تسلا مجوز FSD را به سایر OEMها می دهد، اجازه انتقال FSD به خودروهای جدید را می دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تسلا مجوز FSD را به سایر OEMها می دهد، اجازه انتقال FSD به خودروهای جدید را می دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز چهارشنبه تایید کرد که این خودروساز “در حال مذاکره با شرکت های سازنده بزرگ در مورد استفاده از FSD تسلا است.”

Tesla Full Self-Driving سیستم کمکی رانندگی پیشرفته بتا (ADAS) این خودروساز است که می تواند وظایف رانندگی در بزرگراه ها و خیابان های شهری را خودکار کند. اگر خودروسازان دیگر از فناوری FSD استفاده کنند، باید از نرم افزار و مجموعه سخت افزاری تسلا استفاده کنند. رویکرد تسلا به ADAS، و در نهایت به استقلال، این است که به جای طیف وسیعی از حسگرها مانند لیدار و رادار، فقط به پردازش بینایی کامپیوتری یا ‌ها تکیه می‌کند.

ماسک همچنین در جریان تماس سه ماهه دوم روز چهارشنبه گفت که تسلا اجازه انتقال نرم افزار FSD به خودروهای جدید را می دهد، اما فقط در سه ماهه سوم.

ماسک گفت: «این یک عفو یک‌باره است. در حال حاضر، مالکان تسلا که 15000 دلار را برای FSD خرج کرده‌اند، در خودروی موجود خود قفل شده‌اند و نمی‌توانند بدون از دست دادن دسترسی خود به نرم‌افزار، آن را به مدل جدیدی ارتقا دهند.

بر اساس گزارش درآمد سه ماهه چهارم تسلا، امروز، حدود 400000 تسلا دارای FSD هستند. هدف این خودروساز از گسترش تعداد خودروهایی که از این نرم‌افزار بحث‌برانگیز استفاده می‌کنند، یک بازی خالص در افزایش حجم داده‌هایی است که این خودروها از محیط‌های رانندگی در دنیای واقعی جمع‌آوری می‌کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین مانیتور بازی 360 هرتزی برای ورزش های الکترونیکی در سال 2023

ماسک بر اهمیت داشتن حجم وسیعی از داده های ویدئویی برای آموزش FSD به منظور دستیابی به استقلال کامل اشاره کرد. امروز، این خودروساز 300 میلیون مایل را با FSD انباشته کرده است، رقمی که ماسک گفت: «به زودی بسیار کوچک به نظر می رسد».

تسلا یک میلیارد دلار در ابر Dojo سرمایه گذاری می کند

بخش اصلی دیگر دسترسی تسلا به استقلال، داشتن قدرت محاسباتی کافی است.

ماسک گفت: «محدود کننده نرخ اساسی در پیشرفت خودرانی کامل، آموزش است. “اگر محاسبات آموزشی بیشتری داشتیم، می‌توانستیم آن را سریع‌تر انجام دهیم.”

تسلا همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد که به زودی تولید کامپیوتر آموزشی Dojo خود را آغاز خواهد کرد. معنای آن دقیقاً مشخص نیست. دوجو که تسلا در روز هوش مصنوعی خود در سال 2021 اعلام کرد، برای آموزش شبکه های عصبی تسلا استفاده خواهد شد. این شبکه‌های عصبی برای نیرو، آموزش و بهبود FSD و همچنین ربات انسان‌نمای این خودروساز، Optimus، استفاده می‌شوند. ماسک گفت تسلا بیش از 1 میلیارد دلار در دوجو در هزینه های سرمایه ای و تحقیق و توسعه هزینه خواهد کرد.

این خودروساز در حال حاضر از یک ابرکامپیوتر بزرگ مبتنی بر GPU Nvidia استفاده می کند، اما Dojo جدید به صورت سفارشی با استفاده از تراشه های طراحی شده توسط تسلا ساخته شده است. ماسک ادعا کرده است که دوجو قادر به انجام یک اگزافلاپ یا 1 کوینتیلیون عملیات ممیز شناور در هر ثانیه خواهد بود. بر اساس نموداری در گزارش درآمد تسلا، به نظر می‌رسد که خودروساز اکنون قول داده است که Dojo تا اکتبر 2024 100 اگزافلاپس ارائه دهد. ابررایانه‌ای که قادر به انجام چنین محاسباتی باشد می‌تواند در یک ثانیه همان کاری را انجام دهد که یک رایانه رومیزی معمولی میلیاردها سال طول می‌کشد تا محاسبه شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تاریخ انتشار Prince of Persia The Lost Crown، گیم پلی، داستان و هر آنچه می دانیم

اینها برخی از ادعاهای جسورانه هستند که باید با کمی نمک مورد توجه قرار گیرند. تسلا نیاز دارد دوجو عملکرد خوبی داشته باشد تا بتواند به وعده های خود مبنی بر ایجاد خودمختاری کامل برای توده ها عمل کند. پیش از این، ماسک گفته بود که بدون FSD، تسلا “ارزش صفر” خواهد داشت. به این دلیل که بدون ه و پتانسیل FSD که تسلا را به خودروهای خودران تبدیل می کند که می توانند به عنوان روباتاکسی استخدام شوند، تسلا در واقع فقط یک خودروساز است.

ماسک بارها قول داده است که تسلا تا فلان تاریخ به خودمختاری کامل دست خواهد یافت و بارها این تاریخ ها را با یک محصول نیمه مستقل پشت سر گذاشته است. ماسک روز چهارشنبه به این اشتباه اعتراف کرد و گفت که مردم «کاملاً منصفانه» او و پیش‌بینی‌های بیش از حد خوش‌بینانه‌اش را مسخره کرده‌اند.

او گفت: “من می دانم که من پسری هستم که FSD گریه کرد، اما فکر می کنم تا پایان امسال بهتر از یک انسان خواهد بود.”

این بیانیه در بحبوحه بررسی مداوم رگولاتورهای تسلا در مورد ایمنی FSD و دیگر ADAS، Autopilot آن، بیان می‌شود. مورد اخیر با چندین تصادف مرتبط بوده است که بسیاری از آنها مرگبار بوده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kBuHWD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *