سامسونگ تولید تراشه های حافظه را کاهش داد زیرا بدترین سود سه ماهه از سال 2009 را کسب کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تولید تراشه های حافظه را کاهش داد زیرا بدترین سود سه ماهه از سال 2009 را کسب کرد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سامسونگ الکترونیکس قصد دارد تولید تراشه های حافظه را کاهش دهد زیرا انتظار می رود سود عملیاتی آن در سه ماهه اول سال 2023 حدود 96 درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد. این کمترین سود ثبت شده توسط غول فناوری کره جنوبی از سه ماهه اول سال 2009 خواهد بود.

بزرگترین سازنده تراشه های حافظه جهان در انتشار درآمد اولیه خود در روز جمعه اعلام کرد: کندی اقتصاد کلان جهانی، عرضه مازاد تراشه های حافظه و تقاضای ضعیف به سود آن لطمه زده است.

وی خاطرنشان کرد: “سامسونگ در حال تنظیم است تا میزان تولید حافظه خود را به سطح معناداری کاهش دهد.” سامسونگ ادعا می کند که عملیات خط را بهینه می کند تا حجم تراشه حافظه کافی برای تقاضای آینده را تضمین کند. این شرکت فناوری افزود که به سرمایه گذاری در زیرساخت ها و تحقیق و توسعه برای تقویت رهبری فناوری خود در صنعت ادامه خواهد داد.

پیش بینی می شود سود سه ماهه سامسونگ از ژانویه تا مارس به 600 میلیارد وون (450 میلیون دلار) برسد که از 14.12 تریلیون وون در سه ماهه اول 2022 حدود 95.8 درصد کاهش یافته است. در حالی که این شرکت نتایج خود را در اواخر این ماه منتشر خواهد کرد، داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد که تحلیلگران انتظار می رود شرکت برای سه ماهه اول 1.4 تریلیون وون سود سه ماهه به ثبت برساند. همچنین انتظار می رود درآمد آن در سه ماهه اول از 77.78 تریلیون وون در سال گذشته به 63 تریلیون وون کاهش یابد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  معاملات زنده جمعه سیاه تلویزیون سامسونگ: تلویزیون‌های QLED و OLED ارزان و نکات خرید

در اوایل سال جاری، سامسونگ گفت با وجود کاهش تقاضا، سرمایه گذاری تراشه های حافظه خود را کاهش نخواهد داد و امیدوار است بازار تراشه های حافظه را در دوم سال جاری بهبود بخشد. در همان زمان، همتایان آن مانند Micron Technology، Kioxia و SK Hynix تولید تراشه های حافظه خود را برای مقابله با عرضه بیش از حد کاهش داده اند.

سامسونگ بیشترین سهم بازار جهانی را در اختیار داشت 40.7٪ و 31.4 % بر اساس گزارش اخیر TrendFroce، قیمت DRAM و NAND به ترتیب در تراشه‌های حافظه DRAM و حافظه‌های فلش NAND در سه ماهه سوم سال 2022 حدود 20 درصد و 15 درصد کاهش یافت.

سامسونگ ماه گذشته اعلام کرد که حدود 230 میلیارد دلار (300 تریلیون وون) برای ساخت پنج کارخانه حافظه و ریخته گری جدید در کره جنوبی طی دو دهه آینده هزینه خواهد کرد – حرکتی بزرگ در راستای هدف بلندپروازانه دولت برای راه اندازی یک مرکز نیمه هادی بزرگ در کره جنوبی. یونگین، در حومه سئول.

این شرکت در پایان این ماه صورت مالی کاملی را شامل سود خالص و سود به تفکیک بخش اعلام خواهد کرد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nfh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *