سقوط SVB 26 هزار مشتری را در عرض 4 ماه به مرکوری سوق داد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم سقوط SVB 26 هزار مشتری را در عرض 4 ماه به مرکوری سوق داد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

وقتی بانک سیلیکون ولی فرو ریخت در ماه مارس، انبوهی از استارت‌آپ‌ها برای کمک به پر کردن شکاف موجود در جامعه استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاری خطرپذیر وارد عمل شدند.

یکی از آن استارت‌آپ‌ها، مرکوری، به‌ویژه خود را در موقعیتی یافت که در میان هراس و هراس، تلاش می‌کرد تا به یک موج ناگهانی تقاضا پاسخ دهد.

عماد آخوند، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، به یاد می آورد: «احمقانه ترین زمان پنج روز اول بود. چهارشنبه شب آغاز شد – جایی که بسیار استرس زا بود و نه فقط از منظر عطارد، بلکه تمام سیلیکون ولی نفس خود را حبس کرده بود. مردم نگران بودند که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

آخوند می‌گوید که بیشتر وقت خود را در آن چند روز اول صرف تماس‌ها و پاسخ دادن به پیام‌های مستقیم مشتریان فعلی و بالقوه جدید کرده است.

او می‌گوید: «مردم خیلی استرس داشتند و می‌گفتند «من الان به یک حساب بانکی نیاز دارم». “هر سوالی این فوریت را داشت.”

در پاسخ، مرکوری – با همکاری بانک‌های شریک Choice Financial Group و Evolve Bank & Trust – بیمه FDIC خود را ابتدا از 1 میلیون دلار به 3 میلیون دلار و سپس به 5 میلیون دلار افزایش داد. همچنین محصول جدیدی به نام Vault منتشر کرد تا مردم بتوانند پول نقد خود را بیش از این مبالغ در اسناد خزانه دولت ایالات متحده پارک کنند.

با این حال، به گفته آخوند، یکی از سؤالاتی که مدام مطرح می شد این بود که “اگر SVB در حال شکست است، چرا عطارد ایمن است؟” از نظر او، با توجه به اینکه مرکوری خود یک استارتاپ است، سوال منصفانه بود.

در چند روز اول پس از فروپاشی، شرکت شاهد بیش از 2 میلیارد دلار سپرده بود. و در تمام ماه مارس، مرکوری شاهد نزدیک به 8700 مشتری جدید بود که وجوهی را به حساب های خود واریز کردند.

آخوند به یاد می‌آورد: «بزرگ‌ترین ماه ما در جیوه بود، جریان عظیمی. ما سعی کردیم افرادی را که از SVB می آیند اولویت بندی کنیم و حتی ابزارهایی ساختیم تا بتوانند به حساب های SVB متصل شوند.

اما این یک رونق کوتاه مدت نبود، چیزی که آخوند نگران آن بود.

این شرکت ادعا می کند که 95 درصد از خالص مشتریان جدیدش نزدیک به 90 روز پس از بحران SVB در مرکوری مانده اند و این سپرده ها ثابت مانده اند. همچنین، این رشد مشتریان جدید حتی پس از رفع بحران SVB ادامه یافته است، به طوری که شرکت از آوریل ثبت نام های جدید را در ماه دو برابر کرده است – که منجر به واریز وجوه 17000 مشتری جدید از آوریل تا ژوئن شد، رقمی که آخوند به طور انحصاری با TechCrunch به اشتراک گذاشت. امروزه، کل پایگاه مشتریان آن شامل بیش از 100000 کسب و کار مانند Deel، On Deck، Linear، Sprig و Forage است. این بدان معناست که در پی سقوط SVB، پایگاه مشتریان مرکوری از 76000 به 100000 در عرض چند ماه افزایش یافت.

او افزود که این افزایش مشتریان به افزایش 4 برابری نرخ درآمد سالانه شرکت از می 2022 تا می 2023 کمک کرده است. به طور کلی، در سال 2022، آخوند گفت که مرکوری 50 میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرده است. تنها در نیمه اول سال 2023، این شرکت بیش از 42 میلیارد دلار معامله انجام داده است. او گفت که تیر نیز در 12 ماه گذشته سودآور بوده است.

علاوه بر این، طبق داده‌های به‌دست‌آمده از Kruze Consulting، بیش از 30 درصد از مشتریان Kruze اکنون دارای حساب Mercury هستند که این رقم در پایان فوریه 17 درصد افزایش یافته است – طبق گفته Mercury، بالاترین سهم هر نئوبانک یا بانک دیگری است.

در حالی که مرکوری برای هر کسب و کار ایالات متحده باز است، تمرکز آن بر استارتاپ ها و شرکت های تجارت الکترونیکی است که 70 درصد از مشتریان آن را تشکیل می دهند. به‌ویژه استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های مرکوری، نیازهای منحصربه‌فردی دارند که بسیاری ادعا می‌کنند بانک‌های بزرگ نمی‌توانند به اندازه کافی آن‌ها را برآورده کنند.

آخوند گفت: «ما قبلاً در حال رشد بودیم و به دلیل اتفاقی که با SBV افتاد، شاهد جهش تقریباً 20 درصدی بودیم. “بدیهی است که این یک نوع نقطه عطف بوده است، و ما بعد از این به نوعی سرعت خود را افزایش داده ایم.”

مرکوری از زمان آغاز به کار خود در سال 2017 بیش از 163 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی مانند Andreessen Horowitz، Coatue و CRV و همچنین سرمایه گذاران فرشته، ورزشکاران، سرگرمی ها و مشتریان جذب کرده است. آخرین دور آن یک سری B 120 میلیون دلاری بود که در جولای 2021 معرفی شد.

تمام این جزئیات و خیلی چیزهای دیگر را بررسی کردم آخوند در پادکست Equity، که می توانید از اینجا گوش دهید.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ برای The Interchange ثبت نام کنید اینجا.

یک نکته خبری یا اطلاعات داخلی در مورد موضوعی که به آن پرداختیم دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با من در maryann@techcrunch.com تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در tips@techcrunch.com ارسال کنید. خوشحالم که به درخواست های ناشناس احترام می گذاریم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tqwZrb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *