ربات آشپزخانه Botinkit 13 میلیون دلار از DJI angel و دیگران جمع آوری می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ربات آشپزخانه Botinkit 13 میلیون دلار از DJI angel و دیگران جمع آوری می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

شرلی چن که چندین سال در صنعت غذا کار کرده بود، از نزدیک چالش های مدیریت کارکنان و آموزش برای گسترش رستوران را دید. بنابراین وقتی با هم بنیانگذاران آینده اش ملاقات کرد، فرصتی را دید تا از تخصص آنها در شیمی و مهندسی برق و الکترونیک، همراه با سوابق غذایی و نوشیدنی خود استفاده کند تا یک شرکت روباتیک راه اندازی کند که می تواند پخت و پز را برای رستوران های زنجیره ای خودکار و استاندارد کند.

در سال 2021، چن، Botinkit را در شنژن بنیان گذاشت و به زودی ربات‌های آشپزی استارت‌آپ را فراتر از پایگاه اصلی خود به بازارهایی از جمله ژاپن و ایالات متحده برد، پس از گسترش مداوم خود، Botinkit امروز اعلام کرد که 13 میلیون دلار در دور سری A جمع‌آوری کرده است. که تا حدودی برای توسعه آن در خاورمیانه و اروپا در سال آینده استفاده خواهد شد.

فوربرایت با مشارکت سرمایه گذارانی از جمله 5Y Capital و Brizan Venture دور را رهبری کرد. با این آخرین تزریق مالی، Botinkit تا کنون نزدیک به 20 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است.

شاید برجسته‌ترین سرمایه‌گذار این دور، زکسیانگ لی، استاد دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ باشد که به دلیل سرمایه‌گذاری فرشته‌اش در غول پهپاد DJI شناخته می‌شود. HKUST، جایی که چن در آن تحصیل می کرد، به عنوان یک مرکز برای نوآوری سخت افزار ظاهر شده است، و دانشجویان تحقیقات دانشگاهی خود را به ایده های تجاری تبدیل می کنند.

در همین حال، لی و شریک سرمایه‌گذاری‌اش گائو بینگ‌چیانگ، که همچنین استاد دانشگاه HKUST است، از دانشجویان خود با بودجه و منابع دیگر حمایت می‌کنند. گائو همچنین یک سرمایه گذار در Botinkit است.

بزرگ کردن رستوران ها با روبات ها

در حالی که Botinkit مستقر در کالیفرنیا Miso Robotics را به عنوان یک رقیب بالقوه می بیند، این شرکت ها در حال افزایش مجموعه های مختلف مهارت های آشپزی هستند.

ربات‌های همبرگر میسو به آن کمک کرده‌اند تا با غول‌های زنجیره‌ای مانند Jack in the Box و White Castle معامله کند. در همین حال، ربات ووک شکل Botinkit در سرخ کردن و خورش دادن تخصص دارد و شامل یک بازوی افزودنی است که می تواند انسان را در افزودن مواد تشکیل دهد. این شرکت در حال حاضر در حال توسعه یک مدل سرخ کردنی است که قرار است سال آینده معرفی شود.

بوتینکیت ادعا می کند که اتوماسیون در مقایسه با اجاق گازهای تجاری به کاهش اتلاف مواد تا 30 درصد و کاهش انرژی تا 40 درصد کمک می کند. چن در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفت، اما یکی دیگر از نکات کلیدی فروش روبات‌های آن، توانایی آن‌ها در تسهیل گسترش بین منطقه‌ای رستوران‌ها است.

یکی از موانع عمده ای که رستوران ها هنگام گسترش با آن مواجه می شوند، یافتن و آموزش تعداد زیادی پرسنل است که می تواند رشد آنها را کند کند. حتی اگر آنها موفق به جذب پرسنل کافی شوند، حفظ کنترل کیفیت ثابت می تواند در بازارهای جدید چالش برانگیز باشد.

به گفته چن، یک آشپزخانه معمولی 100 متر مربعی به 6 تا 10 کارمند نیاز دارد، اما با روبات های Botinkit، می توان این تعداد را به یک یا دو نفر کاهش داد. این بدان معناست که یک رستوران فرنچایز با 500 مکان می‌تواند کارکنان آشپزخانه خود را از 5000 به چند صد نفر کاهش دهد.

چن پیشنهاد کرد: «آشپزی قبلاً توسط زمان و مرزهای جغرافیایی محدود می شد. با این حال، با دیجیتالی شدن آشپزی، طیف وسیعی از امکانات جدید از جمله پخت و پز از راه دور به وجود می آید. فرض کنید من در شنژن هستم و شما در ایالات متحده هستید، می‌توانم از سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود برای آشپزی از راه دور برای شما استفاده کنم. این یک چشم انداز فوق العاده هیجان انگیز است.»

روبات‌های فعلی Botinkit با حسگرهای دما عرضه می‌شوند، اما این استارت‌آپ بخشی از بودجه جدید خود را به توسعه حسگرهای چندوجهی اختصاص می‌دهد که می‌توانند طعم‌ها و بوها را نیز تشخیص دهند. به گفته چن، هدف نهایی استفاده از هوش عمومی مصنوعی یا AGI است تا روبات‌های آن بتوانند ترجیحات انسان را درک کنند و فرآیندهای پخت و پز را بر اساس بازخورد داده‌ها اصلاح کنند.

در حالی که اکثر درآمد Botinkit از فروش سخت افزار به دست می آید، این شرکت شروع به درآمدزایی با ایجاد دستور العمل های سفارشی برای مشتریان خود از طریق شبکه جهانی سرآشپزهای شریک خود کرده است. مشتریان آن از فست فودهای زنجیره ای و هتل ها تا خدمات پذیرایی و سوپرمارکت ها را شامل می شود. در چین، روبات‌های این شرکت در غرفه‌های مواد غذایی در داخل Walmart و Delibowl مشغول پخت و پز هستند.


آیا می خواهید هر هفته بهترین اخبار رباتیک را در صندوق ورودی خود داشته باشید؟ در اینجا برای Actuator ثبت نام کنید.


امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tdeCIH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *