کننده ضد انحصار بریتانیا چراغ سبز نشان داد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

رگولاتور ضد انحصار بریتانیا به خرید میلیارد دلاری iRobot توسط آمازون مجوز داده است و به این نتیجه رسیده است که این معامله «به نگرانی‌های رقابتی در بریتانیا منجر نمی‌شود».

آمازون برای اولین بار در آگوست گذشته اعلام کرد که قصد دارد ربات ساز iRobot را به قیمت 1.7 میلیارد دلار خریداری کند، اگرچه این معامله مگاباکس همیشه احتمالاً مورد توجه قانونگذاران قرار می گرفت. کمیسیون اروپا (EC) تا 6 ژوئیه تصمیم خواهد گرفت که آیا این معامله (با یا بدون راه حل) را پاک کند یا تحقیقاتی در مقیاس کامل آغاز کند، در حالی که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در ایالات متحده نیز در حال حاضر در حال بررسی تحقیقات رسمی در مورد این موضوع است. معامله.

FTC اخیراً به خرید 3.9 میلیارد دلاری آمازون One Medical چراغ سبز نشان داد، اگرچه گزارش شده است که تلاش می کند تا خرید 68.7 میلیارد دلاری Activision را متوقف کند.

به طور خلاصه، دشوار است که بدانیم آیا خرید iRobot آمازون در جاهای دیگر جان سالم به در خواهد برد یا خیر، اما اخبار امروز از بریتانیا – که اخیراً قرارداد مایکروسافت / اکتیویژن را مسدود کرده است (مشروط به درخواست تجدید نظر) – با توجه به این که تنظیم‌کننده‌ها می‌توانند پیش‌آگاهی باشند از آنچه در جاهای دیگر در آینده خواهد آمد. اغلب در چنین سناریوهایی همکاری می کنند و یادداشت ها را به اشتراک می گذارند. اما اینجا هیچ چیز قطعی نیست.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ارتقاء محصولات مسافرتی مبتنی بر هوش مصنوعی به درجه یک

الکس هافنر، شریک رقابت در شرکت حقوقی Fladgate مستقر در بریتانیا، گفت: «احزاب ادغام بدون شک از مجوز CMA راحت خواهند شد، اگرچه آنها همچنین می‌دانند که آژانس‌های نظارتی مختلف همیشه به طور کامل با یکدیگر عمل نمی‌کنند.» در بیانیه ای که برای TechCrunch منتشر شد.

سهم بازار متوسط

iRobot که حدود سه دهه پیش از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) تأسیس شد، بیشتر به خاطر جاروبرقی‌های خودران با نام تجاری Roomba شناخته می‌شود، اگرچه به محصولات مرتبط از جمله مواردی که قادر به تمیز کردن کف هستند، گسترش یافته است. برای آمازون، که به دنبال نفوذ عمیق‌تری به خانه‌های علاوه بر فعالیت‌های خود در رباتیک خانگی، تعجب‌آور نبود که iRobot در رادار آن قرار گرفت.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) برای اولین بار در ماه آوریل اعلام کرد که در حال بررسی دقیق این معامله است، اما اکنون دریافته است که خرید iRobot توسط آمازون به رقابت در بریتانیا آسیب نمی رساند، این، تا حد زیادی طبق CMA، به این دلیل است که iRobot در UK است. موقعیت بازار “متوسط” است و در حال حاضر چندین رقیب دارد. اما علاوه بر آن، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه آمازون ممکن است از بازار آنلاین همه‌جانبه‌اش استفاده کند تا رقبای iRobot را با کاهش رتبه‌شان «مضرات» کند، بی‌اساس بود، زیرا آمازون «انگیزه‌ای برای انجام این کار ندارد» زیرا بازار جاروبرقی‌های روباتی بریتانیا کوچک است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Microsoft Loop یا Notion کدام ابزار بهره وری بهتر است ؟

اگر هیچ چیز دیگری نباشد، تصمیم امروز بریتانیا ممکن است تا حدودی به انتقاداتی که در ماه‌های اخیر به CMA درباره نحوه مسدود کردن فعالیت‌های ادغام و اکتساب (M&A) بخصوص در مورد شرکت‌های آمریکایی وارد شده بود، کمک کند.

هافنر گفت: «تصمیم ترخیص، پاسخ مفیدی برای ادعاهایی است که اخیراً با توجه به خرید مایکروسافت/اکتیویژن اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، مبنی بر اینکه CMA ضد فناوری است یا رشد اقتصادی را در این بخش سرکوب می‌کند.» اگرچه در واقعیت، «مبانی» این معامله به این معنی است که ارزیابی CMA نسبت به سایر موارد مبتنی بر فناوری که به‌ویژه سهم بازار پایین iRobot در نظر گرفته شده بود، بسیار کمتر بحث‌برانگیز بود.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KdC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *