در یک بازار کند، کنعان، سرمایه‌گذار مخاطره‌آمیز، همچنان 850 میلیون دلار را در دو صندوق جدید می‌بندد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم در یک بازار کند، کنعان، سرمایه‌گذار مخاطره‌آمیز، همچنان 850 میلیون دلار را در دو صندوق جدید می‌بندد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

بازار در حال کاهش است، اما این مانع نمی شود Canaan، یک شرکت سرمایه گذاری 35 ساله در مراحل اولیه که هم در فناوری و هم در مراقبت های بهداشتی سرمایه گذاری می کند. به تازگی با تعهدات سرمایه ای 850 میلیون دلاری در دو صندوق جدید بسته شده است: یک صندوق شاخص 650 میلیون دلاری – سیزدهمین آن – و یک صندوق جداگانه 200 میلیون دلاری برای حمایت از شرکت های سبد سهام جدا شده خود.

این مبلغ کمی بیشتر از 800 میلیون دلاری است که کنعان برای دوازدهمین صندوق اصلی خود در اکتبر 2020 جمع آوری کرد و دارایی های شرکت تحت مدیریت را به 6.8 میلیارد دلار رساند.

اینکه کنعان یک صندوق به سبک فرصت را در بازار کنونی بسته است تا حدودی غیر منطقی است. برخی از سرمایه گذاران نهادی به طور خصوصی می گویند که سرمایه های مرحله بعدی را که توسط سرمایه گذاران مرحله اولیه میزبانی می شود را دوست ندارند زیرا این امر توانایی آنها را برای متنوع کردن صحیح سرمایه گذاری های خود پیچیده می کند.

تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران در مراحل اولیه نیز تصمیم می‌گیرند از وجوه اختصاصی در مراحل پایانی چشم‌پوشی کنند، زیرا به دلیل بازاری که خروج از آن کم است و عرضه‌های اولیه سهام حتی نادرتر است. به عنوان مثال، لوکس کپیتال پس از جمع آوری بیش از یک صندوق به طور همزمان، یک صندوق را جمع آوری می کند. فلیسیس، یکی دیگر از سرمایه گذاران در مراحل اولیه، اخیراً همین تصمیم را گرفته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Spotify ویژگی DJ مجهز به هوش مصنوعی را به بریتانیا و ایرلند گسترش می دهد

اما ماها ابراهیم، ​​شریک طولانی مدت در کنعان که 23 سال پیش به این شرکت پیوست، می‌گوید که دلایل متعددی برای این صندوق دوم وجود دارد. اول، او به زیرمجموعه‌ای از شرکت‌های پرتفولیوی شرکت – در هر دو بخش فناوری و مراقبت‌های بهداشتی – اشاره می‌کند که به سرمایه بیشتری نیاز دارند. او همچنین می‌گوید که با توجه به اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال حاضر «در مرحله آخر روی دستشان نشسته‌اند»، صندوق جدید به کنعان «راهی عالی برای حمایت از شرکت‌ها و به دست آوردن مالکیت بیشتر در آنها» می‌دهد. ابراهیم همچنین اصرار می‌کند که بودجه اصلی «اشتراک‌گذاری بیش از حد» داشته است و تیم می‌خواهد «جایی را برای LP‌های حمایتی باز کند».

قابل درک است که چرا حامیان مستمر آن ممکن است بخواهند دوباره به کار خود ادامه دهند. Canaan می‌گوید طی پنج سال گذشته، این شرکت ده IPO، چهار فهرست عمومی و هشت خروج M&A را دیده است که تقریباً 1.7 میلیارد دلار بازده داشته است. برخی از این نتایج عبارتند از IPO Day One Biopharmaceuticals در مه 2021، TheRealReal در ژوئن 2019، و شرکت داروسازی زیستی Arvinas در سپتامبر 2018.

کنان همچنین یک سرمایه گذار در شرکت نرم افزار خدمات مشتری Kustomer بود که توسط متا به مبلغ 1 میلیارد دلار در فوریه 2022 خریداری شد، اگرچه گزارش شده است که متا اکنون در حال بررسی گزینه های مختلف واگذاری این شرکت به عنوان بخشی از طرحی برای کاهش هزینه های بیشتر است. در همین حال، شرکت سهامی دیگر، Axis Security، ماه گذشته توسط شرکت Hewlett Packard Enterprise با شرایط نامشخص خریداری شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ویندوز 11 واقعاً از شما می خواهد که یک VPN دریافت کنید

ابراهیم همچنین تأکید می‌کند که کنعان «واقعاً یک صندوق متمرکز در مراحل اولیه» است و می‌خواهد که صندوق اصلی آن به همان اندازه منعکس شود. او می گوید: «این برای ما تمیزتر است.

ابراهیم می‌گوید در مورد اینکه این سرمایه کجا ممکن است منتهی شود، مناطقی که «در حال حاضر کشش بازار بسیار قوی دارند» شامل امنیت سایبری است، جایی که کنعان قبلاً فعال بوده است، از جمله به عنوان یک سرمایه‌گذار اولیه در شرکت هشت ساله Snyk. ارزش فعلی آن تقریباً 7.4 میلیارد دلار است) و شرکت صنعتی امنیت سایبری Dragos که ارزش آن در سال 2021 به 1.7 میلیارد دلار رسید.

او می‌گوید: «هدف ما حمایت از برندگان با قیمت‌های مناسب است. ما در حال ورود به بازاری هستیم که در آن دوره‌های صعودی برای برندگان وجود خواهد داشت، اما من به ارزیابی‌های استراتوسفری مانند قبل فکر نمی‌کنم.

این شرکت مانند همیشه به حوزه های خاصی در مراقبت های بهداشتی، از جمله ایمونولوژی، نوروبیولوژی و کاردیو علاقه مند است. کنعان حتی به مناسبت‌هایی از جمله بنیانگذاران Day One Biopharmaceuticals، چنین شرکت‌هایی را جوجه‌کشی می‌کند.

ما فرصت‌هایی را در انکولوژی دیدیم که می‌توانستیم روی آن تمرکز کنیم، بنابراین فکر کردیم اگر ما می‌توانیم چرا باید به دیگران اجازه دهیم آن را شروع کنند؟» ابراهیم می گوید.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/LUB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *