موزیلا می‌گوید شروع به مسدود کردن تعداد زیادی از افزونه‌های مرورگر خواهد کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

موزیلا ویژگی جدیدی را برای مرورگر وب فایرفاکس خود اعلام کرده است که به معنای مسدود شدن برخی از برنامه های افزودنی از برخی سایت ها است.

در یادداشت‌های انتشار آخرین نسخه فایرفاکس، 115.0، موزیلا بیان کرد که ابزار قرنطینه‌شده «فقط به برخی از برنامه‌های افزودنی که توسط موزیلا نظارت می‌شوند به دلایل مختلف، از جمله نگرانی‌های امنیتی، اجازه اجرا بر روی وب‌سایت‌های خاص را می‌دهد».

در پست وبلاگ دیگری که توضیح می دهد چرا برخی از برنامه های افزودنی دیگر در سایت های خاص کار نمی کنند، این شرکت گفت که داشتن یک اکوسیستم باز از افزونه ها، که برای توسعه دهندگان خوب است، می تواند برای عوامل تهدید نیز مفید باشد. همچنین افزود که بررسی ها و گزارش های کاربر همیشه برای یافتن و جلوگیری از افزونه های مخرب کافی نیستند.

اضافه کردن

“[Quarantined Domains] به ما اجازه می‌دهد از حملات عوامل مخرب که دامنه‌های خاصی را هدف می‌گیرند، زمانی که دلیلی برای این باور داریم که ممکن است افزونه‌های مخربی وجود داشته باشد که هنوز کشف نکرده‌ایم، جلوگیری کنیم.»

با این حال، کاربران می توانند در صورت تمایل، با تایپ کردن “about:config” در نوار آدرس و تنظیم “extensions.quarantinedDomains.enabled” روی false، ویژگی جدید را غیرفعال کنند. موزیلا همچنین می‌گوید که با گذشت زمان این ویژگی را بهبود می‌بخشد و انتظار دارد فایرفاکس 116 به کاربران اجازه دهد رفتار هر افزونه‌ای را که دارند کنترل کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Synthesia 90 میلیون دلار برای هوش مصنوعی که آواتارهای سفارشی تولید می کند تضمین می کند

هشدار مربوط به افزونه‌های بالقوه بد در پنجره بازشوی افزونه‌ها به جای نماد ظاهر می‌شود، بنابراین این هشدارها هنگام اضافه شدن در نوار ابزار پین‌شده برنامه‌های افزودنی نمایش داده نمی‌شوند.

جف جانسون، محقق و توسعه‌دهنده یک برنامه افزودنی متمرکز بر حریم خصوصی، خاطرنشان کرد که “هشدار دامنه‌های قرنطینه‌شده دیگر در پنجره برنامه‌های افزودنی ظاهر نمی‌شود. در واقع، دیگر پنجره برنامه‌های افزودنی وجود ندارد: با کلیک بر روی نماد نوار ابزار برنامه‌های افزودنی، به سادگی در مورد باز می‌شود. صفحه :addons که دامنه های قرنطینه شده را در هیچ کجا نشان نمی دهد.”

آنها افزودند: “این یک طراحی رابط کاربری وحشتناک برای ویژگی جدید به اصطلاح “امنیتی” است که برنامه های افزودنی را به طور بی صدا غیرفعال می کند در حالی که هشدار را از کاربر پنهان می کند.

این ویژگی جدید بلافاصله پس از موضع گیری موزیلا در مورد لایحه پیشنهادی در فرانسه ارائه می شود که برخی از های موجود در لیست دولتی را مسدود می کند. در این بیانیه آمده است که «چنین اقدامی دهه‌ها هنجارهای تعدیل محتوا را واژگون می‌کند و کتاب را برای دولت‌های استبدادی فراهم می‌کند که به راحتی وجود ابزارهای دور زدن سانسور را نفی می‌کنند».

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pOS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *