مرورگر Arc Mac راه اندازی می شود و به شما امکان می دهد هر وب سایتی را سفارشی کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

Arc یک مرورگر جدید مک است که به شما امکان می دهد صفحات وب را سفارشی کنید یا هر عنصر HTML را به صورت بصری مطابق میل خود تنظیم کنید. هیچ مهارت کدنویسی لازم نیست.

صفحه خوش آمدید.  در Arc برای مک
می توانید تنظیمات خود را از مرورگرهای دیگر وارد کنید | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

در 25 جولای 2023، شرکت مرورگر، مرورگر وب Arc خود را برای عموم منتشر کرد. می توانید آن را در مک، آیفون و خود دانلود کنید. جدای از مشاهده وب سایت ها، Arc شامل ابزارهایی برای سفارشی کردن صفحات وب به دلخواه شما می باشد.

Arc 1.0 بر اساس پروژه Chromium است که Chrome و سایر برنامه‌ها را تقویت می‌کند.

مرورگر Arc اکنون در مک در دسترس است

مرورگر Arc بیش از دو سال بود که در حال آزمایش بود و شما فقط در صورتی می‌توانید آن را آزمایش کنید که در لیست انتظار باشید. از امروز، هر کسی می تواند Arc را برای مک از طریق وب سایت arc.net دانلود کند. این برنامه به macOS Monterey 12.1 یا بالاتر نیاز دارد.

وب سایت iDownloadBlog در Arc برای مک
The Arc ایده های جدیدی را برای وب گردی به ارمغان می آورد | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

شرکت مرورگر سازنده Arc می خواهد “سیستم عامل اینترنت” را ایجاد کند. مهم نیست که Arc را چگونه توصیف می کنید، این یک مرورگر وب در هسته خود است که ویژگی های بهره وری مفیدی در آن تعبیه شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین جایگزین کیندل کاتبان: به سبک یادداشت برداری کنید

مرورگر Arc چگونه کار می کند؟

https://www.youtube.com/watch?v=N0jMmiCS8oQ

یکی از ویژگی‌های طراحی Arc نوار کناری چند منظوره آن است، جایی که همه برگه‌ها، نشانک‌ها، صفحات وب باز و سایر ویژگی‌های شما در آن زندگی می‌کنند.

این مرورگر برخی از ویژگی‌های بهره‌وری را نیز ارائه می‌کند، مانند مرور صفحه تقسیم شده، یادداشت‌های سریع، همکاری، فضاها و موارد دیگر. Spaces مجموعه ای از وب سایت ها، نشانک ها و پوشه ها هستند و هر کدام را می توان با رنگ پس زمینه سفارشی کرد.

وب سایت iDownloadBlog در Arc برای مک
The Arc ایده های جدیدی را برای وب گردی به ارمغان می آورد | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

Arc برگه هایی مانند Safari، Chrome و سایر مرورگرها را کنترل نمی کند. در واقع هیچ تبی در Arc وجود ندارد. صفحات وب را از نوار کناری باز می کنید و در صورت بسته شدن ناپدید می شوند مگر اینکه با کلیک کردن روی نماد پین در یک فاصله ذخیره شوند.

Zapping و سفارشی سازی عناصر صفحه وب

https://www.youtube.com/watch?v=sKUdS1LUzhs

یکی از بهترین ویژگی های Arc توانایی آن در شخصی سازی هر عنصر صفحه وب است که امکان سفارشی سازی به سبک MySpace را فراهم می کند. به این می گویند Boost.

با استفاده از آن می‌توانید کارهایی مانند تنظیم رنگ پس‌زمینه صفحه وب، تنظیم خود و موارد دیگر را بدون نیاز به مهارت کدنویسی انجام دهید. می‌توانید هر عنصر صفحه وب را مطابق میل خود سفارشی کنید یا با یک کلیک تم‌هایی را برای ظاهری کاملاً جدید اعمال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از ویژگی صدای شخصی آیفون

برای شروع، ضربه بزنید + (به علاوه) در نوار پایین وارد شوید و انتخاب کنید تقویت جدید ایجاد کنید. می توانید طرح های افراد دیگر را در گالری Arc Boosts بررسی کنید.

گالری طراحی صفحات وب سفارشی در Arc برای مک
مرور گالری Boosts در مرورگر Arc Mac | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

اگر برخی از عناصر صفحه وب را دوست ندارید، می توانید از ویژگی به نام Zap برای حذف آنها استفاده کنید. برای مثال، Zap می‌تواند بخش Shorts را در یوتیوب بکشد، بخش پادکست را از یوتیوب Music حذف کند و موارد دیگر—حتی اگر با HTML، CSS و Javascript آشنا نباشید.

قوس برای پلتفرم های دیگر

صفحه نمایش در Arc برای مک، خواندن "دوباره با اینترنت آشنا شوید"
The Arc ایده های جدیدی را برای وب گردی به ارمغان می آورد | تصویر: کریستین زیبرگ/iDB

Arc همچنین یک نسخه اختصاصی آیفون دارد که بیشتر شبیه یک همتای مک خود است تا یک مرورگر کامل.

این همچنین در نام آن منعکس شده است – برنامه “Arc | همراه .” اپلیکیشن موبایل نوار کناری را از نسخه دسکتاپ Arc به آیفون شما می آورد، اما برای این کار باید یک حساب کاربری Arc ایجاد کنید.

نمایش قوس | Mobile Companion برای آیفون در اپ استور

شرکت Brewer قطعا به دنبال ساخت یک مرورگر پیش‌فرض موبایل نیست، حداقل در حال حاضر. Arc for Windows زمستان امسال در راه است.

آموزش های مرتبطی که ممکن است دوست داشته باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CYMnxU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *