شین و تمو جدیدترین اهداف فناوری چین در کانون توجه کنگره هستند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم شین و تمو جدیدترین اهداف فناوری چین در کانون توجه کنگره هستند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

از آنجایی که ایالات متحده به طور فزاینده ای نسبت به نفوذ فزاینده چین در صحنه فناوری غرب محتاط می شود، پلتفرم های اینترنتی از TikTok تا Shein خود را در دید واشنگتن می یابند.

به قول یک ضرب‌المثل چینی: اولین پرنده‌ای که سرش را بیرون می‌آورد تیرباران می‌شود. در ماه‌های اخیر، قانون‌گذاران در ایالات متحده تلاش‌ها را برای ممنوعیت TikTok تشدید کرده‌اند. در ماه دسامبر، مجلس نمایندگان ایالات متحده به کارمندان و قانونگذاران خود دستور داد تا برنامه ویدیویی را از تلفن همراه خود حذف کنند. به نظر می رسد پس از اینکه مدیر عامل این برنامه، شو زی چو، پنج ساعت پرسش کباب شده را قبل از کنگره در اواخر مارس انجام داد، محدودیت گسترده تری در راه است.

اکنون Temu و Shein، دو پلتفرم تجارت الکترونیک با رشد سریع که از زنجیره های تامین کارآمد چین برای ارسال کالاهای مقرون به صرفه به مشتریان آمریکایی استفاده می کنند، با نظارت شدید واشنگتن روبرو هستند.

کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی ایالات متحده و چین (USCC)، یک ارگان دولتی که توسط کنگره برای گزارش در مورد پیامدهای امنیت ملی روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه بین دو کشور ایجاد شده است، گزارشی را منتشر کرد که در آن “چالش های” ارائه شده توسط چین فست را شرح می دهد. پلت فرم های مد

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه رفع خطای آپدیت 0x80248007 در ویندوز 11

این چالش‌ها عبارتند از «بهره‌برداری از حفره‌های تجاری. نگرانی در مورد فرآیندهای تولید، روابط تامین منابع، ایمنی محصول و استفاده از کار اجباری؛ و نقض حقوق مالکیت معنوی».

این گزارش که جمعه گذشته منتشر شد، شین و تمو را به عنوان دو نمونه اصلی که چنین خطراتی را برای آمریکا ایجاد می‌کنند، معرفی می‌کند.

این نگرانی ها قبلاً مطرح شده بود. به عنوان مثال، ریک هلفن بین، رئیس سابق هیئت مدیره انجمن پوشاک و کفش آمریکا، در سال 2021 نوشت که شین و سایر گران تجارت الکترونیک مستقیم به مصرف کننده مشابه، موفق شدند از معافیت واردات حداقلی ایالات متحده استفاده کنند که اجازه 800 دلار را می دهد. هر نفر در روز بدون تعرفه باشد.

اما همانطور که شین و تمو در ایالات متحده جایگاه بیشتری پیدا می کنند، نفوذ آنها به ناچار توجه بیشتری را به خود جلب می کند. Shein با پیشی گرفتن از ، بیشترین بارگیری را در سال گذشته در ایالات متحده داشت. Temu، که خواهر یکیشن غول معاملات آنلاین چین، Pinduoduo است، طی چند هفته موفق شد به صدر اپ استورهای ایالات متحده صعود کند.

شین در بیانیه‌ای به گزارش USCC پاسخ داد: «به‌عنوان یک شرکت جهانی با مشتریان و فعالیت‌های خود در سرتاسر جهان، شین در زنجیره تأمین ما به‌طور جدی دیده می‌شود. برای بیش از یک دهه، ما به طور قانونی و با احترام کامل برای جوامعی که به آنها خدمات می‌دهیم، محصولات مد، زیبایی و سبک زندگی براساس تقاضا و مقرون به صرفه را به مشتریان ارائه می‌دهیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین لوازم جانبی OnePlus 12 در سال 2024

تمو بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

این واقعیت که شین در تیررس USCC قرار دارد نشان دهنده دشواری تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن پیوندهای چین است. در تلاش برای اجتناب از تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی، شرکت‌های چینی در حال گسترش در غرب به طور فزاینده‌ای تحت فشار هستند تا خود را از خانه جدا کنند. بسیاری از استارت‌آپ‌های چینی به TechCrunch ابراز نگرانی کرده‌اند که در حین تلاش برای ساختن یک محصول جهانی رقابتی واقعی، در دام ژئوپلیتیک گرفتار شده‌اند.

همانطور که قبلاً نوشتم، بسیاری از آنها اکنون نهاد اصلی خود را به خارج از کشور منتقل می کنند و حتی تابعیت خارجی را برای مدیران خود تضمین می کنند، جدای از اقدامات اساسی مانند ذخیره داده های کاربران در بازارهای هدف به جای چین.

در مورد شین، غول مد سریع، که یک دهه پیش در نانجینگ و گوانگژو تأسیس شد، سنگاپور را به خانه شرکت هلدینگ خود تبدیل کرده است. موسس و مدیر عامل آن Sky Xu همچنین مقیم دائم سنگاپور شد، کشوری که از نظر سیاسی بی‌طرف به نظر می‌رسد و به عنوان یک پاسگاه خارج از کشور توسط روسای فناوری چین به دلیل نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی آن مورد علاقه است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hjGIwp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *